בסדרה החדשה של ברגר קינג, הקרויה "הר־בורגר", ניתן לבחור בין שתיים לחמש קציצות המבורגר העשויות 100% בשר בקר, הנצלות על הגריל יחד עם פרוסות טבעוניות בטעם גבינת צ'דר ומעל רצועת בייקון הודו כשר – וכל זה בתוך לחמנייה אחת. להתרשמותנו, זוהי מנה לשומרי כשרות נועזים; לא בטוח שתראו את סמוטריץ' נוגס בהמבורגר כזה, בין אם בגלל שמרנות ובין אם בגלל מראית עין.

הטעם, בכל אופן, דווקא כיפי למדי. ההמבורגרים דקיקים אבל עשויים טוב, הירקות טריים, בייקון ההודו (היו חייבים לקרוא לזה כך?) מוסיף עניין, ורק הגבינה קצת מקלקלת את המסיבה (המבורגר עם שתי קציצות – 30 שקלים; עם חמש קציצות – 50 שקלים). 

בשורה התחתונה: מה חושב על הקמפיין אביו של הפרזנטור מלך זילברשלג?
להשיג בסניפי "ברגר קינג" הכשרים.

עוף מנצח

מסעדת "קוקוריצה", הפונה לקהל בחיפה, בקריות ובנשר, מציעה שלל מנות בעלות מכנה משותף אחד: כולן מבוססות על עוף. ליקקנו את האצבעות.

זה קורה בעיקר בחו"ל: מסעדות המבוססות על חומר גלם אחד. בארץ המשימה קשה קצת יותר. מסעדות הדגים הבינו מזמן שעל מנת לתת מענה לכל בני המשפחה, הן צריכות להוסיף גם שניצל (לילדים) וגם פילה בקר (לאבא הנודניק שלא סובל ריח של דגים והסכים לבוא). מסעדות ההמבורגר מגישות כבר מזמן גם סלטים דיאטטיים. אז הנה, מסעדה המבוססת על עוף בלבד, ולעזאזל, כמה שהיא טעימה.

"קוקוריצה", הפונה לקהל בחיפה, בקריות ובנשר, מציעה שלל מנות בעלות מכנה משותף אחד: החל מרבע עוף ותוספות, דרך ארוחה הכוללת פולקעס, שניצל, כנפיים, פרייד צ'יקן וסטייק פרגית, ועד לכריכים המבוססים על תכולת עוף.

טעמנו חצי עוף צלוי במידה הנכונה, מתובל בתערובת תבלינים מקסיקנית EL PASO, ושניצל מחזה עוף מצופה פנקו ושברי קורנפלקס. ליקקנו את האצבעות. אהבנו גם את התוספת אורז נחשים – אורז עם אטריות מבושלות וביתיות.

בדיעבד, גילינו שיש פה גם ארוחות לטבעונים, כך שגם פה, בסופו של דבר, מבינים שעם כל הכבוד לגימיק, הם צריכים להאכיל את כולם (רבע עוף: 38 שקלים; שניצל עם שתי תוספות – 58 שקלים; 12 כנפיים מטוגנות – 47 שקלים). 
בשורה התחתונה: תנו לעוף לנצח.
"קוקוריצה", 052-7311896

קוקוריצה (צילום: דניאל לילה)
קוקוריצה (צילום: דניאל לילה)

חדשות האוכל: סלסילה להמונים

מדי שנה נערכים פסטיבלי אוכל, בירה ויין באזור מטה יהודה, השופע יקבים איכותיים, מחלבות ובשלנים ביתיים. ברוח התקופה, הקימו השנה במועצה אתר שבו ניתן לרכוש סלסילות פיקניק במתכונת טייק־אוויי. כך, לדוגמה, ניתן יהיה לרכוש מיקב מטלר סלסילה זוגית עם בקבוק יין, ריבה, מארז גבינות בוטיק ולחמים.

ביקב כרם ברק ימלאו את הסלסילה בבקבוק יין לפי בחירה, מים מינרליים, לחם מחמצת, פלטת גבינות, ירקות, קישים אישיים ועוגיות שמרים; במאפיית הנחתום ימכרו סלסילות עם לחמים שמיוצרים בעבודת יד ונאפים בתנור אבן, לצד גבינות משובחות, סלטים, ממרחים, קונפיטורה ועוד; ביקב מוני הסלסילה תכיל מיינות היקב לצד גבינות של ברקנית ממחלבת אלטו וגדות הירדן, שמן זית של היקב, זיתים, דבש, ממרחי אנטיפסטי, פסטו, טפנדים וקרקרים.

ביקב עמק האלה ניתן להצטייד בסלסילה עם יין מסדרת EVERRED, שני סוגי גבינות, בגטים טריים, ממרח פסטו, ממרח עגבניות מיובשות, זיתים, עגבניות שרי, דבש ומאפים מתוקים; ביקב קדמא יכינו למטיילים סלסילה עם פלטה זוגית משודרגת של גבינות בוטיק ושלל פינוקים; במחלבת עיזה פזיזה הסלסילה תורכב מגבינות עזים, לחמים, מטבלים, ירקות, יין, יוגורט עזים ועוד; וביקב ספרה הסלסילה תורכב מתוצרת אזור מטה יהודה – יין של היקב, לחמים, גבינות, שמן זית, ממרחים ועוד. 
להשיג באתר של תיירות מטה יהודה.
פיק ופיקניק במטה יהודה (צילום: אלדד מאסטרו)
פיק ופיקניק במטה יהודה (צילום: אלדד מאסטרו)


גן עדן של במבה

הסופגנייה המוזרה ביותר שטעמנו השנה הייתה בטעם ביסלי, והנה מגיעה התגובה הקרירה: גלידת במבה אדומה - שמנת שוקולד לבן עם קיפולים וציפוי של במבה אדומה. למרבה הפליאה, החיבור עובד נהדר. אי אפשר לפספס – מדובר בבמבה אדומה, ומי שאוהב לנשנש אותה ימצא פה גן עדן של במבה קפואה. מאחורי ההמצאה עומדת רשת "גולדה", שמציעה גם גלידת מלבי חדשה – שמנת מי ורדים עם רוטב מלבי וקרם ורדים. האמת? כל עוד לא מדובר בגלידת אבוקדו, אנחנו זורמים. 
להשיג בסניפי גולדה.

במבה אדומה גולדה (צילום: my social)
במבה אדומה גולדה (צילום: my social)