בר זרדאב, בת 20 ממושב אחיסמך, ונדב אלון, בן 22 מנתיבות, שירתו כאפסנאים בבסיס חצרים. יאדה יאדה יאדה, האהבה פרחה, והשניים הפכו לזוג. במהלך תקופת הקורונה עלה לנדב רעיון מה לעשות לאחר השחרור: לפתוח פיצרייה של פיצות בשריות ללא גבינה.

הוא השתחרר לפני כחמישה חודשים, היא לפני כחודשיים, והנה ממש עכשיו הוקמה פיצריית "אלונסו" לתושבי הדרום. "רצינו לחדש, לא רצינו משהו בנאלי”, הם מספרים. “את הבצק הכנו לאחר אינספור ניסיונות, ובסוף הגענו לתוצאה הרצויה. הרוטב המיוחד שאנחנו מכינים הוא על בסיס עגבניות ומרכיב סודי, ובגדול הכל זה המצאה שלנו. פשוט ניסינו וניסינו, עד שהגענו לתוצאה הסופית הכי טובה".

את העסק הצעיר הם מתפעלים כרגע מהבית. לצורך כך רכשו טאבון מיוחד, ומשם הפיצות נשלחות לכל האזור. עד כדי כך הן מוצלחות, שמדי ערב הם מוכרים עשרות פיצות לכל תושבי הדרום. שלוש הנמכרות ביותר הן פיצה עם בשר אסאדו מפורק (50 שקלים), בקר (45 שקלים) וטלה (45 שקלים). למאותגרים הם מציעים להוסיף חציל קלוי עם בשר על המאפה עצמו.

בצד הפיצות הבשריות, מוצע תפריט נרחב של פיצות מתוקות (כולן פרווה), בהן פיצה פסק זמן, לוטוס ואגוזי לוז ושוקולד (35 שקלים). "התגובות טובות", הם אומרים. "יש לנו לקוחות שחוזרים שוב ושוב. אנשים ממש עפים על הפיצה ועל הקונספט. בעוד שנה מהיום אנחנו רואים את עצמנו פותחים מקום משלנו". 
להזמנות: 073־7886360, משלוחים לנתיבות, שדרות, אופקים, באר שבע והסביבה.

מי הזיז את הגבינה

יום הפיצה הבינלאומי הוא הזדמנות לשים ספוט קטן על הגבינות שנמתחות ונשפכות מעל לפיצה. "כמי שעובד בתחום שנים רבות, אני מודה שעם מוצרלה טובה קשה להתווכח, אבל יש מלבדה עוד כמה גבינות שיוסיפו עניין לפיצה שלכם, לכל אחת קסם משלה", אומר שחף טנצר, מנכ”ל מחלבת כפר תבור.

"בשמנת מתוקה אפשר להשתמש כבסיס. אם תוסיפו לשמנת שום פרוס, מחית כמהין ופלפל שחור, ותרתיחו על אש קטנה כעשר דקות עד להסמכה, תקבלו בסיס מצוין לפיצה ביאנקה. עם מעט מוצרלה מעל ואולי אפילו תפוחי אדמה שבושלו ברוטב השמנת – יש לכם פיצה מנצחת.
שימוש בריקוטה או במסקרפונה ייתן רכות לפיצה ולחות לבצק. אפשר למרוח אותן על הבצק לפני רוטב העגבניות או במקומו, או לפזר ‘סקופים’ מהן בעזרת כף לאחר האפייה ולהחזיר לסיבוב קצר נוסף בתנור. שתיהן יעבדו נהדר עם תרד או פטריות".

דרך נוספת להרים את המוצרלה היא תוספת של גבינות כמו פרמז’ן, גבינה כחולה וריקוטה, ויצירת תערובת ארבע גבינות. "התערובת תעבוד מצוין גם ללא תוספות ואפילו ללא רוטב עגבניות", הוא מסביר. "זה תלוי בכבוד שתרצו לתת לטעמים המיוחדים של הגבינות שבחרתם".
ולא רק פיצה: “אם נשאר לכם בצק, אז פיצת קינוח היא לא מילה גסה, או אפילו קלצונה. עם ריקוטה או מסקרפונה, ותוספות כמו קוביות שוקולד חלב, קליפות תפוזים, דובדבני אמרנה, אגוזים קצוצים וכל דבר אחר שאוהבים, אפשר לאפות קינוח מצוין. רק לא לשכוח לפזר מעל אבקת סוכר". 

אופים מהלב

בדומינו'ס פיצה מציעים לשבוע בלבד (החל מ־10.2) פיצה בצורת לב, שכנראה תשתלט על האינסטגרם באותו השבוע. יחד איתה תצורף פעילות דיגיטלית רומנטית לשניים (85 שקלים, כולל שני קינוחים).

פיצה בצורת לב מאת דומינוס פיצה (צילום: אנטולי מיכאלו)
פיצה בצורת לב מאת דומינוס פיצה (צילום: אנטולי מיכאלו)


חמישה מוצרים נבחרים להכנת פיצה ביתית:

טאבון, החל מ־7,900 שקלים, להשיג בניגא שף FOR HOME

טאבון  (צילום: יחצ)
טאבון (צילום: יחצ)

סט פיצה, 99 שקלים, להשיג ברשת Cook and Bake

סט פיצה, 99 שקלים, להשיג ברשת Cook and Bake (צילום: יחסי ציבור)
סט פיצה, 99 שקלים, להשיג ברשת Cook and Bake (צילום: יחסי ציבור)


חותכן לבצק פיצה, 74.90 שקלים, להשיג בסוהו

חותכן בצק, 129 שקלים (צילום: יחצ)
חותכן בצק, 129 שקלים (צילום: יחצ)

סט פיצה, 150 שקלים, להשיג ברשת סולתם 

סט פיצה של סולתם, אבן שמוט, מעמד וסלייסר ב-150 שקלים (צילום: יחצ)
סט פיצה של סולתם, אבן שמוט, מעמד וסלייסר ב-150 שקלים (צילום: יחצ)

מגרדת גבינות עומדת מבית Moha, 129 שקלים, להשיג ברשת Cook and Bake

מגרדת גבינות cook and bake מבית moha, מחיר 129 שקלים (צילום: יחסי ציבור)
מגרדת גבינות cook and bake מבית moha, מחיר 129 שקלים (צילום: יחסי ציבור)