אוי כמה שאני אוהבת אמפנדס, זה פשוט הביס המושלם. מה יכול להיות רע בבצק פריך במילוי לוהט? ראו לדוגמא סמבוסק / בורקס / קלצונה וכד',. אין מה לומר שאצל הארגנטינאים המילוי הבשרני המתובל לצד הצ'ימיצ'ורי מייצר ביס שפשוט מעיף את החך.
תכירו, קיקה, ארגנטינאי בן 72 שהחליט לעשות שינוי מקצועי בתקופת החל"ת הזכורה לכולנו, ועכשיו הוא מיני אימפריה קטנה של אמפנדס מושלמים, פריכים ועשירים במילוי.
אבל אנחנו קופצים לסוף, בוא נתחיל מההתחלה .

קיקה והאמפנדס (צילום: אלמוג בן חורין)
קיקה והאמפנדס (צילום: אלמוג בן חורין)

קיקה (אנריקה), עלה ארצה מארגנטינה לפני כ-25 שנה ועבד בהכנת אמפנדס בלא מעט מקומות בארץ שידעו להעריך את התוצרת האמיתית והאיכותית של קיקה. אבל כמו הרבה מהישראלים, הקורונה טרפה את הקלפים ואם לא ידעת להתאושש ומהר, הקורונה טרפה גם אותך.
למזלו של קיקה, הוא ידע להתאושש ולקחת את הידע והיכולות שלו לכיוונים אחרים ובמקום לספק אמפנדס למסעדות הוא התחיל למכור מהבית וההצלחה לא איחרה להגיע. נו טוב.. אמפנדס זה החיים.
אבל לסיפור הטוב הזה יש עוד צד טוב וזה הצד האנושי. כשהבין קיקה שהוא צריך למצוא דרך לעשות את השינוי בחייו הוא פגש את הפרסומאי אודי דוניר ושניהם התחברו לא רק מתוך האהבה לאמפנדס אלא על רקע אנושי חברתי ודוניר החליט למתג את קיקה מחדש ולהנגיש אותו גם לאנשים ברחוב שלא גילו עוד את האמפנדס המדהים הזה.
בעזרת דוניר ובזכות הכשרון שלו, הצליח קיקה להגיע אל ליבם וקיבתם של רבים מהישראלים שחיפשו עסקים קטנים לפרגן ולהשקיע בהם וכך נוצר לו "אמפנדס דה קיקה". אבל ההצלחה לא עלתה לקיקה לראש,  הוא עדיין עסק קטן של איש אחד , הוא זה שיושב בבית ומייצר, מכין, מקפל אורז הכל לבד ואפילו את המשלוחים הוא עושה בליווי בת זוגתו, כך שאם אתם מזמינים  - תתכוננו לראות פרצוף חייכן במיוחד .

מה אוכלים?
קיקה מציע אמפנדס במילויים שונים, כולל אופציות טבעוניות אבל כמובן עם הקלאסי שזה הבשר הטחון המתובל. האמפנדס של קיקה מגיעים קפואים ועל כל אחד מהם מוטבע מס' המסמן איזה סוג מילוי יש לו. ומה עם ההכנה? הכי פשוטה בעולם, או שתטגנו אותם בשמן עמוק ותקבלו אמפנדס פריכים פריכים ולוהטים או שתאפו אותם 10-15 דקות בתנור לוהט ותקבלו אותם שחומים ופריכים לא פחות, בשני המקרים התוצאה מענגת ממש.

האמפנדס של קיקה (צילום: אלמוג בן חורין)
האמפנדס של קיקה (צילום: אלמוג בן חורין)

בנושא המילויים מצאנו את עצמנו מתווכחים לא מעט, כולם אהבו פה אחד את המילוי הבשרני בגלל התיבול המצוין שלו ושילוב הזיתים שנותנים חמצמצות כיפית וביצה קשה שמוסיפה רכות, גם מילוי גבינות וכרישה  נאכל בתאווה, את התירס אהבו רק חובבי התירס ואלו שיש להם ילדים קטנים בבית והתרגלו לתירס עם הכל (: חוץ מזה יש גם גבינה בלבד שהייתה לא רעה , תרד בשמל וגבינות שהיה מצויין, גם הטבעונים נאכלו בתאווה על ידי כולם, התפוחי אדמה עם הבצל המטוגן פשוט הזכירו לכולם בורקס של בית, הפטריות היו מעולות ובשרניות ורק הברוקולי עבר הכי פחות טוב והרגיש קצת כמו פשטידה.

כמה עולה?
 95 שקלים  יעלה מארז המכיל 10 יחידות, משלוחים לכל חלקי הארץ ב- 39 שקלים או ללא עלות בהזמנת 6 מארזים. הזמנות בדף הפייסבוק "אמפנדס דה קיקה" או בעמוד האינסטגרם empanadas.de.kike וכמובן באתר