שנת 2021 אחראית על מהפכה ענקית בתחום משלוחי המזון ברחבי הארץ. בצל מגפת הקורונה, שסגרה רבים ברחבי העולם בבית, ענף המשלוחים שגשג ולהזמין אוכל עם חברים או משפחה הפך לבילוי בפני עצמו. לקראת סיום השנה האזרחית, חברת המשלוחים "תן ביס" אספה את הנתונים וריכזה עבורנו איזה מהמאכלים הם האהובים על הקהל הישראלי במיוחד, זאת גם בהשוואה למדינות אחרות באירופה. 

בחברה מספרים כי על אף פתיחת המשק, ישראלים רבים ממשיכים להזמין משלוחי אוכל הביתה. כבר במבט ראשוני על נתוני ההזמנות אפשר לראות כי המנות המבוקשות ביותר בשעות הצהריים הן לא אלו המבוקשות בשעות הערב. בעוד שבצהריים הסלט ממוקם במקום הראשון, השניצל במקום השני, המבורגר וצ'יפס במקום השלישי ובמקום הרביעי קערת פוקי – בערב הצטרפו מנות אחרות לגמרי. הנתונים מראים כי בשעות הערב הישראלים העדיפו להזמין המבורגר וצ'יפס למקום הראשון, גלידה במקום השני, מוקפץ במקום השלישי ואחר כך פיצה מרגריטה. 

מעבר לכך, תן ביס גם סיפקה עבורנו נתונים על הטרנדים החמים, שהזמנתם קפצה במאות אחוזים לאורך השנה. למשל, טעמי הגלידה האהובים ביותר השנה היו בייגלה שוקולד חלב, קינדר בואנו וקרמל מלוח. עוד כיכבו ברשימת ההזמנות הן מנות כמו מאקי דג, פוקי סלמון ועוף מטוגן. לצד מנות אלו בלט במיוחד גם טרנד הטבעונות, שעלה בכ-10 אחוזים והמנות המובילות הן אטריות סובה, כריך מקושקשת טופו ושווארמה כרובית. 

ארוחת צהריים כבדה, המבורגר (אילוסטרציה) (צילום: אינגאימג')
ארוחת צהריים כבדה, המבורגר (אילוסטרציה) (צילום: אינגאימג')

ועכשיו נציץ קצת לחו"ל:
בגרמניה המנות האהובות ביותר היו צ'יזבורגר, באטר צ'יקן, פיצה סלמי ופיצה מרגריטה. בצרפת לעומת זאת כיכבו דווקא הטאקוס, הבאטר צ'יקן, המבורגר בקר ונאגטס. באיטליה, באופן לא מפתיע, נתפסו שתי המקומות הראשונים בידי פיצות – דיאבלו ומרגריטה, כאשר אחריהן התמקמו הספרינג רול והסופלי המטוגן. 

בהולנד המנות המוזמנות ביותר השנה היו מוקפץ, פיצה מרגריטה והטרנד המקומי שכולל מנת צ'יפס עם בשר, גבינת גאודה וירקות. בשוויץ שמרו על הג'אנק פוד חזק עם מנות כמו פיצה, המבורגר וצ'יפס, ואילו בפולין בראש הטבלה התמקם הבאטר צ'יקן ואחריו צלעות חזיר. 

"אנחנו רואים שגם ב-2021 יותר ויותר ישראלים בוחרים להזמין אוכל הביתה" אמרה מנכ"לית תן ביס, נורית שקד. זו מגמה שאנחנו מזהים בשנים האחרונות וקיבלה תאוצה עם התפרצות הקורונה. גם בישראל וגם בעולם מבינים היום שלהזמין אוכל הפך לבילוי בפני עצמו, ואנחנו צופים לראות עלייה בביקוש גם במהלך 2022. מעניין לראות שהזמנות הגלידה הביתה קפצו בשנתיים האחרונות והפכו להיות מוצר צריכה כמעט בכל בית. זה טרנד שכאן כדי להישאר".

אז מה המאכל שאתם הזמנתם הכי הרבה בשנת 2021? כתבו לנו בתגובות