היפה והנכונה: בכניסה לשירותים יוצבו ארבע בבושקות, כל אחת מהן תתנשא לגובה של שלושה מטרים. לכולן תהיה דלת הזזה מסתורית, והסועדים יתבקשו להיכנס לתוכן, להטיל מימיהם ולצאת מהן החוצה, היישר לתוך יער עמוס בצמחים המכסים את הקירות ואת התקרה. קולות של שימפנזים ותוכים יבקעו מהרמקולים, ובברז, שממנו נובעים מים כמו ממעיינות, ישטפו הלקוחות את ידיהם ויחזרו לשולחן. מה שנשמע כמו חזון של מישהו שלקח יותר מדי LSD הוא למעשה חדר שירותים בלתי נשכח, מרהיב ביופיו ובפראותו, של מסעדת “פופה” החדשה בתל אביב. לא היינו פותחים ביקורת מסעדה ברשמים מחדר הנוחיות דווקא, אלמלא קריאות ההתפעלות יוצאות הדופן מהמופרעוּת של המעצב ניר רן.

“פופה” היא הגרנדיוזית החדשה של תל אביב, המסעדה הנכונה, זו שכולם רוצים לראות ולהיראות בה. לכאן מגיעים אייל גולן וחיים רביבו (שהגיעו יחד איתנו), עומר אדם ומייקל לואיס. כאן ערכה עדי ביטי את מסיבת יום הולדתה לכל השורדים (הודחה כבר, נכון?). כאן אוכלים כל היפים והנכונים, העשירים והנוצצים, הנחשקים ואלו המתיימרים. במרוצת השנים כבר ידענו אינספור מסעדות פאר כאלה, כולן נפתחו לקול זיקוקי דינור ונסגרו בקול ענות חלושה – “הרברט סמואל” של יונתן רושפלד, “RDB” של רונן דוברת בלוך, “כתית” של מאיר אדוני, “רפאל” של רפי כהן ועוד רבות וטובות והגונות וטעימות. אגב, יש שמשווים בין האחרון, כהן, לשף של “פופה”, אורן אסידו. האמת היא שיש דמיון ברמת היצירתיות, אם כי כולנו תקווה ש”פופה” לא תתברר כמסעדה טרנדית לשנתיים.

על פניו, ל”פופה” יש את כל מה שצריך כדי להישאר איתנו במשך שנים רבות: לוקיישן מושלם במרכז העיר, חלל ענקי ויפהפה המעוצב בצורה מעוררת השראה ומנות, שחלקן לפחות, בהחלט מוגדרות כאלוהיות. הוסיפו לזה מחירים לגמרי סבירים, וקבלו את המסעדה האולטימטיבית.

אסידו, זוכה העונה השלישית של “משחקי השף”, מצליח במקום שבו נכשלו רבים: הוא מגיש מנות שלא טעמתם בעבר. אם להסתמך על הריאליטי, נדמה שהוא מצליח להפתיע את השופטים – הפעם אלו אתם – כמעט בכל מנה. הוא נועז, יצירתי, לעתים חוצפן ממש. ההבדל בינו לבין אחרים הוא שבעוד שאצל אחרים הנועזות לפעמים מצליחה ולפעמים פחות, כאן, ב”פופה”, הוא פוגע בול בפוני בכל המנות, לפחות באלו שטעמנו.

כזה הוא למשל הבריוש, המאפה הצרפתי הגבוה עתיר השמרים והחמאה, שמקבל כאן טוויסט תימני: למעשה, זה שילוב בין בריוש לקובנה, שהשמן נוטף ממנו, אבל לראשונה גם לכם יהיה חשק ללקק מהאצבעות את שאריותיו. יחד איתו מוגשים קרם עגבניות שרי, פלפל חריף והפתעה – חמאת קרמל מלוח, טעימה וממכרת, שלטענת השף הומצאה בטעות. ברמת הנועזות היא הזכירה לנו את קרם החצילים והסילאן של עומר מילר – את שניהם אפשר למרוח על המאפה בלי יכולת להפסיק. והחדשות הטובות לא פחות הן מחירו: 39 שקלים בלבד. הפאקוס, אחיהם של הקישוא והמלפפון, ירק לא ממש מוכר בישראל, מקבל כאן חיזוק של אבטיח(!), בצל סגול, קריספי זעתר, סומק וברינזה, לטובת סלט קיצי כיפי ומרענן בעל חיבור בין טעמים לא מוכרים (42 שקלים).

מחירי המנות העיקריות מפתיעים גם הם לטובה, בטח על רקע מסעדה כזו, והם נעים בין 84 ל־121 שקלים. בהן ערימת פירות ים, חמאת עגבניות ופרנו, לאבנה וקראמבל טאסוס (97 שקלים), ספייריבס טלה, גלייז בהרט, בטטות במלח וירוקים (92 שקלים), דגים בתיבול מרוקאי (אבל עם יוגורט) ועוד.

מי שנרתע מערימת הכוכבים ומעדיף לאכול בשקט, מוזמן להגיע בשעה 20:00, אז המסעדה שקטה וכמעט ריקה – ככל הנראה בשל החשש מגל שני של קורונה. רק ב־22:00 מתחילים העקבים הגבוהים ומעילי הנצנצים להיכנס אט אט למתחם, ובחצות הופך המקום למועדון יותר מאשר מסעדה, ומשרת אוכלוסייה שהיא, ככל הנראה, מעט שונה. כך או כך, מדובר באחת המסעדות הטובות בעיר, נקווה גם שתאריך ימים ושנים.

יהודה הלוי 46 פינת אלנבי, תל אביב

תופסות צבע

הדונאטס של Tlv Donuts, מעשה ידי אוליביה רוז, טעימים, מעוצבים בשמחה ובצבעוניות ותואמים לשיק של עולה ותיקה מצרפת

דונאטס של TLV DONUTS (צילום: יח''צ)
דונאטס של TLV DONUTS (צילום: יח''צ)

אנחנו לא יודעים להחליט אם הדונאטס האלה יותר יפים או יותר טעימים. רגע לפני שאתם נשלחים לטעום ולשפוט בעצמכם, הנה סיפור אופטימי קצר: אוליביה רוז (26), עולה ותיקה מצרפת שעבדה בין היתר כשף קונדיטור במסעדת “בלגן” בפריז של השף אסף גרניט, הוצאה בתחילת הקורונה לחל”ת בעל כורחה. במקום לבכות על מר גורלה, ניסתה יחד עם בן זוגה לאפות דונאטס בביתם ולמכור לחברים. התגובות הנלהבות לא איחרו לבוא, התמונות באינסטגרם (tlvdonuts) עשו גם הן את שלהן, והשמועה על הדונאטס הטעימים בתל אביב הופצה בכל רחבי העיר. היום היא מבצעת גם אירועים עסקיים, מסיבות ושאר משלוחים אינטימיים קטנים. הדונאטס של Tlv Donuts נאפים באותו היום ואין בהם כלל חומרים משמרים – כבר בשורה חשובה, אבל יותר מזה, אי אפשר להתעלם מהעיצוב השמח והצבעוני אך עדיין אנין טעם. בין הטעמים: דונאט מצופה בגלייז עם בייגלה, שוקולד ריזס וחמאת בוטנים; חלווה בעבודת יד וממרח חלווה; דונאט מצופה חמאת בוטנים עם מילוי ריבת פירות יער ודונאט גלייז עם אגוזי לוז מקורמלים עם מילוי נוטלה. גם המחירים לגמרי סבירים – 14 שקלים בלבד ליחידה. בראבו!

(להשיג בוואטסאפ 053-2332622 ובאתר tlvdonuts.co.il).