ג'ייקובס

מאפיות הבוטיק ג’ייקובס משיקות בנוסף לסופגניות הקלאסיות גם שתי קולקציות מיוחדות של סופגניות אפויות. קולקציית בן אנד ג’ריס, המבוססת על טעמי הגלידה האהובה, בהם קוקיס אנד קרים, צ’אבי האבי ופאדג’ שוקולד. ולצדה קולקציית התחפושות ילדודס המציעה סופגניית חד־קרן, סופגניית פרוזן וסופניקייה - סופגנייה שהתחפשה לנקניקייה.

טעמנו וחשבנו:
דגמנו את סופגניית פרוזן מקולקציית ילדודס. מדובר בסופגנייה שהיא מחווה לאנה ואלזה ומגיעה בגוני תכלת כמתבקש. הבצק האפוי אוורירי ורך. מילוי קרם הדיפלומט וניל מגיע בכמות מדויקת שלא משתלטת על הפסל הסביבתי שמקושט בקצפת ובסוכריות ומצופה בשוקולד לבן בצבע תכלת.

סופגניית הקוקיס אנד קרים לא מאכזבת וכוללת קרם עוגיות עשיר, ציפוי דולצ’ה שוקולד לבן מקורמל ושברי עוגיות שוקולד צ'יפס שמספקים קראנצ’יות כיפית.

הסופניקייה התקבלה ברגשות מעורבים, אבל בתוך בצק רך קיבלנו גנאש פטל שהתחפש לנקניקייה, קרם דיפלומט וניל על תקן מיונז, ריבת תות שהיא הקטשופ ופסיפלורה בתפקיד החרדל. כל הכיף הזה יחד הפך לביס מושלם וטעים במיוחד.

הסופגניות של ג'ייקובס (צילום: בר אופק)
הסופגניות של ג'ייקובס (צילום: בר אופק)

מחירים: 8־16 שקלים

נורדיניו

קבוצת we like you too של מעדניית נורדיניו מציעה מארזי סופגניות במגוון טעמים ומילויים שתוכלו לרכוש בשוק הסופגניות ובקפה נורדוי. בתפריט: סופגניות קלאסיות במילוי ריבה או שוקולד, מאריטוצ’י - סופגנייה אפויה במילוי פיסטוק, מסקרפונה, תות ומרנג לימון; וקולרים – טופינג בטעמי וניל, תות ושוקולד.

טעמנו וחשבנו:
דגמנו סופגנייה קלאסית עם שוקולד, מאריטוצ’י במילוי מסקרפונה, מרנג לימון ופיסטוק וגם קולר בטעם וניל. כמות המילויים והציפויים בסופגניות הייתה נדיבה במיוחד, והבצק היה אוורירי, עדין ונימוח גם בקלאסיות וגם באפויות. נראה שמאחורי איזון הטעמים המושלם עמדה מלאכת מחשבת.

מחירים: מארז מאריטוצ'י 6 יחידות: 114 שקלים. מארז 12 יחידות: 192 שקלים. מארז סופגניות קלאסיות 6 יחידות: 65 שקלים. מארז 12 יחידות: 122 שקלים. מארז קולרים 6 יחידות: 56 שקלים. מארז 12 יחידות: 108 שקלים

טאטי

הפטיסרי־בולנז’רי טאטי מציע קולקציה שכוללת שבעה טעמי סופגניות מבצק המבוסס על חמאה וחלב. בין היתר תוכלו למצוא: סופגניות במילויים של ריבה קלאסית וריבת חלב, סופגניית שוקולד במילוי גנאש וציפוי שוקולד וסוכריות, סופגניית פבלובה במילוי מסקרפונה וקולי פטל, סופגנייה במילוי טופי עם נגיעות מלח ובייגלה למעלה, סופגניית פיסטוק חלבה וסופגנייה במילוי קרם גבינה וקרם מנגו פסיפלורה.

טעמנו וחשבנו:
הבצק היה קלאסי למדי, לא שמן בכלל, רך ולא כבד. גם הגודל של הסופגניות מושלם ומאפשר לחסל אחת בלי המון רגשי אשמה. התחלנו בסופגנייה במילוי גנאש וציפוי שוקולד וסוכריות, שהייתה כיפית מאוד. מתאימה לדור הצעיר והבוגר, לא מתוקה יתר על המידה ומאוד טעימה.
ניסינו גם את סופגניית הטופי עם נגיעות המלח והבייגלה למעלה, שהייתה מאוד קרמלית. הקרמל השתלב מעולה עם הבצק והמלח ויצר משחק טעמים מעניין.

טעמנו גם את הסופגנייה במילוי קרם גבינה וקרם מנגו פסיפלורה, שהייתה לא פחות ממושלמת. החמיצות של הקרם מנגו איזנה את הקרם המתוק. בהחלט שילוב מוצלח.

הסופגניות של טאטי (צילום: דניאל לילה)
הסופגניות של טאטי (צילום: דניאל לילה)

מחיר: 8־13 שקלים

מתוקה

קונדיטוריית מתוקה משיקה קולקציית סופגניות בשיק צרפתי במילוי גנאשים, כשמעל כל סופגנייה יש עוגיית מקרון וטאצ’ עיצובי. בין היתר, תמצאו שם סופגניות מקרון שוקולד קפה, מקרון לימונצ’לו, מקרון פיסטוק, מקרון פירות יער, מקרון אלפחורס, סופגניית תות סברינה, סופגניית פחזניות קרמל ועוד.

טעמנו וחשבנו:
בתחום הנראות, מתוקה מעמידה את רולדין בתחרות קשה שכן הסופגניות שלה התקשטו אף הן בלוק פריזאי שיקי. האלגנטיות של הסופגניות מבטאת גם בטעמים. דגמנו את סופגניית המקרון שוקולד קפה, שעוד לפני הביס כבר הרגשנו את ניחוחות הקפה שלה. הבצק שלה היה אוורירי, קליל מאוד והשתלב בטבעיות עם המילוי הנדיב של קרם הקפה ועם המקרון שעיטר אותה.

סופגניית המקרון פירות יער לא הייתה פחות טובה. הסופגנייה, בצבע סגול מהמם, שילבה בין מתיקות לחמיצות- פשוט איזון נהדר.
לצד הקולקציה הפריזאית, השנה ניתן למצוא כמה מהבסט־סלרים של מתוקה, כמו סופגניית התות סברינה, בעלת קרם עשיר ומתקתק ומעליו פרוסות תות טרי – סופגנייה ממכרת ששווה לחכות בשבילה לחנוכה.

אל תוותרו גם על סופגניית הפחזניות קרמל – סופגנייה מרהיבה עם פחזניות רכות במילוי קרם קרמלי מופלא.

הסופגניות של מתוקה (צילום: נמרוד כהן)
הסופגניות של מתוקה (צילום: נמרוד כהן)

מחיר: 7־13 שקלים

רולדין

רולדין מציעה קולקציית סופגניות מרהיבה בהשראת עולם הפטיסרי הצרפתי עם 12 טעמים שונים: Pure Vanilla - קרם פטיסייר וניל, פניני קראנץ’, תלתלי שוקולד לבן, גנאש מסקרפונה וצ’ייסר וניל; אמרטי קפה - גנאש אמרטו קפה, גלסאז’ נואר, עוגיות אמרטי ואגוזי לוז בקרמל; אמרטי פיסטוק - וריגטו פיסטוק וקצפת, גלסאז’ פיסטוק, עוגיות אמרטי ושבבי פיסטוק גרוס; טרופיזיאן - סופגנייה בסירופ סוכר, טופי קרמל, קצפת, שברי עוגיות אמרטי וצ’ייסר קרמל; ופבלובה פירות יער - קצפת, גלסאז’ אדום, נשיקת מרנג וצ’ייסר פירות אדומים.

טעמנו וחשבנו:
קולקציית הסופגניות של רולדין גרנדיוזית ומורכבת, וקשה להתעלם מהנוכחות, גם אם לעתים מוגזמת, שלה. הבצק של הסופגניות נהדר, אוורירי ורך. גודל הסופגנייה קטן יחסית, אך בהחלט מספיק. טעמנו את האמרטי קפה - שהפליאה בניחוחות של אספרסו. זו סופגנייה נאה עם קרמל ממכר.

לעומתה, האמרטי פיסטוק הגיעה במראה מצועצע והייתה מתוקה מדי. בפבלובה פירות יער של רולדין פשוט התאהבנו - זו סופגנייה יפהפייה שמשלבת קצפת מעולה, מרנג פציח וצ’ייסר חמצמץ. שילוב מעולה.

הסופגניות של רולדין (צילום: רונן מנגן)
הסופגניות של רולדין (צילום: רונן מנגן)

מחיר: 6־14 שקלים

ביסקוטי

השנה קונדיטוריית ביסקוטי מפתיעה בקולקציית סופגניות בהשראת ארטיקים וגלידות. לצד הסופגניות הקלאסיות, תמצאו סופגניות עם מילויים וציפויים כמחווה לגלידות ולשלגונים האהובים - מארטיק “מטרה” הפירותי, דרך סולרו - ארטיק שמנת עמוס בפירות טרופיים, ועד קינוחי הגלידה עתירי השכבות כמו מגנום וטילון.

טעמנו וחשבנו:
הסופגניות של ביסקוטי נהדרות. הגודל מצוין, הבצק נפלא והמילויים מפתיעים. התעלפנו על סופגניית מגנום פיסטוק, שהגיעה גדושה בקרם פיסטוק, ציפוי פיסטוק וקראנץ’ שוקולד בלגי.

כמעט לקחה לה את הכתר סופגניית הסולרו, שהגיעה במילוי קרם מנגו אלוהי, ציפוי מנגו, קראמבל וטוויל טרופי.
גם סופגניית שוקובו, על אף העומס השוקולדי, הייתה נהדרת.

הסופגניות של ביסקוטי (צילום: בועז לביא)
הסופגניות של ביסקוטי (צילום: בועז לביא)

מחיר: 6־12 שקלים

קונדיטוריה שני

רשת קונדיטוריה שני מציעה קולקציית סופגניות בהשראת קינוחים מרחבי העולם. בין הטעמים: בייגלה מלוח – קרם בייגלה מלוח בציפוי שוקולד חלב ובייגל מוזהב;

Pink Snow – קרם פטל ושוקולד לבן, בציפוי גנאש שוקולד, שבבי שוקולד פטל ונשיקות מרנג; והיער השחור – מילוי קצפת לבנה בציפוי שוקולד חלב, עיטור קצפת, דובדבן וצ’ייסר קונפיטורת תות.

טעמנו וחשבנו:
אלו סופגניות מהודרות שעושות חשק להפסיק לספור קלוריות. הבצק של הסופגניות רך ולח, לא שומני כלל ומאוזן. קשה לבחור כאן סופגנייה מנצחת, כי כולן היו מעולות, אם כי מעט גדושות. סופגניית היער השחור הייתה מעולה, ביס מושלם ושוקולדי.

אהבנו מאוד גם את סופגניית הפיסטוק הפריזאי, שהייתה ממולאת בקרם פיסטוק מושלם בציפוי גנאש פיסטוק, בעיטור שוקולד לבן מטומפרר ובפיסטוק קלוי. גם בגזרת הילדים הם נחלו הצלחה עם סופגניית ילדודס עשירה בסוכריות.

סופגניות קונדיטוריה שני (צילום: יפעת כהן)
סופגניות קונדיטוריה שני (צילום: יפעת כהן)

מחיר: 6־12 שקלים

מיסטר דונאטס

מיסטר דונאטס הישראלית יצרה גם היא קולקציית דונאטס לקראת חנוכה. הרשת, שמתמחה בדונאטס פרווה וטבעוניים, הוציאה דונאטס במהדורה מיוחדת עם מילויים של ריבת תות ואבקת סוכר. לצדם אפשר למצוא את הטעמים הקבועים: לוטוס, אוריאו, סקיפי, נוטלה (היחיד שלא טבעוני), וניל, שוקולד, דובדבן, בננה, תות, תפוח, ענבים, אננס, קרמל, חלבה, אוכמניות ועוד.

טעמנו וחשבנו:
במיסטר דונאטס מכינים דונאטס מצוינים - אף שמדובר בבצק טבעוני ופרווה. הבצק אוורירי, לא כבד בכלל ולא שמן. הטופינג מגרה למראה וגם איכותי בטעם. אהבנו את המהדורה המיוחדת של הריבה - הדונאט מגיע בגודל מיני, לא עמוס באלמנטים וטעים. גם הוורסיות עם הציפויים וקישוטי הסוכריות/ עוגיות הצליחו להפתיע והיו מצוינות.

מיסטר דונאטס (צילום: אדוס דיגיטל)
מיסטר דונאטס (צילום: אדוס דיגיטל)

מחיר: החל מ־6 שקלים ליחידה, והחל מ־36 שקלים למארז

שואורום בייקהאוס ונסטלה

The Cereal Killer Box - קולקציית חנוכה של השואורום בייקהאוס - נוצרה בשיתוף פעולה עם דגני הבוקר של נסטלה. הקולקציה מורכבת משש סופגניות במילויים המבוססים על שישה סוגים של דגני בוקר: צ’יריוס, ליון, טריקס, נסקוויק, קראנץ’ וסיני מיניס.

טעמנו וחשבנו:
זו קולקציה יצירתית וצבעונית, שהחזירה אותנו לילדות. אי אפשר לתאר את ההתרגשות שחשנו כשראינו את מארז הסופגניות המתקתק הזה. הסופגניות מעולות ועשויות מבצק רך ואווירי מאוד. ממש נמס בפה וטעים להפליא. אהבנו מאוד את סופגניית צ’יריוס - ממולאת במוס Cereal Milk בטעם צ’יריוס, מצופה סוכר לבן, ומעל קישוט קרם ושברי דגני בוקר.

גם בגזרת הילדים נרשמה התרגשות עם סופגניית קראנץ’ - הממולאת במוס Cereal&Cream בטעם קראנץ’, מצופה סוכר לבן ומעל קישוט קרם ושברי דגני בוקר.

מחיר: 15 שקלים ליחידה, 85 שקלים למארז של 6 סופגניות. הקולקציה תימכר עד 25 בדצמבר באתר של השואורום ובוולט

פיקה

הבייקרי השוודי פיקה משיק ליין של סופגניות אפויות במילויים רעננים כמו וניל אמיתי, קרם גבינה ואוכמניות טריות, ריבת פטל וקרם פטיסייר, תפוחי עץ, רוברב ומסקרפונה, ותפוז. לצדן ניתן למצוא סופגניות מושחתות יותר עם מילוי של קרמל מלוח וקרם פטיסייר, שנקראות DAIM כמו החטיף השוודי, לצד טעמים ותיקים כגון קרם שקדים וקצפת.

טעמנו וחשבנו:
אהבנו את המרקם של הסופגניות. אף שהן אפויות הייתה בהן אווריריות נחמדה, והמילוי היה עשיר מאוד והחמיא לבצק. סופגניית הקרמל המלוח הייתה מעולה, בעלת מתיקות טובה וטעמים מאוזנים.

אהבנו ממש את הסופגנייה במילוי תפוז־מסקרפונה ואת מילוי הרוברב שהיה חמצמץ ומרענן ולקח את הסופגנייה למקום אחר לחלוטין.

הסופגניות של פיקה (צילום: יח''צ)
הסופגניות של פיקה (צילום: יח''צ)

מחיר: 10־15 שקלים

לוטוס וגלידריית הסיציליאנית

מותג העוגיות לוטוס משתף פעולה עם גלידריית הבוטיק הסיציליאנית לרגל חנוכה, והתוצאה: קולקציית סופגניות וקינוחים המבוססים על עוגיית הקרמל האהובה. בקולקציה: דונאטס במילוי קרם קפה ולוטוס מצופה בגנאש שוקולד לבן, ועליו מונח גביע גלידה מצופה בשברי עוגיות; פארי ברסט לוטוס - בצק רבוך ממולא בקרם לוטוס עם שברי עוגיות ואגוזי לוז; וסופגניית בריוש לוטוס - בצק בריוש צרפתי במילוי קרם דיפלומט ולוטוס. מגיע כמארז עם שלוש סופגניות בריוש, שני כדורי גלידה, קצפת, עוגיות ורוטב לוטוס.

טעמנו וחשבנו:
הדונאטס במילוי קרם קפה ולוטוס הם המנצחים של שיתוף הפעולה הזה. יש להם בצק נהדר ואוורירי שמשתלב היטב עם המילוי. קישוט גביע הגלידה מעל עם קראסט העוגיות מספק מרקם כיפי בפה.

אהבנו גם את הבצק הרבוך של הפארי ברסט, שמולא בקרם מצוין של עוגיות ואגוזי לוז. הקרם מעודן, וקשה להפסיק לאכול ממנו.

הבצק של סופגניית הבריוש לוטוס פחות מוצלח: מעט דחוס, אם כי המילוי שלו בגלידה, בקצפת וברוטב - חיפה על זה. ההרכבה של הסופגנייה הייתה כיפית - רעיון מוצלח לאירוח.

סופגניית לוטוס הסציליאנית (צילום: נגה רץ)
סופגניית לוטוס הסציליאנית (צילום: נגה רץ)

מחיר: 15־55 שקלים, עד סוף דצמבר בסניפי הרשת ובוולט

גלוטריה

גלוטריה, המסעדה־מאפייה של השף ערן זינו, מציעה מבחר סופגניות ללא גלוטן בשלל טעמים, ציפויים ומילויים. לצד הסופגנייה הקלאסית תמצאו סופגניות במילוי גנאש פיסטוק עם שוקולד לבן; קליפות תפוזים ושברי פיסטוק מעל; ריבת חלב עם שברי אגוזי לוז קלויים; וקרם פטיסייר ואוכמניות. בנוסף, הם מציעים מיני ספינג’ ופונצ’יק, מיני נאגטס עגולים בליווי ארבעה רטבים לטבילה - אוכמניות, פיסטוק, ריבת חלב ווניל.

טעמנו וחשבנו:
בעוד הטופינג והמילויים היו נהדרים, הבצק של הסופגנייה היה כבד ודחוס והשתלט על המילויים. דווקא המיני ספינג’ היו טובים יותר.

הסופגניות של הגלוטריה (צילום: נמרוד כהן)
הסופגניות של הגלוטריה (צילום: נמרוד כהן)

מחיר: הסופגניות יימכרו במארזים - שתי סופגניות ריבה/ מיוחדות - 81/22 שקלים; 6 סופגניות ריבה/ מיוחדות - 60/50 שקלים

בנדיקט

“גוד מורנינג סאנשיין” מבית מאפיית בנדיקט מציגה סופגניות מבצק בריוש ובמילויים ייחודיים כגון סופגנייה במילוי פיסטוק וציפוי של שוקולד לבן ופיסטוק; סופגנייה במילוי קרם שוקולד לבן, ציפוי אייסינג לבן ודובדבני אמרנה; סופגנייה במילוי קרמל מלוח, בציפוי שוקולד לבן, בייגלה וקרמל מלוח; סופגנייה במילוי שוקולד בציפוי שוקולד ופצפוצי שוקולד ועוד.

טעמנו וחשבנו:
השנה אנחנו רואים יותר ויותר מאפיות שבוחרות להמיר את בצק הסופגניות הקלאסי בבצק בריוש – וחבל. לא תמיד זה עובר בהצלחה. הבצק של הסופגניות במקרה הזה היה חביב, מעט דחוס לטעמנו והתייבש מהר. המילויים, לעומת זאת, היו מרגשים. אהבנו מאוד את הסופגנייה במילוי קרמל מלוח. היא גם נראתה טוב וגם איזנה נפלא בין מתוק למלוח.

הסופגניות של בנדיקט (צילום: שרית גופן)
הסופגניות של בנדיקט (צילום: שרית גופן)

מחיר: 8־12 שקלים