תחת הקונספט של "הארוחה הכי אישית שבישלתי בחיים", התבקשו שפים ושפיות מוכרים שאנחנו רגילים לראות אותם בטלוויזיה או עמלים במטבחי המסעדות שלהם, לספר את הסיפור האישי שלהם דרך האוכל. לצאת שנייה מבין הסירים ולספר לסועדים, על נקודות מלאות זכרון במהלך חייהם שקשורות באוכל, בין אם זו מנה משמעותית מבית ההורים, המנה שבישלו בסטאז' מעבר לים, מנה שהיא מחווה לשף אהוב, מנה של תחילת דרכם וכדומה. כל זה נאגד לכדי ארוחת טעימות שהיא גם סיפור.

פרויקט "This Is Me" מבקש מהשפים לספר את הסיפור האישי שלהם, דרך האוכל. הסיפור האישי יועבר בתפריט מיוחד, הכולל שיחה עם השפים עצמם וכן כולל טעימות וקוקטיילים של מותג הרום פרמיום Zacapa מבית IBBLS. את הפרויקט מובילה אפרת אנזל, יזמית ויועצת קולינרית, שביחד עם השפים והשפיות המובילים והמובילות בישראל, זיקקה את הרגעים הקולינריים המשמעותיים של חייהם.

השפים המשתתפים בפרויקט "This is Me" הם: דיוויד פרנקל (פרונטו), ניר צוק (שיארח בביתו ביפו), ארז קומרובסקי יחד עם מאיה דרין (שיארחו במתת), אורי נבון (שף ובעלים של קבוצת מחניודה), אביבית פריאל (אוזריה), אוראל קמחי (פופינה) ומוטי טיטמן (מלגו ומלבר). 

התיישבנו עם אביבית פריאל, השפית והבעלים של מסעדת אוזריה הוותיקה ושל מסעדת הנקסטדור של אוזריה, למסע קטן בין התחנות הטעימות בחייה. הארוחה של אביבית כוללת 10 מנות שונות וכל אחת מספרת סיפור מיוחד.

הארוחה של אביבית נפתחת בקוקטייל על בסיס רום זקאפה ומנה שנקראת "אגרול בת מצווה". "כשהייתי בת 12 החלטתי שאני מבשלת למשפחה שלי ארוחת בת מצווה, כולל ספריבס קטנים שאמא שלי לקחה אותי לקנות ועוד. אחת המנות הייתה אגרול מהספר של אהרוני אותה החלטתי לעשות מאפס, כולל הבצק. התוצאה הייתה לא מאד מוצלחת כי הבצק שהיה אמור להיות דקיק ממש, היה לא היה עשוי. כמובן שכולם אכלו ופרגנו, מאז אני מכינה אותו כמובן בגירסה היותר אפויה וזה תמיד יזכיר לי את האהבה הראשונית שלי למטבח".

השולחן מתמלא בצלחות קטנות כיאה לאופי הבישול והאירוח של אביבית, אחד הדברים שהכי מאפיינים אותה בכל הקריירה שלה הוא פתיחת השולחן ושפע המנות הקטנות והצבעוניות שהיא מביאה לכל חווית אוכל. מהמנות של ב"טברנה על החוף",  דרך מגש המזטים ב"וינונה", וכמובן "טפאו" המפורסמת שהביאה את תרבות הטאפאס לפרונט ועד "אוזריה" המופלאה.

הכרובית של אביבית פריאל.  (צילום: נועם פריסמן)
הכרובית של אביבית פריאל. (צילום: נועם פריסמן)

המשכנו במסע בין התחנות. בין המנות תמצאו את פלאפל חצילים של אמא שלה, סיגר חצילים הפריך מ"וינונה", הכרובית המפורסמת, תמנון מוחמץ, צזיקי מ"הטברנה על החוף" וגרבדלקס על בייגל מנה מ"אלכסנדר" ביהודה המכבי, המסעדה הראשונה שהיא עבדה בה ושם היא בעצם הבינה שהמטבח המקצועי זה מה שהיא רוצה לעשות.

"מולים בגבינת עיזים וזעפרן זו מנה שמלווה אותי מוינונה דרך טפאו ועד לאוזריה, "הסביצ'ה של טפאו" זו נקודת דרך מאד מהותית בחיי. לסביצ'ה יש מקום ענקי אצלי כי זה מסמל את טפאו ואת הטירוף שבא יחד איתו. טפאו הוקם כטאפאס וסביצ'ה בר, ואני זוכרת את ההתרגשות שלנו ושל הלקוחות כשהקמנו את בר הסביצ'ה בפרונט של המסעדה. תחשבי לרגע שזה היה לפני 20 שנה, סביצ'ה לא הייתה מנה מוכרת", סיפרה פריאל. 

פה בחרתי באחד מהסביצ'ה שאני יותר אוהבת והוא מאד מקומי בעיני בגלל ההדרים ושפע הפלפלים, שנותנים מלא צבעוניות ורעננות. 'ניוקי אורז של קרב סכינים' זו אחת המנות הזכורות בתוכנית האלמותית 'קרב סכינים', ששודרה לפני הרבה שנים והרבה לפני כל הריאליטי, וסחפה מלא אנשים לבשל. מתברר שאביבית לא חשבה להכניס אותה עד שלא מעט אנשים הזכירו לה את המנה הזו, והיא מייד קיבלה מקום של כבוד בתפריט.

שניה לפני שהמנות נגמרות אני רואה בתחתית הרשימה מנה שנקראת "הדג של רוגוב", ומיד נזכרתי בגעגוע לדניאל רוגוב, כתב האוכל יחיד במינו שהיה באמת איש אוכל משכמו ומעלה. מיד ביקשתי מאביבית שתספר לי את הסיפור.

"זו מנה 'מהטברנה על החוף', אליה הגעתי אחרי שסיימתי ללמוד בישול בבית הספר לאומניות הבישול של מלונות דן, מהר התקדמתי שם, וכשהשף הודיע שהוא עוזב קיבלתי הצעה להשאר כשפית של המסעדה. ככה קיבלתי צ'אנס ראשון כשפית של מקום. התחלתי לעשות שינויים והכנסתי מנות שמאפיינות אותי וזו אחת המנות, פילה שד הים על עלי תרד, בזיליקום ושלל עלים ירוקים על רוטב חמאה צהובה ולימון. דניאל רוגוב עף על המנה ולדעתי הביקורת שהוא כתב עליה ועלי היא תכלס מה ששם אותי על המפה, והכניסה אותי לתודעה, ואני מודה לו עד היום על זה. בארוחה זה יהיה פילה מדג ים אחר כי אין ייבוא של שד הים", אמרה אביבית. 

את הארוחה סיימנו עם שני קינוחים: גלידת אורז בקונסומה הדרים וטוויל פרג, מנה שמגיעה גם היא מהתוכנית קרב סכינים שם באמצע הצילומים קרס הטוויל פרג כיאה לתוכנית ששודרה בלייב ועם ה"תה של שלום בר חנוך", איתו עבדה אביבית חמש שנים והוא מהווה את אחד השפים ששינו את המטבח הישראלי.

הארוחה הזו היא הרבה יותר מעוד ארוחה, היא מסע, היא זכרונות ורגעים שמסרבים להיעלם ויש להם ניחוחות וטעמים. 
הארוחות יוגשו בסשן אחד כשהשפים יצאו כל פעם ויספרו על המנה המוגשת.

להזמנות