במתחם השוק הטורקי בעיר התחתית בחיפה פועל כבר כמה חודשים הסמוקין - בר ההמבורגרים ובשרים מעושנים, של המסעדנים עמי בר גיל ואושיר מיוסט. בר גיל, שברזומה שלו ניתן למצוא בין היתר את הבר גוריון, השדרה ה-34, רשת קינג ג'ורג' באסטה לה פסטה וכן מסעדות בלונדון, החליט לעשות את הדרך הארוכה לחיפה ולהביא את בשורת ההמבורגר המעושן ויודעים מה, זה עובד פה לא רע עם הקור החיפאי.

אנחנו יושבים, מכונסים במעילים סביב השולחן ולמרות הקור אנחנו רק מרגישים חום, חום טעים כזה שמגיע עם מלא ניחוחות מעושנים ומתובלים מכיוון המטבח של סמוקין. בתוך המטבח ממוקמות להן מעשנות בשר גדולות עמוסות בנתחים שנצלים ארוכות ועם המון סבלנות, עופות עסיסיים, נקניקיות, אסאדו, פיקאניה וגולת הכותרת - בשר קצוץ שמעושן גם הוא להמבורגר המפורסם של המקום ולקבבים.

כבר התחלתם לפתח רעב? יופי כי אנחנו כבר ממש מורעבים והשולחן מתחיל להתמלא באוכל לוהט ומנחם.

התפריט בסמוקין מחולק לשלוש: תפריט המבורגרים מעושנים מובנים עם שלל תוספות לצד הרכבה עצמית, תפריט מעושנים בפרנה ותפריט מעושנים בצלחת, לאלו שחבל להם לבזבז מקום מיותר על פחמימות. לנו יש מלא מקום אז כמובן שלט וויתרנו על הפחמימות וישר נגסנו ברעבתנות ב-Smoked בורגר עם אסאדו מעושן מפורק, פנצ'טה טלה, בצל מקורמל, ביצת עין ואיולי צ'יפוטלה (74 שקלים), שגרם לנו לשניה לאבד אחיזה במציאות מרוב שהוא היה טעים.

הבשר השומני, המעושנות שלו ושל הפנצ'טה נספגו בלחמני המתקתקה (שיחוק אמיתי), שאיזנה מעט את השומניות ואת הכל עטף חלמון ביצה כתום ומתיקות של בצל שקורמל ארוכות, ואני רוצה לומר שגם אותו זרקו למעשנה לפני הקירמול. אז דמיינו לשניה את כל הטעמים האלו בפה שלכם ותבינו איזה יופי של ביס זה יוצא.
 
את ההמבורגר העברתי הלאה למען לא יהיה ריב ומיד עטתי על הפרנה. בבסיסה לחמניית הפרנה היא בשרנית מאד ונוחה למילוי. פה העמיסו עליה קבב טלה מעושן, עם כמות נדיבה של טחינה לבנה מתובלת בעדינות כדי לא להשתלט על טעם הבשר אלא רק לתת לו רכות, עגבניה בצל ופלפל חריף צלויים (39 שקלים). קודם כל המחיר נהדר ומאד נגיש, שנית, יש משהו מסקרן בבשר טחון מעושן, זה מאד מחזק את טעמי ה"על האש" הרגילים ואת טעמי הצליה. בשתי הקטגוריות יש עוד שפע אופציות כגון המבורגר עם גבינת בושה, פרנה עם פיקאניה מעושנת ועוד נתחים משתנים.

הכי חורפי שיש, בשר מפורק מעושן על ערימת פירה ושום קונפי (צילום: אסנת גואטה)
הכי חורפי שיש, בשר מפורק מעושן על ערימת פירה ושום קונפי (צילום: אסנת גואטה)

לא רק בלחם

אחרי שסיפקנו את חשקינו לפחמימות ממולאות בשר עברנו לצלחות שם לקחנו מנה מנחמת ויופי של פתרון ללילות קרים - ערימה של אורז מתובל ומעט פיקנטי ומעליו שפע של עוף מעושן (39 שקלים) לקחנו גם פיקאניה מפורקת על פירה עם שום קונפי (49 שקלים). העוף היה המנה המנצחת בעיני, למרות שגם הפיקאניה על הפירה חוסלה בשניות והייתה מצויינת ורכה. פשוט יש משהו בעוף שמקבל עסיסיות אחרת ומפתיעה כשהוא נכנס למעשנה וזה תופס אותי לא מוכנה בכמה שזה טעים.

אז מה בתכל'ס?

יופי של מקום, המחירים נגישים ממש והמנות נדיבות וגדולות, יש פה מישהו שיודע לעשן ולכן הבשרים לא יבשים, עסיסיים במידה הנכונה והשילוב הנכון של הלחם הנכון יוצרים ביס ספוג טעמים. יש במקום גם מעדניה של כריכים וסלטים ללא בשר, אבל עם שפע של גבינות וירקות שייכנסו לגריל ויוגשו חמים אם תרצו. יש משהו בסמוקין שהוא מאד ביתי ומושלם לחורף בזכות המוצר הטוב והשירות המאד חביב. דרך אגב, הסמוקין הוא מטר מהווספר- בר הקוקטיילים הנהדר - אז תעשו לעצמכם טובה ותלכו לאיזה דרינק.

קהילת סלוניקי 6, חיפה . פייסבוק טלפון: 04-6060261