אי אפשר לומר שלא התכווצנו בכורסה כשהוסבר לנו ששם המסעדה האסייתית הכשרה בגבעת שמואל, המתבססת על תפריט סושי נרחב, הוא HONO (מיפנית: “להבה”).

כי מה בין סושי ללהבה? המשכנו להתכווץ כשמצאנו בתפריט, שממנו הזמנו משלוח, שמות מביכים למנות: “בנקוק רול” (במקום בנגקוק), “שנחאי” (במקום שנגחאי), “בורלה רול” (במקום ברולה), “בלאק אנד ווי” (במקום ווייט) וסתם איזה “סדנביץ’” (במקום סנדביץ’). לצדם, היו שמות יומרניים, כמו “וולקנו”, “קרייזי סלמון” או סתם “פרפל ביט”. מישהו יכול להנמיך את גובה הלהבה?

וחבל, כי בשורה התחתונה, “הונו” לא רעה. היא אומנם לא יכולה להתחרות במסעדות האסייתיות המובילות, אבל היא משתדלת, באמת משתדלת, להפוך את המנות שלה לממזריות ושונות – ולפעמים היא אפילו פוגעת.

קחו למשל את “סופיסטוק” - הסלמון הפנימי אפוי בצורה טובה, מעטפת הסלמון הנא כתומה ומבריקה, ומעל ישנם מיונז יפני ושברי פיסטוק. מנה משוגעת, והאמת היא שגם משגעת. קראנצ’ית במידה, רכה במידה, שילוב מסקרן שאיכשהו מצליח (55 שקלים). גם "סושי קדאיף רול" לא רעה: סושי סלמון אפוי עם גבינת שמנת צמחית, אבוקדו ופטריית שיטאקי במעטפת סלמון נא וקדאיף (58 שקלים) – מנה כיפית למדי, ולמרות שמה היא לא מתיימרת.

חיבבנו גם את באן האסאדו: הבשר היה עשוי בעדינות, באמצעו טבעת בצל אימתנית ושמנונית, עם רוטב איולי וכוסברה (54 שקלים לשתי יחידות). פחות חיבבנו את סטייק הסלמון, הן בשל מחירו (85 שקלים), הן בשל כמות הטריאקי האובר־נדיבה שסבבה אותו והפכה אותו לממתק והן בשל התוספת, אורז עם קארי ירוק, שהגיע בתוך חמגשית עמוסה ונטולת כל חן. 

“הונו", האורנים 1, גבעת שמואל, 03־7299299 (כשר)

סופיסטוק (צילום: יחצ)
סופיסטוק (צילום: יחצ)

חדשות האוכל

בשבחי השטרודל
טרם ביקרנו בווינה (מיד אחרי האומיקרון), אבל יש לנו תחושה שדווקא אותנו היא תרשים. וכי מה כבר יכול להיות גרוע בקצת מוזיקה קלאסית, פארקים מוריקים ושטרודל וינאי אמיתי? עד שזה יקרה, אפשר להתנחם אצל שטפן מאכר, אוסטרי שהתאהב בישראלית לפני עשור והיגר לכאן, ופתח גלידריית בוטיק נהדרת במרכז תל אביב. הגלידות אינן עתירות סוכר כמו ברשתות הישראליות הפופולריות, וטוב שכך. הוא לא נמנע מהכנסת סוכר אליהן, אבל במידה, והטעמים הטבעיים (למשל, של הפיסטוק הנהדר) משתלטים על הפה.

השטרודל ב'שטפן' (צילום: שני בריל)
השטרודל ב'שטפן' (צילום: שני בריל)

עד לסוף פברואר הוא מציע פופ־אפ חורפי עם תפריט של שמונה סוגי שטרודל מתוקים ומלוחים בפרשנות עכשווית הנעשים במלאכת יד: מתפוח העץ הקלאסי, דרך גרסת השטרודל למוצרט קוגל - כדור השוקולד־מרציפן האוסטרי הנודע - ועד פטריות וגבינות מעושנות. את פרוסות השטרודל השמנמנות ניתן יהיה להזמין במקום כמנות אישיות המשודכות לתוספות של גלידה וקצפת טרייה בגזרת המתוקים, ולשמנת חמוצה בגזרת המלוחים (42 שקלים למנה הכוללת שטרודל וגלידה).

"שטפן", טשרניחובסקי 21 תל אביב, 03־6799788 (לא כשר)

פופ אפ שטרודליה ב'שטפן' (צילום: שני בריל)
פופ אפ שטרודליה ב'שטפן' (צילום: שני בריל)

בשבחי הקרואסון
פופ־אפ הקרואסון שהחל ב”מאפיית לחמים” בשנת 2018 לרגל יום הקרואסון הבינלאומי כבר הפך למסורת שנתית שבמסגרתה מתקיים במאפייה קרנבל עם וריאציות מושחתות וכיפיות למאפה הצרפתי האהוב. השנה, פופ־אפ הקרואסון יתקיים בימים רביעי־שישי, 2 עד 4 בפברואר, בסניף בתל אביב.

“לצד הקרואסונים הקלאסיים שלנו, השנה נציע שישה קרואסונים מיוחדים שאליהם מתווסף לראשונה הברואסון - מוצר חדש שפיתחתי בשנתיים האחרונות, המבוסס על בצק שמרים עשיר בחמאה, ספוג בסירופ וניל ומצופה בגבישי סוכר”, אומר אורי שפט, בעלי “מאפיית לחמים”.

פופ אפ קוראסון ''מאפיית לחמים'' (צילום: דניאל לילה)
פופ אפ קוראסון ''מאפיית לחמים'' (צילום: דניאל לילה)

בין הקרואסונים שיוצעו: קרואסון אבוקדו ופטה - קרואסון חמאה במילוי פרוסות אבוקדו, גבינת פטה מגורדת, עלי מיקרו, צ’ילי ולימון כבוש (45 שקלים), קרואסון צאן - קרואסון חמאה במילוי לאבנה, שמן זית, עשבי תיבול, ביצה עלומה ותערובת גרעינים קלויים (45 שקלים) ועוד.

"מאפיית לחמים", החשמונאים 103, תל אביב. 2־4 בפברואר

פופ אפ קוראסון ''מאפיית לחמים'' (צילום: דניאל לילה)
פופ אפ קוראסון ''מאפיית לחמים'' (צילום: דניאל לילה)