נחמה ריבלין (2019-1945), רעייתו המנוחה של הנשיא לשעבר רובי ריבלין, אהבה מאוד לחקור את עולמות הבישול והאפייה והתנסתה בהם עד שהפכה בעצמה לבשלנית ואופה מחוננת. אוכל, כמו תחומים נוספים בהם התעניינה, היה עבורה צוהר להביט דרכו אל העולם בסקרנות וללמוד באמצעותו על טבע, סביבה וטבע האדם.

בשני המטבחים שלה, בבית המשפחה בבית כרם ובשנותיה האחרונות בית הנשיא, הותירה הגברת ריבלין מעל 1,000 מתכונים הרשומים בכתב ידה, ספרי בישול, כלים ואביזרי מטבח שנוצרו על ידי אומנים מקומיים. משפחת ריבלין תרמה למרכז "אסיף" חלק מעיזבונה הקולינרי של הגברת ריבלין.   

נחמה ריבלין ז''ל (צילום: ארכיון נחמה ריבלין)
נחמה ריבלין ז''ל (צילום: ארכיון נחמה ריבלין)

״עכשיו נחמה״ - מרכז אסיף לחקר תרבות האוכל הישראלי משיק ב-8 לדצמבר יום קולינרי ושלל פעילויות המבוססות על המטבח של נחמה ריבלין ז"ל, לצד התערוכה "מטבח משלה״ היוצאת מתוך האוספים שלה. 

16:00-19:00 אפרטיבו הדרים בקפה אסיף בשיתוף עם Moli - House of Drinks
פירות ההדר היוו חלק בלתי נפרד ממטבחה של נחמה ריבלין. כבת להורים פרדסנים שגדלה במושב חירות, היא סירבה כל חייה לקנות לימונים מהירקן - רק מהעץ! כי אחרת אי אפשר לגרד מהקליפה והעוגה תיהרס. קפה אסיף יארחו את Moli לאפרטיבו עם משקאות מבוססי פירות הדר, שילווו במנות קטנות והדריות ממטבח הנסיונות של אסיף.

17:00-18:30 מאחורי הקלעים של התערוכה ״מטבח משלה״ - סיור ושיחה עם רונית ורד וענת ריבלין
התערוכה הפותחת של מרכז אסיף הוקדשה למטבחה של נחמה ריבלין, בסיור מיוחד שיועבר על-ידי אוצרת התערוכה רונית ורד ובתה של נחמה, ענת, נשמע על תהליך אוצרות התערוכה - החל משלב ליקוט האוספים הרבים של נחמה, כלה במחקר והסיווג שלהם ועד להקמת התערוכה והחווה האורבנית בהשראתה. הסיור ילווה באנקדוטות מחייה של נחמה ויסתיים במטבח הניסיונות של אסיף עם שיחה ונשנוש קל.
מחיר: 60 ש״ח מס׳ משתתפים: 20

18:30-20:00 מעורב ירושלמי עם הנשיא לשעבר רובי ריבלין - בין כור היתוך לרב-תרבותיות
הרצאה של שמיל הולנד. בנוכחות ראובן (רובי) ריבלין, הנשיא העשירי של מדינת ישראל. הרצאה הבוחנת את המושגים מטבח אותנטי, ומטבח מסורתי מתוך מחקר על גלגולו והתפתחותו של המטבח הירושלמי ב-150 השנים האחרונות, בין שני הקטבים של מטבח מקומי מסורתי ומטבח של מהגרים. ההרצאה תלווה בקיגל ובירה ״הדובים״.
מחיר: 80 ש״ח מס׳ משתתפים: 45

 * במשך כל היום יוגשו מנות מיוחדות בהשראת האוספים של נחמה בקפה אסיף
לילינבלום 28 תל אביב להזמנות ועוד פרטים