חדשות האוכל

בשבחי האבוקדו
פסטיבל אבוקדו נפתח בימים אלה במסעדת “סרפינה” האיטלקית, עם חמש מנות חדשות, יצירתיות ובהחלט נועזות על בסיס הפרי הירוק, בראשן אבוקדו בטאבון (!) עם גבינת בורטה וסלסה של ירקות חרוכים (82 שקלים), וטרטר פורל כבוש עטוף אבוקדו עם קרם פלפלים ושקדים מפלרמו (78 שקלים). מסקרנת לא פחות היא מנת הפסטה: ב”סרפינה” מציעים טליוליני אבוקדו ירוק עם ריקוטה ופקורינו רומנו ברוטב חמאה ויין לבן (65 שקל). המחירים אינם זולים, אולי מפני שמחירי אבוקדו מרקיעי שחקים, אולם השאלה היחידה שמציקה לנו היא מה קורה אם לא מסיימים את המנה ורוצים להמשיך לאכול אותה למחרת: האם האבוקדו משחיר ומוציא את החשק?
להזמנות: “סרפינה", איינשטיין 10, תל אביב, 03־6579080 (גם דרך וולט).

כמו תכשיט
בעקבות משבר הקורונה החל השף אורן בן מויאל להכין סושי בביתו ולהציע את המנות לתושבי ירושלים. כיום יש לו, יחד עם עומר כהן, חבר ותיק ומנהל בתי קפה, מותג סושי העונה לשם "Uran’s". הסושי מגיע ארוז בקופסת תכשיטים יוקרתית. הוא נראה כה מוקפד, כה צבעוני, כה מגרה, שאי אפשר שלא לחשוק בו. כמו תכשיט.
גם הטעמים ייחודיים ונועזים לא פחות: רול ירקוני (על שם איש יחסי הציבור, רון ירקוני) מכיל יפרח טורקי (עלי גפן), סלמון, אספרגוס וסלק כבוש (57 שקלים לשמונה יחידות); רול אחר מכיל צ’יפס אבוקדו, אנשובי(!), מלפפון ועלי חרדל (57 שקלים); ורול דג לבן כולל גם קולרבי (54 שקלים). להרפתקנים מוצעת המנה “רול זרמו איתי” – שמוגש פריסטייל מבלי לספר ללקוח מה מביאים לו. המקום פועל בימים שני־חמישי ובמוצאי שבת, והוא כשר בהשגחת רבנות ירושלים מהודרת.

השף אורן בן מויאל במותג הסושי Uran's (צילום: אסף קרלה)
השף אורן בן מויאל במותג הסושי Uran's (צילום: אסף קרלה)

תצטרפו לקלאב
בר הסושי “טוקיו קלאב” החליט להרחיב את התפריט לטובת שני מרקים, בהם מרק מיסו - ציר דאשי, מיסו, טופו משי, פטריות נמקו, אטריות סובה ואצות ווקמה (39 שקל); ואגאדשי טופו - טופו משי טמפורה, ג’ינג’ר וצנון מגורד בציר דאשי (39 שקל).
לצד המרקים ניתן למצוא גם תפריט סושי מסקרן, למשל חיבור עם חזרת (!). כאלה הן המנות סלמון מיסו רול - סלמון, אבוקדו, עלי חזרת, מעטפת סלמון צרוב, מיסו יוזו, איקורה ועלי שיסו (64 שקלים ל־8 יחידות); וסביצ’ה המאצ’י מנגו – עם המאצ’י, יוזוקושו, מנגו, עלי חזרת, קוקוס קלוי (68 שקלים).
לצד הסושי יוצא הדופן תוכלו ליהנות ממארזי קוקטיילים משובחים ומבוקבקים מאת המיקסולוג מוש בודניק, הכוללים במשלוח אפילו קרח (מארז של חמישה קוקטיילים מוצע במחיר של 200 שקל).

מרק המיסו של טוקיו קלאב (צילום: אנטולי מיכאלו)
מרק המיסו של טוקיו קלאב (צילום: אנטולי מיכאלו)