ילדינו יחזרו מחר לבתי הספר לשנה נוספת של אי־ודאות בצל הקורונה. המצב הזה מחייב לשמור עבורם על שגרה בכל מה שכן נמצא בשליטתנו: תלבושת אחידה, ציוד בסיסי בילקוט שעל הגב, וכמובן ארוחת הבוקר שלהם: הכריך.

היום, כשכולנו יודעים עד כמה חשובה ארוחת הבוקר, יש לשים לב לא רק לטעמו של הכריך אלא גם לתוכנו ולהקפיד שיהיה בעל ערכים תזונתיים גבוהים על מנת לשמור על בריאות הילדים. הארוחה הקלילה הזו חייבת להכיל שילוב של פחמימות וחלבון. כך הופכים אותה לארוחה מזינה ושלמה יותר.

פירות  (צילום: פרטי)
פירות (צילום: פרטי)


ארוחת הבוקר תיאכל לרוב כשהילדים נמצאים בשיא הפעילות וזקוקים לאנרגיה. היא מסייעת לריכוז ולשקט ומאפשרת למידה רגועה יותר. מניסיוני, כדי להבטיח שהילדים אכן יאכלו את הכריך שלהם, רצוי לשבת איתם ולהחליט על תפריט שבועי. כמובן שיש להתחשב ברצונו של הילד. רצוי לא להיכנס למלחמות על ממרחים שהילדים אוהבים, אלא להגביל את הממרח לפעם אחת בשבוע, למשל ממרח שוקולד בימי שישי. ולשאר השבוע יש להכין את הכריכים בשלל טעמים. 

כריך בלחמניית דגנים כהה, החומרים: (2 פרוסות לחם דגנים או לחמנייה)

  • 2 כפות גבינת קוטג' 5%
  • 1־2 פרוסות גבינה צהובה לפי טעמכם
  • זיתי קלמטה קצוצים או אחר
  • פרוסות עגבנייה או פלפל קלוי
  • מלפפון חמוץ פרוס (במלח או בחומץ
  • על פי טעמו של הילד)
  • עלי חסה שטופים ומוכנים לאכילה

אופן ההכנה:
מורחים את הקוטג' על פרוסת הלחם ומעל מניחים את הגבינה הצהובה. מסדרים את שאר המרכיבים: זיתים, ירקות, עלי חסה. מניחים מעל את הפרוסה הנוספת. עוטפים בנייר פרגמנט ומהדקים היטב.

כריך ופרי (צילום: יחצ)
כריך ופרי (צילום: יחצ)

טיפסקל

הלחם: רצוי לגוון בין סוגי הלחמים ולשלב כל פעם סוג אחר, למשל לחמנייה, פיתה, פרוסות לחם ועוד. בדרך זו חושפים את הילדים לטעמים שונים.

המלית: חשוב שתהיה מלית לחה ועסיסית שמשלבת בין מרקם לגוון וטעם. כמובן שהמלית צריכה להכיל חלבונים, לדוגמה גבינות, טונה, נקניקים שונים, רצוי פסטרמה, וביצים.

לחות ורטיבות: חשוב לא להניח מרכיבים רטובים על הלחם (למשל עגבנייה), אלא להשתמש בממרחים שישמרו על הלחם, כמו ממרח פסטו, מיונז, חרדל, טחינה, שמן זית ועוד. יש למרוח שכבה אחידה שתשמור על עסיסיות הכריך.

ירקות: אפשר ורצוי לשלב ירקות כמו חסה, עגבניות, נבטים, מלפפונים טריים ו/או כבושים, זיתים ועוד. אל תשכחו שהם עשירים בוויטמינים, במינרלים ובסיבים תזונתיים והם משתלבים נהדר עם נקניקים, גבינה צהובה, ביצים קשות, אומלטים ועוד.

עטיפה: חשוב לעטוף את הכריך ביריעת פלסטיק נצמד או בנייר פרגמנט.

אריזה נכונה: רצוי להכניס את הכריכים לקופסת פלסטיק קשיח, כך אפשר לשמור על צורתם ורעננותם.

פירות: חשוב לשלוח עם הילדים כשהם שטופים, נקיים, קלופים וחתוכים, והם יושבים בקופסת פלסטיק קטנה.

אין זמן: על מנת להתמודד עם מצוקת הזמן בבקרים, רצוי לשמור במקפיא לחם פרוס איכותי. בבוקר מוציאים שתי פרוסות מהמקפיא, וכשהן עדיין קפואות, מורחים עליהן את הממרחים הרצויים. מניחים את כל התוספות והמליות הרצויות וסוגרים ביריעת פלסטיק נצמד. עד ארוחת הבוקר הפרוסות יפשירו, והלחם יהיה רך כאילו נאפה עכשיו.

שתייה: לא לשכוח בקבוק שתייה עם מים.