ענקית המזון המהיר העולמית מקדונלדס הודיעה היום (שני) כי פיתחה פלטפורמה צמחית חדשה שמכונה "מקפלנט" (McPlant) הצפויה להיבחן במספר שווקים ברחבי העולם בשנה הבאה. מקדונלדס אישרה גם כי כריך העוף הקריספי החדש שלה יגיע לארה"ב בתחילת השנה הבאה. 

"מקפלנט מיוצרת אך ורק עבור מקדונלדס, על ידי מקדונלדס", אמר הנשיא בינלאומי של מקדונלדס. "בעתיד, מקפלנט תוכל להתרחב לקו מוצרים צמחיים הכוללים המבורגרים, תחליפי עוף וכריכי ארוחת בוקר". 

ההכרזות על המוצרים הצמחיים החדשים ועל כריך העוף הן חלק מאסטרטגיית הצמיחה החדשה של החברה שכוללת התחייבות לתפריט הליבה. במהלך זה, עומדת מקדונלדס לפני תחרות על המבורגר צמחי בארה"ב. בשנת 2019 השיקה בורגר קינג את ה- Impossible Whopper שבה קציצה מהצומח של חברת Impossible Foods. 

"יש בשוק מספר המבורגרים צמחיים אחרים, אבל מקפלנט מספק את הטעם האייקוני שלנו בסנדוויץ'", מסרו ממקדולנדס. "היא עשויה מקציצה עסיסית וצמחית ומוגשת על לחמניית זרעי שומשום חמה עם כל התוספות הקלאסיות". בחודש ספטמבר האחרון החלה מקדונלדס לבדוק המבורגר צמחי בשם P.L.T., שפותחה אך ורק עבור מקדונלדס על ידי Beyond Meat.
 
נשיא מקדונלדס ארה"ב, ג'ו ארלינגר, אמר כי מסעדות אמריקאיות יציגו גם כריך עוף קריספי חדש בשנת 2021. כריך העוף נבדק בטקסס ובטנסי מסוף 2019 עד סוף ינואר.

"זה מוצר פשוט שרלוונטי לללקוחות שלנו בארה"ב - עם עוף, תפוחי אדמה, חמוצים חתוכים וחמאה. זה טוב מאוד. אני אוהב את זה", אמר ארלינגר. "חשוב מכך, הלקוחות שלנו אהבו את זה במבחן".