ארגז של מטעמים
ארוחות ראש השנה ייערכו השנה ללא סבתא וסבא, בשאיפה שעד פסח כולנו נשכח מהחג המבאס הזה ונהיה מסובים סביב השולחן, אוכלים חריימה עם מצה. בהיעדר המשפחה המורחבת, החג יהיה שמח פחות, אבל המטרה שלנו היא להישאר עם הראש מעל למים.

אז הנה סיבה טובה להרגיש חגיגי: דמיינו שהשף שאול בן־אדרת היה מגיע אליכם הביתה במיוחד כדי לבשל לכם את ארוחת החג. נכון שהייתם משקיעים בחולצה לבנה, בשמלה הדורה ובזילופי בושם? החדשות הרעות הן שבן־אדרת עצמו לא באמת יוכל להגיע אליכם הביתה; החדשות הטובות הן שהאוכל שלו עדיין יכול לככב בשולחן החג שלכם.

תמורת 750 שקלים לארוחה מלאה, המיועדת לארבעה עד חמישה סועדים, יגיע לביתכם ארגז עצום ממדים, ובתוכו מטעמים שהשף וצוותו ב"התרנגול הכחול" הכינו. הארגז כולל סיר חריימה – פילה דניס בעגבניות, פלפלים וגרגירי חומוס (או לחלופין גפילטע פיש); סיר צלי בקר עם ירקות שורש ופטריות; סיר קציצות פרגית – ארטישוק, אפונה, סלרי, תפוח אדמה ולימון; כתף טלה בחרדל דיז'ון עם סילאן, רוזמרין, שום וירקות צלויים (בתוספת תשלום של 200 שקלים); פירה בצל ופטריות; אורז חגיגי עם חמוציות, שקדים, חומוס, זיתי טאסוס, נענע וצלפים; סלט עשבים שנחשב למנת דגל במסעדה, עם פטרוזיליה, נענע, כוסברה, שקדים, בצל, מיץ לימון וטחינה גולמית; כבד קצוץ – בתוספת חצילים מתוקים ובצל פריך; כרוב לבן – דבש, סויה, שומשום קלוי, חמוציות, נענע ובוטנים; כרובית עם ספייסי מיונז, טחינה ובזיליקום; סלט תפוחים – רימונים, סלרי, שמיר, ויניגרט לימון ופקאן מסוכר; עוגת דבש ביתית; וצנצנת אגוזים מתוקים בדבש ומי ורדים.


"תפריט החג נולד מתוך מחשבה על התקופה המאתגרת, ונועד לתת מענה לצרכים של קהל הסועדים בעת הזאת", אומר בן־אדרת, ומוסיף כי בנה תפריט המבוסס על מאכלים מהמסעדה ומבית ילדותו. 
להזמנות: 054-955100

גרסת הבופה
אם יש דבר שחסר לנו בימים אלה, זה בופה. כן כן, בופה של בית מלון, כזה שמגיש ארוחת ערב עם שלל סירים, לחמים, מאפים וקינוחים. אז הנה, הבופה פה. בקונספט קצת שונה, אבל הוא חי, בועט וטעים אפילו יותר מהמלונות.

"הו מאמא" היא רשת שלא הכרנו עד כה, אבל טוב מאוחר מאף פעם. היא החלה כמסעדת אוכל ביתי קטנה ברחוב קלישר בתל אביב ויצאה בשנים האחרונות מגבולות שוק הכרמל שבו היא ממוקמת, כך שכיום היא חולשת על צירי התנועה המרכזיים של העיר באמצעות שלושה סניפים שבהם מציעים למכירה אוכל במשקל – מנות ביתיות, מושקעות, מענגות, בתוך סירים ומגשים.

בין המנות ניתן למצוא: חצי קילו טנזניה - בשר ראש ופירות יבשים (60 שקלים); חצי קילו סופריטו - בשר ותפוח אדמה בבישול ארוך (50 שקלים); חצי קילו סינטה במילוי בשר ופירות יבשים (80 שקלים); חצי קילו צלעות אסאדו בתפוחי אדמה ואפונה (70 שקלים); חצי קילו צלי בקר ביין ופירות יבשים (75 שקלים); חצי קילו קונפי שוק אווז וירקות שורש בתנור (75 שקלים); וקובה במיה (9 שקלים ליחידה). מלבד אלו יוכלו הלקוחות הרעבים ליהנות משני ספיישלים: 2.5 קילו כתף טלה ממולאת בחיטה מעושנת (250 שקלים); ו־2.2 קילו ביף וולינגטון פילה בקר (350 שקלים). טעמנו, אכלנו, ליקקנו, נגיע שוב. 

להזמנות: 5129* / קלישר 1 / בן יהודה 69 / קינג ג'ורג' 26, תל אביב

אסאדו בתפו''א ואפונה (צילום: דודי אייזנטל)
אסאדו בתפו''א ואפונה (צילום: דודי אייזנטל)

הרבה דגים בים
המהדרין, שמעדיפים לבשל בעצמם אבל חוששים לצאת לקניות, מוזמנים לנסות את האופציה הלגמרי ראויה של "פישופ", חנות הדגים בשרונה בתל אביב בעלת הסניף הנוסף בראשון לציון: הזמנת דגים טריים הביתה יחד עם המצרכים להכנת מנות שיוצאות כמעט הום־מייד.

במארז החריימה (99 שקלים) מצאנו ארבע יחידות של פילה בורי עם רוטב חריימה סמיך ומוכן, וצנצנות קטנות המכילות כוסברה קצוצה וציר דגים; במארז הסלמון ביין תמצאו גם חמאה הונגרית, רוטב לימון שום, ציר דגים ושני נתחי סלמון נורווגי (במחיר אטרקטיבי של 79 שקלים בלבד). בנוסף, קיימים מארז לברק/דניס בטימין (109 שקלים) ומארז פיש & צ’יפס עם חתיכות דג מוכנות לטיגון במשקל 1.2 קילו (160 שקלים). 

להשיג בחנות הדגים ובר הדגים "פישופ" במתחם שרונה בתל אביב ובמסעדת "פישופ" בראשון לציון (קניון עזריאלי ראשונים).

מארז חריימה (צילום: יהונתן בן חיים)
מארז חריימה (צילום: יהונתן בן חיים)