"אתה פתט": השף מאיר אדוני מוכר בציבור בין היתר בשל הופעותיו בתוכניות בישול ובריאלטי הבישול "משחקי השף" של רשת 13, אבל גם כאישיות קולינרית עם היסטוריה ארוכה מאוד של בישול בארץ ובחו"ל. מי היה מאמין, שגם אחרי 27 שנות עשייה (כפי שהוא מעיד על עצמו), הוא עדיין מתעצבן כל כך על ביקורת אחת של שגיא כהן ב"הארץ"?

אדוני, שהמקום החדש לו הוא מייעץ קולינרית ("מלי מלו" במלון בובו בתל אביב), ונתפס באופן טבעי בציבור כ"החדש של מאיר אדוני", נפתח לא מזמן, והספיק לקבל ביקורת קטלנית במיוחד ממבקר האוכל הידוע. הביקורת, אפעס, לא נתפסה בעין יפה על ידי השף הוותיק, אולי בגלל שורות כמו "איש לא יסלח לו (לאדוני) על מה שהוא מעולל לו (למטבח הישראלי) עכשיו", "אדוני לא מחדש כלום", "אפילו השימוש במילה "מסעדה" ביחס ל'מלי מלו' עלול להטעות".

לרוב, יש הבנה רווחת לכל מי שחשוף ביצירתו לביקורת, שאין טעם להתווכח עם מבקרים, במיוחד לא עם אלו של "הארץ", כי גם פרסום רע עדיף על התעלמות. עם זאת, אדוני הרגיש חוב עתיק יומין לכהן, ופתח מולו חזית שלטענתו עוד הרבה אחרים רצו לפתוח, וכך כתב בחשבון האינסטגרם שלו אתמול, יומיים אחרי פרסום הכתבה: "אתה פשוט בדיחה מהלכת בחסות עיתון שבאופן מצער מחזיק כולבויניק ביקורות שמבזה את חבריו המוכשרים". הממוען, כמובן, הוא שגיא כהן.

"תעשה טובה ותזדכה על עצמך", כתב עוד השף אדוני, "אבל אמיתי תזדכה. מבטיח לך שאיש לא ירגיש בחסרונך. אתה ואפס צאן מרעיתך שמפרגן לך, הם סוג של מתוסכלים ומסכנים שמהווים תפאורה לכלומניק שכמוך".

השף כאמור, הבטיח שהוא מדבר בשמם של רבים נוספים בתחום הקולינריה שלא זוכרים את דבריו של כהן עליהם לטובה, בלשון המעטה. חלק מהשפים המובילים בתעשייה הגיבו לפוסט של אדוני, ביניהם שגב משה שביקש ש"יסדרו לו שולחן" ב"מלי מלו" ואפילו התגייסות מפתיעה של הזמר עידן עמדי שכתב: "אוהב אותך שף".