ימים ספורים לפני שמסעדת ההמבורגרים “כביש 90” בצפון רוססה בעשרות כדורים, לפני כשבוע, יצא לנו לאכול במקום. כידוע, בעת אירוע הירי הייתה המסעדה ריקה, מלבד כמה עובדים ששהו בחלק האחורי, כך שאיש לא נפגע. עד היום לא ברור מי עומד מאחורי ההתקפה.

“כביש 90” נחשבת למסעדת ההמבורגרים הפופולרית בצפון. בשבתות משתרך שם תור ארוך בכניסה. מעל לשעה מתבקשים הסועדים להמתין עד שיימצא מקום ריק. רובם מתעקשים ומחכים. לפעמים יותר.

ההמתנה, מתברר, משתלמת. מהרגע שנכנסים, מדובר בחוויה. זה מתחיל בעיצוב: על הקירות יצירות עם טוויסט, אמנות בגובה העיניים, לא מתיימרת. על קיר אחד תלויות שלל קסטות מהאייטיז, על קיר שני מזמרות, על קיר שלישי עשרות מכוניות צעצוע קטנות. ילד שמסיים את הארוחה עד הסוף, מקבל אוטו במתנה. וכמעט שכחנו - יש קיר קטן שמוקדש לדובי גל, עוד נחזור אליו בהמשך.

בכל המבורגרייה מנסים ומשתדלים ומתאמצים לחשוב מחוץ לקופסה, ולהביא איזו מגניבות שהופכת את הקציצה לדוגמנית. לרוב זה מתאמץ מדי, לפעמים זה מצליח. במקרה של “כביש 90”, הממוקמת בצומת מחניים, זה מצליח מהסיבה הפשוטה: אין פה גימיק, יש פה רעיון חביב שפשוט עובד - נתחי בשר גדולים למדי בתוך הקציצה.

מסעדת ''כביש90''  (צילום: אלון צרפתי)
מסעדת ''כביש90'' (צילום: אלון צרפתי)


שני המבורגרי הדגל של המקום קרויים “הצפוני” ו”הדרומי”. ב"דרומי" תמצאו צ’אנקים של חזה טלה מעושן בתוך נתח הבקר (220 גרם), ומעל ריבת בצל וכל הגווארדיה. ב”צפוני” יש גבינת צ’דר ומעל גאודה. תודו שכבר מדובר בבסיס מגרה, מפה רק אפשר לעלות. הלחמנייה נטולת שומשום מעל, ויש פה אג’נדה: על מנת לתת לקציצה את הכבוד הראוי לה ולהתרכז בטעמיה. גם הירקות חתוכים כאן דק־דק, מאותה הסיבה.

התוצאה היא המבורגר חלומי, עשוי היטב, מוגש בפרזנטציה נאה ושווה את מחירו (61 שקלים למנה, 75 שקלים לארוחה עם צ’יפס ושתייה).
יש כאן מנות נוספות כגון "כריך עבדול ג’אבר" (200 גרם של אסאדו מפורק בג’בטה), כריכי עוף במשרה עשבי תיבול, סלטים וגם שתי אופציות טבעוניות, האחת מבוססת על הבשר של "ביונד מיט". לא טעמנו, אבל הן נראות מגרות מרחוק.

אחד הקינוחים כאן נקרא "דובי גל": מדובר בהר של בראוניז פאדג’יים עם קרמל וקרם מסקרפונה, גלידה אמריקאית מעל, רוטב שוקולד אגוזים, שוקולד לבן, פקאן סיני ומיקס אוראו לוטוס (37 שקלים). כל אחד מהמרכיבים הוא קינוח בפני עצמו, ויחד הם מהווים ערימה של שחיתות קלורית ומתוקה.

עד שהמשרד לביטחון הפנים יצליח לצמצם את ממדי הפשיעה, אנחנו קוראים לכולם לבוא ולחזק את בעלי המסעדה. גם בשביל האידיאלים, גם בשביל ההמבורגר שתרוויחו על הדרך. 

צומת מחניים, 04-6160190

על הבוקר בארוחת הבוקר של מלון המטיילים מלכיה בגליל העליון יש את כל מה שצריך כדי לתדלק את הגוף ולצאת לטיול יומי בצפון

הבחירה במלון המטיילים מלכיה בעת הזו, כשטיסות לחו”ל פחות רלוונטיות, הייתה נכונה. במחיר נמוך משמעותית – כאלף שקלים ללילה עבור שני מבוגרים ושני ילדים – סגרתם את הפינה. נכון, לא מדובר במלון מפונפן, אבל לעתים אפשר להסתפק גם בקצת פחות. במלכיה הלינה היא ביחידות קרקעיות, שמחוצה להן יש ערסלים, נדנדות, עמדות ברביקיו, ספסלים והרבה דשא (כן, אפשר להביא את הכלב שלכם). החדרים עצמם מאובזרים היטב: טלוויזיות, מטבחון, מגבות, מקרר. תכל’ס, מה עוד צריך.

מלכיה (צילום: אלון צרפתי)
מלכיה (צילום: אלון צרפתי)


ויש גם ארוחת בוקר גדולה, שלשמה התכנסנו. בופה עשיר למדי, ובו כל מה שצריך כדי לתדלק את הגוף ולצאת לטיול יומי בצפון (או לבריכה של הקיבוץ): מיני גבינות, מאפים, חומוס־טחינה־טונה, סלטים וגולת הכותרת מבחינתנו – אנטיפסטי בריא, מתובל היטב ומגוון, הכולל חצילים, פלפלים אדומים וכתומים, קישואים, בטטה ועוד. ניתן לאכול בחדר האוכל עצמו או בחצר החיצונית, שם שלט גדול מקבל את פני הסועדים: “הידעתם? החתול נפוץ בכל יבשות העולם מלבד אנטארקטיקה. החתולים באזור חמודים, אבל ייתכנו שריטות. בבקשה אל תלטפו אותם, לא משנה מה הם אומרים”. אותנו זה כבש. 

מלון מטיילים מלכיה, הגליל העליון, 04-6883040