נתחיל מהסוף. למעשה, מהקינוח. בואו ל”מאריס” (MARIS), הטברנה הטורקית החדשה יחסית בתל אביב, ולפני הכל – הזמינו קאטמר (44 שקלים). המאפה הדק, שהומצא בעיר גזיאנטפ שבדרום־מזרח טורקיה, עשוי מבצק יופקה (Yufka) וממולא בסוכר, בפיסטוק טחון ובקאימק – השומן של השמנת. לא נגלה לכם כמה אחוזי שומן יש במנה, כן נרמוז שזהו כנראה הקינוח המשמין ביותר שאכלתם. ובכל זאת – אל תוותרו, פשוט אל. למרות כמויות הסוכר, הטעם מעודן, נעים, מתמוסס בפה, ממכר. קשה להוריד את המזלג לאחר אכילת ביס. גם אם ננסה לא להיות יומרניים, נציין שנכון לכרגע יש סיכוי לא רע שמדובר בקינוח הטעים ביותר בתל אביב.

טורקיה כבר לא חברה כמו פעם, אבל כל מי שביקר בעבר בשוקי איסטנבול ואנקרה, ודאי זוכר את השווארמיות והמסעדות הביתיות הקטנות הפזורות בכל פינה, שמהן נודף ריח של בשר עמוס בתבלינים ומאפי בצק כיפיים. כמותן, גם “מאריס” מגישה אוכל טורקי אותנטי. לא תמצאו פה פרשנויות ישראליות או תחכומים, אלא אוכל טורקי אסלי, כזה שארדואן אולי אוכל בצהריים, לטוב ולרע: לטוב, כי המטבח הטורקי מספיק עשיר וטעים גם בלי קונצים; לרע, מפני שהתחושה היא של מנות ביתיות מדי, ולא בטוח שצריך לשלם סכומים כאלה עליהן. בטורקיה, סביר להניח, זה עולה הרבה פחות.

התחלנו בארבעה מזטים המוגשים עם לחם (89 שקלים). בהמלצת המלצרית הזמנו קוז ביבר – פלפל שושקה מוחמץ עם אורגנו וגבינת טולום. חיבור בין פלפל לגבינה אינו חדש, אבל עם גבינת טולום המנה קופצת מדרגה; באבאגנוש – חציל שרוף עם יוגורט וטחינה; היידרי – מטבל יוגורט נעים עם נענע יבשה, שמזכיר קצת את יוון; ואזמה – סלט טורקי אורגינל, חמצמץ וטרי. לא בטוח שהוא מותאם לקהל הישראלי חובב המתיקות, אבל כנראה שצריך להתרגל.

הלחמעג’ון (42 שקלים) דורש מכם עבודה: על גבי בצק דקיק, הפרוס כמו פיצה עגולה, פזורים בשר טחון ועלי תבלין, וקהל הסועדים מתבקש לסחוט מעליו לימון, לזלף טחינה בכמות נדיבה, לגלגל למעין טורטייה ולאכול. היינו שמחים לקצת יותר בשר במנה - לנו היה נדמה שלמרות שהמנה טעימה, היו בה יותר עלים מאשר בקר. את המנות הורדנו בעזרת הקוקטייל בישבש המבוסס על וודקה ותרכיז אניס, כשגבעול בישבש מזדקר בכוס. תודו, מקורי, והאמת שגם טעים מאוד. האניס, למי שחושש, לא מורגש באופן דומיננטי.

אהבנו את המנה צ’ופ שיש – קוביות סינטה במרינדה על גבי פיתה גדולה שספגה את הנוזלים שיצאו מהבשר והוסיפה טאץ’ פחמימתי ברוטב טעים (78 שקלים), פחות התחברנו לקוקורץ’ (מעורב טורקי) – שקדי עגל מעורבבים בנתחי פרגית, עשויים על הפלנצ’ה (78 שקלים). כמו מנות טורקיות אותנטיות, גם למנה זו צריך להתרגל כנראה. ולקינוח בחרו בקאטמר. כן, שוב. 
איינשטיין 7, תל אביב, 5007040- 03 (לא כשר)



משחקי קופסה

רגע לפני פתיחת יורו 2020, כמה מארזים שישדרגו את הצפייה
 
1. מארז יורו: סיון גרוסמן יזמה את המיזם “מתנה בהפתעה” - מתנה שמגיעה בהפתעה לחברים ולבני משפחה, וכוללת בתוכה שלל פינוקים. במארז יורו תמצאו סוגי פיצוחים שונים, נאצו’ס, בייגלה, ארבע בירות, כוס ופותחן, שוקולדים וחבילת פררו רושה. פינוק מהשמיים שישדרג גם משחקים שייגמרו ב־0:0.
להשיג באתר “מתנה בהפתעה".

מארז יורו (צילום: סיון צוקרמן גרוסמן )
מארז יורו (צילום: סיון צוקרמן גרוסמן )

מחיר: 350 שקלים



2. מארז סניקרס כדורגל: ליד כל הפיצוחים עתירי הנתרן צריך גם משהו מתוק. לרגל היורו, סניקרס יוצאים במארז מיוחד הכולל 20 יחידות מחטיף הנוגט והקרמל האהוב.
להשיג בכל רשתות השיווק

מארז סניקרס יורו (צילום: יח''צ)
מארז סניקרס יורו (צילום: יח''צ)

מחיר מבצע: 17.90 שקלים



3. מארז פררו רושה: מארז השוקולד היוקרתי מכולם, הפררו רושה, יתאים אולי למי שישתו שמפניה אמיתית בתחילת כל משחק, וירצו לידה את השוקולדים האיטלקיים הממולאים אגוזי לוז קלויים.
להשיג בכל רשתות השיווק

מארז פררו רושה  (צילום: רויטרס)
מארז פררו רושה (צילום: רויטרס)

מחיר: 45.2 שקלים