אוכל איטלקי - כי מה יותר כיף מבצק עם קצת רוטב ותוספות? כל אחד ואחת מאיתנו נהנה בחייו מפיצה משובחת, או איזה פסטה מנחמת ששיפרו לנו את מצב הרוח ויצרו חגיגה של טעמים בפה. רשת מוצ'ה, המתמחה בסטריט-פוד איטלקי מגוון ויצירתי, השיקה מספר מנות עם טעמים בועטים שבלוטות הטעם שלכם מעולם לא פגשו קודם לכן. 

נתחיל בפיצות. רשת מוצ'ה ידועה בעיקר בחומרי הגלם המיוחדים והטריים בהם בוחר להשתמש השף, גיל כהן - ואין ספק שאפשר להרגיש זאת גם בטעם. הפיצות של רשת מוצ'ה מבוססות על בצק נפוליטני מיוחד עשוי מחמצת, והן נאפות בתוך טאבון איטלקי לוהט. אם זה לא נשמע מספיק מגרה, במוצ'ה השאירו לכם את הזכות לבחור את סוג הבצק: בצק קלאסי, בצק זעתר, בצק כפרי וללא גלוטן. מעבר לאפשרות לבחור תוספות ורטבים שונים לפיצות בהרכבה, כאן כבר חשבו על הכל קודם והחליטו להרכיב עבורכם את השילובים הכי מעניינים והכי מקוריים שיצא לכם לחשוב עליהם. 

סלט בוראטה מתוך קולקציית הסלטים באתר (צילום: גליה אבירם, עידן ספיבק)
סלט בוראטה מתוך קולקציית הסלטים באתר (צילום: גליה אבירם, עידן ספיבק)

בין הפיצות הייחודיות של מוצ'ה תוכלו למצוא פיצת זוקיני זעתר עם שום קונפי וטפנד זיתים, פיצה פולנטה עם בלו צ'יז וריבת בצל ואפילו פיצה מטבוחה. בין כל התפריט העשיר, טעמתי שתי סוגי פיצות – פיצה פריז ופיצת עגבנשמנת. פיצת פריז (72 ₪) המגיעה עם רוטב של קרם בצל חום, מוצרלה, קרם פרש, שום, סלסלת צ'ילי חריף ופרמז'ן, הייתה ללא ספק המועדפת עליי. הפיצה החמה והקראנצ'ית התאזנה באופן מושלם עם הקרם פרש הקליל והקר, אליו התווספה הסלסה החרפרפה שהותירה בפה טעם של עוד. שילוב הטעמים הייחודי לגמרי עבד, ואם כך בוחרים במוצ'ה את התוספות – תוותרו על להרכיב את הפיצה שלכם בעצמכם ותסמכו על השף.

הפיצה השנייה הייתה פיצת עגבנשמנת (67 ₪), המוגשת עם רוטב עגבניות ושמנת, מוצלה, קוביות בטטה, טבעות עיזים, בצל ירוק ופרמז'ן. חייבת להודות שעל אף שבהחלט מדובר בפיצה טעימה עם שילוב מרכיבים נכון, היא הייתה מעט באנלית. מצד אחד, אין כמו פיצה עם בטטה מתוקה וגבינת עיזים עם טעם חזק, אך מצד שני מדובר בטעמים שכבר נתקלתי בהם בעבר. אם אתם שמרנים, שמעדיפים את הפיצה שלהם בסיסית למדי – זו הפיצה עבורכם. 

פיצה פריז עם קרם פרש שעושה נעים בפה (צילום: גליה אבירם, עידן ספיבק)
פיצה פריז עם קרם פרש שעושה נעים בפה (צילום: גליה אבירם, עידן ספיבק)

ועכשיו נעבור אל הפסטות. בחמשת הסניפים של מוצ'ה השיקו לאחרונה קולקציית פסטות חדשה, הבנויה על בצק עבודת יד שנעטף ברטבים טריים ומגוונים. כל הפסטות החדשות מוגשות על בסיס פסטה מסוג פפרדלה, העשויה מקמח דורום טרי וביצים. בין הפסטות החדשות תוכלו ליהנות מפסטה עגבניות-שמנת כמהיןה(54 ₪), המוגשת עם בטטה, בצל ירוק, טבעות עיזים ופרמז'ן, או לחילופין פסטה אוליו (52 ₪) המבוססת על רוטב שמן זית ושום ומוגשת עם זעתר טרי, קלמטה וגבינה מלוחה. 

בין מבחר הפסטות החדשות מוצ'ה החליטו לפנק אותנו בפסטת קוק מאדם (54 ₪), המגיעה עם רוטב שמנת כמהין, פטריות שמפניון, שום קונפי ופרמז'ן. הפסטה עצמה הייתה עשויה טוב והיה ניכר שהבצק נעשה בעבודת יד מקצועית, אך לגבי הרוטב הייתי חלוקה. הטעם של הכמהין בהחלט נתן למנה טעם עמוק יותר והשתלב באופן מושלם עם הפטריות עצמן, אך משהו שם קצת היה חסר. אולי אפילו ברמת המלח. משהו שיקפיץ את המנה למחוזות שטרם פגשתי וייתן את הטאץ' הייחודי של המקום, שאפילו רק על הנייר הצליח להפתיע אותי. 

פסטה קוק מאדאם  (צילום: גליה אבירם, עידן ספיבק)
פסטה קוק מאדאם (צילום: גליה אבירם, עידן ספיבק)

לגולת הכותרת - הפיצות המתוקות של מוצ'ה. וידוי קטן: אני לא מחובבות המתוק ומבחינתי, כשאני מדמיינת לי פיצה, אין על גבינה מותכת ורוטב עגבניות. אך גם פה נדהמתי לגלות קינוח בצקי שסגר באופן מושלם את הארוחה. לצד הפיצות העיקריות והגדולות הגיעה לידיי פיצה קטנה יותר עשויה בצק איטלקי ועליה קרם מסקרפונה, עם שברי מרנג, פירות יער ואבקת סוכר (42 ₪). כבר בביס הראשון נדהמתי לגלות טעם שאני כבר מכירה טוב מדצמבר שעבר – הסופגנייה. 

מתוקה לבנה (צילום: גליה אבירם, עידן ספיבק)
מתוקה לבנה (צילום: גליה אבירם, עידן ספיבק)

כמעט בלתי אפשרי להאמין, אך אותו הבצק שהיה מצע לפיצות קיבל טעם של בצק סופגנייה ממולאת בריבה מתוקה. שברי המרנג לא מאוד תרמו לטעם, אך המרקם המתמוסס שלהם בפה הקפיץ את חווית האכילה והביא משהו אחר לתוך הקלאסיקה המוכרת. מלבד הקינוח שטעמתי (מתוקה לבנה בתפריט), במוצ'ה יש אפשרות לבחור קינוחים שונים – פיצה מתוקה שחורה עם נוטלה ובננות, מוס שוקולד אוריאו, מוס מסקרפונה ולואקר ואפילו עוגת גבינה אפויה עם קראמבל. 

רשת מוצ'ה נפתחה ברחוב אבן גבירול בתל אביב בנובמבר 2018 מאז התרחבו ונפתחו עוד ארבעה סניפים- רמת גן, נתניה, כפר סבא ופתח תקווה. אם אתם גרים באחד מהמקומות האלה, והייתם רוצים להתפנק בפיצה מיוחדת ולא יקרה – מצאנו בשבילכם את המקום המושלם.