הטבעונות היא כבר מזמן לא טרנד חולף אלא דרך חיים. יותר ויותר חברות מבצעות מהלכים שמקדמים טבעונות, ולמעשה ישראל נחשבת לאחת המדינות הידידותיות לטבעוניים, עם היצע גדול ומגוון של מוצרים. גם תחום תחליפי הבשר צובר תאוצה ומעניק מענה גם בקרב קהלים שאינם עוברים לתזונה טבעונית מלאה אלא רק מצמצמים את צריכת הבשר מנימוקים בריאותיים או  סביבתיים הקשורים במחיר האקולוגי שגובה תעשיית הבשר.

לכבוד יום הטבעונות הבינלאומי שחל היום, ליקטנו מספר הצעות קולינריות טעימות וידידותיות לטבעונים, אבל לא רק...

 רשת ההמבוגריות "סוסו אנד סאנס"

הרשת מציעה את ה-Sensational by Garden Gourmet, המבורגר טבעוני חדש המבוסס על חלבון סויה וחיטה. להמבורגר טעם ומרקם של בשר אמיתי .

ניתן להשיג בסניפי "סוסו אנד סאנס" (מלבד דיזנגוף ורוטשילד בתל אביב).

מחיר לבודד: 59 שקלים, לארוחה: 69 שקלים.

המבורגר טבעוני, ''סוסו אנד סאנס'' (צילום: יעל יצחקי)
המבורגר טבעוני, ''סוסו אנד סאנס'' (צילום: יעל יצחקי)

 "פאפא ג'ונס"

הסדרה הטבעונית עשויה עם גבינה טבעונית 100% מהצומח, ללא סויה, ללא שומן טרנס, ללא לקטוז, ללא כולסטרול, מועשרת בסידן ובסיבים תזונתיים. בסדרה הטבעונית ניתן לקבל את הפיצות מהבצק הטרי הפריך, רוטב העגבניות המשובח והמקורי מארה"ב ומעל גבינה טבעונית טעימה במיוחד אשר זכתה לשבחים רבים במבחני טעימה, וגם: אצבעות גבינה טבעוניות - עשויות מבצק הטרי ומעל גבינה טבעונית טעימה, מוגשות לצד רוטב פיצה, ו/או צ'יזי רול טבעוני - בצק פריך אפוי בתנור, מגולגל עם תערובת גבינות טבעוניות ומוגש לצד רוטב לבחירה.

רוטב השום המפורסם של 'פאפא' המתובל באופן ייחודי וסודי גם הוא טבעוני.

https://papajohns.co.il/

פיצה טבעונית של ''פאפא ג'ונס'' (צילום: פאפא ג'ונס)
פיצה טבעונית של ''פאפא ג'ונס'' (צילום: פאפא ג'ונס)

רשת גלידריות "גולדה" ו-"ANITA"

גלידות טבעוניות על בסיס חלב קוקוס, סויה, חמאת קקאו, טחינה ועוד, מחומרים טבעיים בלבד.

בין הטעמים: סויה עוגיות קרמל, סורבה חלווה, מוס אוראו, לימונצ'לו, תות, מלון, מנגו ואננס, תפוח ירוק, פטל ועוד.

https://www.anita-gelato.com/flavors/#Vegan

https://www.goldaglida.co.il/collections/vegie/

גלידה טבעונית של ''אניטה'' (צילום: my social)
גלידה טבעונית של ''אניטה'' (צילום: my social)

גלידת תות טבעונית, ''גולדה'', ''אניטה'' (צילום: my social)
גלידת תות טבעונית, ''גולדה'', ''אניטה'' (צילום: my social)

"באלי בורגרס"

יהונתן שרביט, יועץ קולינרי ומייסד מסעדת "באלי בורגרס", מספר כי "בשנים האחרונות מספר הטבעונים בארץ עלה משמעותית ובהחלט ניתן להרגיש את העלייה בביקוש לאוכל טבעוני וצמחוני במסעדות. בכלל, המודעות לאוכל בריא עלתה לא רק ממקום אידיאולוגי או רגישות כזו או אחרת".

לדבריו, "יותר ויותר לקוחות שואלים ומבקשים אוכל טבעוני. 'באלי בורגרס' פתח את סניפו הראשון בפארק המדע ברחובות ועובד כרגע כמו כולם בשירות משלוחים בלבד. התפריט שלנו מצומצם באופן יחסי וכולל בתוכו שבע קומבינציות של המבורגרים בלחמניות בריוש עם קראסט צבעוני בטעמים שונים – מתוכם שניים צמחוניים/ טבעוניים (30% מהתפריט). בנוסף, לאור הביקוש אנחנו עובדים בימים אלו על שניצל תירס הום-מייד שיגיע גם הוא בתוך אחת מהלחמניות שלנו בתוספת טופינגס מוטרפים.

בזכות העלייה העולמית בביקוש לתחליפי בשר, גם השוק הזה הלך והתשדרג פלאים וכולם נהנים מזה. אנחנו משתמשים בביונד מיט מן הצומח ובפטריות פורטבלו שאנחנו צולים על הגריל. בזכות חומרי הגלם האיכותיים גם ההמבורגרים הטבעוניים יוצאים 'ג'וסיים' ומושחתים – ממש כמו ההמבורגרים הבשריים".

https://baliburger.co.il/

 "קנסאי סושי שף"

טל אלמליח, שף ראשי ומנכ"ל רשת "קנסאי סושי שף": "השנה היא 2020, כ-5% מהישראלים מחשיבים את עצמם כטבעוניים, מסעדות שלא מציעות מנות טבעוניות בתפריט הפכו למיעוט. גם אנחנו ב'קנסאי', שמביאים ללקוחותינו את המטבח היפני, עושים שינויים ואדפטציות שיתאימו לחיך הישראלי. הסושי הטבעוני הוא אחד מהמוצרים היותר מבוקשים שלנו. בשנה האחרונה הרחבנו את תפריט המנות הטבעוניות – הרחבנו את קטגוריית ה'טבעוני' בתפריט הסושי, שינינו את המרקים שלנו שיתאימו גם לטבעונים ואפילו החלפנו את האטריות במנות הנודלס שלנו לאטריות חיטה במקום אטריות ביצים, כדי שכולם יוכלו ליהנות באופן שווה".

 ווג'י קדאיף רול, ''קנסאי סושי שף'' (צילום: גל זהבי)
ווג'י קדאיף רול, ''קנסאי סושי שף'' (צילום: גל זהבי)

לדברי אלמליח, "השימוש בירקות טריים וחומרי גלם מיוחדים כמו קדאיף, דפי סויה צבעוניים, קרם לימון כבוש, אפונת וואסאבי ועוד, הופכים גם את הסושי הטבעוני שלנו למנה ממכרת שאי אפשר להפסיק לאכול.

לפי התחזיות שלנו והעלייה במספר הטבעונים בשנים האחרונות, אנחנו צופים כי הביקוש לאופציות טבעוניות ימשיך לעלות ואנחנו כמובן נמשיך לחדש ולהתחדש לפי בקשת הלקוחות שלנו".

https://kansai.co.il/