ל"בריוש ביסטרו בר" יש את החבילה השלמה - מנות יצירתיות ונועזות, מאפים טריים הנאפים על ידי צרפתייה אמיתית, אווירה בוטיקית וכיפית, ושירות ידידותי ומתחשב. רק דבר אחד אין לו: טיימינג. אחרי שוך הקרבות בערים המעורבות, נדמה שלקהל היהודי לוקח זמן לחזור לרחובות יפו, והשולחנות, בזמן שהגענו, היו ריקים בחציים. "אני רוצה שיפו תאהב אותי כפי שאני אוהב את יפו", אומר הוגה המקום, טלאור יפרח, שכבר פתח מסעדות גדולות בארץ ובחו"ל - האחרונה שבהן בלאס וגאס. הקורונה החזירה אותו הביתה, והוא מתחיל מקטן. אבל החזון שלו גדול.

“בריוש" – שנמצא בגבול שבין תל אביב ליפו, צמוד לבלומפילד, חנייה בשפע - מעוצב כמו בית קפה פריזאי קטן הממוקם בסמטאות העיר: צבעוני אך מוקפד, כיסאות מוצבים כלפי הרחוב (אך הנוף המשתקף הוא בניין ביטוח לאומי), ומוזיקה כיפית שמשלבת בין מזרח למערב. המנות היוצאות מהמטבחון הקטן נראות כמו יצירות אמנות: יפהפיות, מעוצבות, טריות. בינוניות בגודלן, לכן רצוי להזמין כמה על מנת לחלוק בהן. המתיקות של הבריושים והקרואסונים מעודנת, הבצק ענוג, הטריות זועקת.

מבין המנות המומלצות, אל תוותרו על שיפודי הסלמון בקראסט שקדים ועשבי תיבול, שמונחים לצד ציזיקי עם מלפפון ועגבנייה טרייה ומעט עלי רוקט (79 שקלים). מעולם לא התענגתם כך על שיפוד, מעולם לא התענגתם כך על סלמון. גם שווארמת הדגים לוקחת את המנה המסורתית עם טוויסט: דג המוסר מתבשל עם חומוס, בצל ופטרוזיליה, מצאנו בו גם זעפרן יוקרתי, ומעל לכל ניחוח מתקתק של קינמון – וכל זה על מצע יוגורט כבשים (89 שקלים). חומרי גלם משובחים, טריים, שמשתלבים בצורה מפתיעה אלו באלו.

חובבי המטבח האמריקאי יקבלו כאן פרשנות נועזת למנת הבנדיקט- נדמה שפה היא מקבלת ניחוח צרפתי־ים־תיכוני: "ביס עין" היא מנה המוגשת על לחם בריוש, עם גבינת גאודה, יוגורט עזים, ביצה עלומה ו - הפתעה - אריסה ים־תיכונית (59 שקלים). חיבור בין אריסה ליוגורט הוא חדש לנו, וזה משתלב כאן בצורה מרתקת. האריסה מככבת גם במנה "הרינג שמרינג" - נתחי דג על יוגורט נקי, יחד עם ביצה עלומה ואריסה מעל (59 שקלים). 

שארית ישראל 5, תל אביב־יפו, 052־5777032 (כשר)

טעם של בית
ב"רג'ינה" במתחם התחנה בתל אביב - נועזות היא לא מילת המפתח. ובכל זאת, טעים כאן, והמנות נדיבות. ב”רג’ינה”, המסעדה הכשרה במתחם התחנה בתל אביב, יש תפריט בשרי כשר, ויש גם מנות טבעוניות. חייבים לומר ביושר: לא מדובר במנות גורמה. לא תמצאו כאן חומרי גלם שלא טעמתם או חיבורים שלא ניסיתם. נועזות היא לא מילת המפתח כאן, ובכל זאת, טעים.

היתרון הבולט הוא נדיבות המנות: גודלן משכנע, משביע, לא מתקמצנים כאן על כמות הבשר והדגים. בברוסקטה עם סלמון, הדג מבריק ומוגש בכמות נאותה, הגם שמחירו מוגזם (68 שקלים). גם מאפה הבשר, שהוא למעשה בורקס אדיר ממדים, מוגש בנדיבות, יחד עם ארבעה מטבלים. זו מנה שמזכירה קצת בית, במובן הטוב של המילה (58 שקלים).

מהעיקריות טעמנו את הדג המרוקאי – שני נתחי פילה אמנון ברוטב פיקנטי של פלפלים, עגבניות וכוסברה. הדג רך, מתפרק בקלות עם המזלג, מתערבב עם הרוטב האדום שסביבו, לא חריף ובהחלט מזכיר בישולים של יום שישי אצל השכנה המרוקאית שלכם. המנה מוגשת עם אורז צהוב, טעימה למדי, מסורתית למדי (72 שקלים). 

מתחם התחנה בתל אביב (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
מתחם התחנה בתל אביב (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

מתחם התחנה, תל אביב, 7367474־03 (כשר למהדרין)

חדשות האוכל

אור באפלה
ביום העיוור הבינלאומי, שיחול ביום ראשון הקרוב, 6 ביוני, יתארח השף המוערך יוגב ירוס במסעדת BlackOut במרכז "נא לגעת" ביפו, שם אוכלים הסועדים בחשיכה מוחלטת, על מנת לדמות את עולמו של העיוור. ירוס ירכיב תפריט של ארבע מנות מיוחדות עבור אותו הערב, בהתאם לחזונו, לחיבורו האישי עם המקום ולחשיכה.

השף יוגב ירוס (צילום: אמיר מנחם,צילום מתוך מאקו)
השף יוגב ירוס (צילום: אמיר מנחם,צילום מתוך מאקו)


שני סבבים זהים בשעות 18:30 ו־21:30. מחיר אחיד לארוחה: 210 שקלים לסועד. פרטים באתר "נא לגעת".