אוהד שחר, בן 38 ממושב גן חיים, ביצע כל חייו תפקידי מחשוב ובקרה. רק לאחר גירושים, עם תינוקת ביד, החליט להגשים חלום ישן ולעשות הסבה לתפקיד קולינרי. את הצ'אנס הראשון נתנו לו במסעדת "שגב" ברמת החייל כאיש פס קר. "קיבלו אותי מבלי שיש לי הכשרה כלשהי, רק רצון עז", הוא מספר. משם עבר לנהל את הפס הקר ב"רביבה וסיליה", סניף הדגל ברמת השרון. "מהתפקיד הזה פרשתי כנפיים", הוא מספר. "עשיתי את כל אירועי החוץ. במקביל התחלתי לבשל באירועים, למשל לליל הסדר אצל נוחי דנקנר בבית".

הרצון לגדול גרם לו לפתוח קייטרינג לאירועי בוטיק של האלפיון העליון. בין היתר, בישל באירועי האירוויזיון שהתקיים בארץ, הקים את "פאט קאו" של טום אביב, היה השף הפרטי של מיכל ויצמן, קיים אירועים משותפים עם שאול בן אדרת, אביב משה ועוד, וכל זה, כאמור, מבלי ללמוד את התחום באופן רשמי. "חקרתי הכל לפרטי פרטים", הוא מספר. "למדתי לבד, קראתי מדריכים בעברית ובאנגלית, קניתי ציוד מטורף, אין תחום שלא נגעתי בו. נכון, זו קצת התפזרות, אבל כל כך נהניתי שלא יכולתי להפסיק".

אוהד שחר (צילום: צילום פרטי)
אוהד שחר (צילום: צילום פרטי)


בחודש האחרון פתח יחד עם קובי משייב, הבעלים של "שניצל של כושי" ברעננה ו"הג'חנון של ורדה" בכפר סבא, בר סלטי פרימיום ברעננה תחת השם "סול אנד פפר". לדבריו, כל הירקות נקצצים עם סכין וקרש, לא במנדולינה ולא במכונה. אם לשפוט לפי היצירתיות בשמות, יש למה לצפות: "תוניסאי עם כבוד" הוא הסנדוויץ' התוניסאי – רק שבמקום הפריקסה השמנוני יש צ'יפס טורטייה (46 שקלים); ו"מקסיקני בלי כובע" הוא סלט כרוב וקינואה עם זיתי קלמטה, נענע, שקדים וצ'ילי אדום (56 שקלים). בגזרת הפסטות, לצד הקלאסיות אלי אוליו, רוזה ופסטו, ניתן למצוא את הפיליפינית – קרם קוקוס, קארי, צ'ילי אדום, כוסברה ובוטנים (42 שקלים) ו"שמנת בלי החמוצה" עם רוזמרין, שום קונפי ובזיליקום (42 שקלים). לצדם מוגשות ארוחות בוקר קטנות בתוך לחמניית המבורגר (31 שקלים) ומיני פוקאצ'ות מהבילות מהתנור (21 שקלים). "הפרודוקטים מאוד בריאים", הוא אומר, "אין פה מוצרים עם שומנים וחמאות, ואין טיגונים. כל הגבינות הן דלות שומן, הכריכים הם מלחם כוסמין, הכל מאוד בריא ונעשה בהקפדה תוך שמירה על ערך קלורי".

אתה לא מרגיש מבוזבז על כך שבסופו של דבר אתה מציע סלטים במקום אוכל גורמה?
"יש לי נשמה של ילד. אני לובש חולצות של מקס סטוק, לא של השופוני. מעניין אותי רק הריגוש. אני רק רוצה להיות שמח, מאושר וטוב לב. ועם זאת, אני חייב להודות, אני מוציא סלטים ברמת כוכב מישלן". 

הסדנה 8, רעננה
להזמנות: 054־9189198 (ניתן להזמין גם מוולט), כשר ללא תעודה

מנות חמות



לכבוד פורים, אתר

Sweetweet  (צילום: יח''צ)
Sweetweet (צילום: יח''צ)
משיק את משלוח המנות הפראי בתבל: 25 פריטים, בהם תבנית ביצי מילקה אוראו (ביצי קינדר עם מילוי של מוס עדין ומתקתק), כוס לשתייה חמה בצורת עדשי m&m, טוויקס עם ג'ינג'ר ועוד הפתעות שקשה להישאר מולן אדיש. יחד עם הקופסה המהודרת יש גם חוברת מתכונים לאוזני המן מיוחדות של האתר, בשיתוף האופה המטורף תומר אומנסקי. המחיר מטורף אף הוא (170 שקלים), אבל קיימת גם גרסת משלוח מנות צנועה יותר במחיר של 65 שקלים. 
להשיג באתר sweetstore.co.il