באחת מתקופות השיא של הקורונה, אי שם באמצע השנה שעברה, בן שהרבני לקח הימור והקים את “דוניס”, מסעדת דגים כשרה בגבעת שמואל, שמשלבת בין איטלקי לים תיכוני. “אני אדם של הזדמנויות”, הוא אומר. “כשהתפנתה חנות גדולה עם מרפסת רחבה שמשקיפה על נוף יפה, אמרתי: אני שוכר אותה, דווקא עכשיו, כשיש משבר. אני קורא לזה ‘עסקת קורונה’. אנשים חכמים מנצלים הזדמנויות עכשיו. עד שפתחנו, מי שרצה לאכול במסעדת דגים ראויה היה צריך לנסוע לתל אביב, לראשון לציון או לאשדוד”.

זו המסעדה הראשונה שלו, אבל לא העסק הקולינרי הראשון שלו. בבעלותו שבעה סניפים של “שווארמה סטריט” (שבה נמכרות פיתות עם בשר במחיר של 20 שקלים בלבד), שני סופרים, חנות ירקות ודוכן לממכר פלאפל וסביח. “זו קפיצת מדרגה”, הוא מודה. לשם כך הקיף עצמו ביועצים, בהם השף איתן פאר (מסעדת “פיש”).

כאמור מדובר במסעדת דגים איטלקית חלבית כשרה. אז מה עושה פה ציזיקי יווני? פרנה מרוקאית? עראיס מהמטבח השאמי (סוריה, לבנון וירדן)? טוב, לפחות לגבי האחרון יש פתרון: מדובר בעראיס של תערובות דגים עם כוסברה ופטרוזיליה תחת השם “וואלק עראיס של רחוב אגריפס” (59 שקלים).

במסגרת המנות הראשונות המסקרנות מצאנו איקרה בלקנית מצוינת עם שמן צ’ילי (22 שקל); סביצ’ה טרופית - מוסר ים עם אננס טרי, כוסברה וצ’ילי אדום (54 שקלים); וחרבות סלמון (להלן, שיפודים) בחמאת טריאקי (!) ושומשום לבן (64 שקלים). אלה מנות בעלות תעוזה, לא רק בשמותיהן, אלא גם בשילובים, בטעמים ובמרקמים שנוצרים כתוצאה מהחיבורים. יש גם מנות קלילות יותר שיכולות לסגור את הפינה, כמו קרואסון חמאה עם סלמון מעושן ורוטב טרטר (54 שקלים); וכריך פרנה עם דג בקלה מטוגן בסגנון ים תיכוני (49 שקלים). אם אתם לא סופרים קלוריות, לכו עליהן.

המנות העיקריות הן ליגה בפני עצמן: מנת הדגל היא פילה דניס בחמאת שום צרוב על הפלנצ’ה, עם פירה קרמי במיוחד, שומר צלוי ושעועית ירוקה (99 שקלים). דווקא במנה הזו אין ייחוד, אבל משפריצה ממנה טריות. במנות דגים, לרוב, לא משנה מה תעשו עם הדג, כל עוד הוא טרי - רוב הסיכויים שידיף ניחוחות של ים ויהיה טעים. פסטת הסלמון מיוחדת יותר בזכות הטריאקי המוסיף לה מתקתקות נעימה, והשום והכרישה, שמאתגרים את הסועד.

יש גם טירמיסו, קינוח איטלקי קלאסי (29 שקלים בלבד), לצד כנאפה מהמטבח הערבי (45 שקלים), ולנו לא נותר אלא להסתפק בימים אלה במשלוח ולספור את הימים לפתיחת המסעדות ולהשקה אמיתית, שמחה, חופשייה מדאגות, של המקום.
בשורה התחתונה: פתרון אידיאלי לחובבי הדגים באזור, מושלם לוולנטיינ’ס, אבל גם סתם לאמצע שבוע. 
להזמנות: 03-5708888 (כשר)

הסביצ'ה של “מאנטה ריי" בתל אביב הוא הטעים ביותר שאכלתי

בסביצ’ה הבורי שמוגש במסגרת הבראנץ’ הרומנטי של “מאנטה ריי” בתל אביב אין קוביות עגבניות, והוא לא נראה כמו סלט קטן שעשבי התיבול בו דומיננטיים מהדג. גרסת הסביצ’ה הזו הומצאה על ידי השף רובי פורטנוי, בעל שורשים מדרום אמריקה – מולדת הסביצ’ה – שלקח את הבורי הטרי, הוסיף לו מיץ לימון טרי, שום, בצל ובעיקר סומאק. התוצאה היא דג נא מושרה במרינדה חמצמצה ועסיסית עם תיבול עוקצני, שיקשה עליכם להפסיק לאכול. אין במנה תחכום יוצא דופן, אלא שילוב בין דג טרי־טרי, חיתוך עדין, תבלון עסיסי ודיוק.

דייט, ארוחה וסרט. ''מאנטה ריי'' (צילום: יח''צ)
דייט, ארוחה וסרט. ''מאנטה ריי'' (צילום: יח''צ)

המנה הזו היא חלק מערכות לארוחות זוגיות מאת השף הראשי רונן סקינזס, המציעות קומבינציות של כל הטוב של “מאנטה ריי” לצד אלכוהול לערב זוגי רומנטי בבית. ערכות הדייט כוללות חמישה מאזטים נבחרים של “מאנטה ריי”, לחם בלקני הנאפה במאפיית המקום, מנה עיקרית זוגית מתחלפת, בראוני לזוג ובקבוק יין בעלות של 360 שקלים. כל המזמין את ערכת הדייט מקבל גם קוד לצפייה בסרט מתוך EPOS - פסטיבל בינלאומי לסרטי תרבות ואמנות בתל אביב, בהם “ציפור על תיל” מ־1974 על לאונרד כהן ושלל סרטים תיעודיים.
בשורה התחתונה: גם רומנטי, גם טעים. מה עוד נבקש. 

להזמנות: אפליקציית וולט  

תבניות מכל הלב

תבנית אפיה דגם SOCKERKAKA 29 של איקאה (צילום: יח''צ)
תבנית אפיה דגם SOCKERKAKA 29 של איקאה (צילום: יח''צ)

תבנית לב ארקוסטיל, 125 שקלים (צילום: יח''צ)
תבנית לב ארקוסטיל, 125 שקלים (צילום: יח''צ)

תבנית לב, 119 שקלים, Cook and bake (צילום: יח''צ)
תבנית לב, 119 שקלים, Cook and bake (צילום: יח''צ)

תבנית כיסונים - רביולי בצורת לב, ג'מבו סטוק, 5.90 שקלים (צילום: יח''צ)
תבנית כיסונים - רביולי בצורת לב, ג'מבו סטוק, 5.90 שקלים (צילום: יח''צ)

תבנית לב עם תחתית נשלפת אדנודייז, 79 שקלים, סולתם (צילום: יח''צ)
תבנית לב עם תחתית נשלפת אדנודייז, 79 שקלים, סולתם (צילום: יח''צ)