על רקע המהומות שהתרחשו בערים המעורבות במאי האחרון, התלבטנו לא מעט אם לצאת לחופשה בנצרת. הדי ההתפרעויות ביישובים הערביים עדיין מהדהדים לנו בראש. החדשות הטובות הן שבמשך כל זמן ביקורנו בעיר חשנו ביטחון ורצון מצד המקומיים להראות את הצד היפה שלהם, כי נצרת, מעבר להיותה עיר שנפגעה קשות מעצירת התיירות הנוצרית מחו"ל במהלך הקורונה, נפגעה גם בשל עצירת תיירות ישראלית.

העיר נקייה, מזמינה, פורחת. בזמן ביקורנו נערכה הפגנה של תושבים מקומיים נגד האלימות הפושעת במגזר - עדות לרצון לשנות את פני העיר. העיר החלה להתמרק לקראת פתיחת השמיים השבוע לתיירים במסגרת מתווה התיירות החדש ומתכוננת להחזיר עטרה ליושנה לקראת כריסמס. עד אז, כנסיית הבשורה היפהפייה נקייה ושקטה, וניתן להצטלם בה בכל פינה מבלי שידחקו בכם להמשיך הלאה; וגם השוק אינו סואן כבעבר (אם כי הרוכלים עדיין מתווכחים כבעבר).

ומעל לכל, יש אוכל מצוין בעיר. אינספור מקומות שמוכרים מאפים מתוקים, מיני בשרים ומאפי טאבון. ביקרנו בכמה מקומות ברחבי העיר, חלקם טובים מאוד, חלקם טובים פחות. הנה כמה המלצות קולינריות.


מלון וארוחת בוקר: "גולדן קראון"
אי אפשר ליהנות בחופשה בלי ללון במלון ראוי. למעשה, ב”גולדן קראון” תמצאו את הכל – מלון יפהפה ורחב ידיים עם חדרים מפנקים ומאובזרים היטב, בריכה (שפעילה בקיץ), חדרי משחקים לילדים, חדר כושר, חניה ושלל פסיליטיז. במלון יש גם מתחם ספא חדש הכולל בריכה מחוממת ומקורה, שממנה ניתן לצפות בנוף מרהיב. מחוץ לספא יש מרפסת רחבה הצופה אל הבאות. בספא יש גם סאונה יבשה, סאונה רטובה, מתחם טיפולים ואף חדר כושר. גולת הכותרת היא מתקני הריצה, שמהם ניתן לצפות אל הנוף ההררי היפהפה והבתולי שממול.

ארוחת הבוקר מגישה את המיטב של המטבח הישראלי – שלל גבינות, דגים מלוחים, בורקסים, מיני פיצות, מיני פיתות עם זעתר, ירקות קלויים לצד ירקות טריים, קרואסונים וכמובן דגני בוקר, מיצים ועמדת אומלטים אישיים. גם ילדים ימצאו את מבוקשם כאן, הבטחה שלנו – אף אחד לא יצא מכאן רעב.

“גולדן קראון”, רחוב 2015, טל: 04-6000680

בית קפה: “רוזֶה"
יש לא מעט בתי קפה בעיר שמגישים קפה שחור אותנטי, והריח משגע. אבל האחים גסאן והישאם תומא ביקשו להביא משהו חדש לעיר – קפה איטלקי מודרני עם מכונת קלייה שיובאה במיוחד מחו”ל. “קפה רוזֶה” הוא בוטיקי, קטנטן, נסתר, עם היצע מצומצם בתפריט, אבל כל מוצר מוקפד. לצד קפה משובח, הם אופים בעצמם מיני מאפים, כמו רוגלעך, טירמיסו בסגנון ערבי, עוגות גבינה ועוד. על השולחן המרכזי פרוש לוח שחמט, אנטיתזה לשש־בש הנפוץ בעיר.

קפה רוזה (צילום: פרטי)
קפה רוזה (צילום: פרטי)

“ROSE”, שוק נצרת, טל: 054-5709040


מסעדה: "תשרין"
המסעדה הוותיקה בנויה בתוך בית פרטי לשעבר. כבר בכניסה למסעדה ממוקם הטאבון. האופה לבוש מכף רגל ועד ראש, בתווך האש בוערת, ומתוכה יוצאים לא רק לאפות ומאפים, אלא גם מנות בשריות. “תשרין” מציעה לאורחים שלה מנות ערביות אותנטיות לצד מנות עדכניות עם פרשנות מודרנית, אבל העצה הטובה ביותר היא להתייעץ עם המלצרים האדיבים, סמכו על שיקול דעתם.

זה מה שעשינו, וכך זכינו לטעום מסלט השנקליש (39 שקלים למנה בינונית), המכיל עגבניות, עלי נענע, בצל, לימון ושמן זית עם גבינה סורית שאותה מכינים במשך שמונה שעות – מלוחה, מעודנת, ולא ממש מזכירה בטעמה את גבינת המאירי. החציל הקלוי (42 שקלים) מוגש כאן בפרזנטציה עם טחינה אדומה – עדות לפלפלים האדומים המלווים את המנה ומוסיפים טאץ’.

אחת המנות הייחודיות היא עוף בקפה! נתחי העוף מבושלים ברוטב שמכיל שזיפים וקפה, שילוב משולש מעניין ומפתיע, שמצליח גם לעבור את מבחן הטעם. לצדו חיטה ירוקה ואורז (68 שקלים), שמאזנים את הטעמים הדומיננטיים. חובה לאוהבי הקפה. המנה הטובה ביותר, לטעמנו, היא צלעות כבש, הנעשות בטאבון ולא בתנור או על הגריל. יחד עם תיבול מזרחי, המרקם והקראנצ’יות הופכים את הצלעות למושלמות (125 שקלים). קינחנו בעיש אלסראיא – מלבי על פרוסת לחם. תודו שגם כזה טרם טעמתם.

צלעות טלה בתשרין  (צילום: פרטי)
צלעות טלה בתשרין (צילום: פרטי)

“תשרין”, אל בישארה 56, טל: 04-6084666



נווה מדבר

מחפשים את המקום האידיאלי לערוך בו אירוע? מלון הבוטיק “גארדן הוטל" בחיפה הוא אופציה טובה. נקלענו לשבת חתן במלון הבוטיק “גארדן הוטל” בחיפה. למרגלות הכרמל, בתוך מבנה שטבול כולו בירוק, המלון נראה כמו נווה מדבר בעל אופי ייחודי: במרכז הלובי ממוקמים אופנוע אספנות יפהפה, פסנתר עתיק, ספרייה ישראלית של פעם (מצאנו שם אנציקלופדיה) וריהוט מענג. 32 חדרים יש בו, חלקם עם גינה, חלקם עם ג’קוזי, חלקם זוגיים וחלקם משפחתיים - כולם מדוגמים, מאובזרים, מרוהטים בעידון.

הארוחות כאן נערכות על שולחנות ארוכים, שמאחדים בין כל האורחים. האוכל בשבתות מוגש למרכז השולחן. ומה היה שם? קודם כל מגוון רחב של סלטים – חומוס גרגירים, כרוב סגול, סלט ביצים, עגבניות שרי ובזיליקום, קרפצ’יו בקר ועוד. מהראשונות ניתן לבחור בין פילה אמנון ברוטב עגבניות פיקנטי על גרגירי חומוס ובין כבד עוף על פירה; ומבין העיקריות בין פרגית צלויה עם ירקות שורש ובין צלי בקר. וכמובן ישנן מיני תוספות, כגון קוסקוס ירקות, אורז לבן עם פיצוחים וסלט חסות מתובל היטב.

אז באירוע הבא שלכם, פשוט שלמו קצת יותר ותנו לאחרים לדאוג להכל: לבשל לאורחים שלוש ארוחות, לדאוג להם למיטות ולמצעים, לעוגות, קפה ונשנושים, ואל תשכחו: במלון חוסכים לכם גם את הפינוי והניקיון שאחרי. בקיצור, מי מתחתן בקרוב?

בית גארדן בחיפה  (צילום: פרטי)
בית גארדן בחיפה (צילום: פרטי)

“גארדן הוטל”, קדושי יאסי 2, חיפה, טל: 04-6950950