חובבי היין  מכל העולם עוצרים מדי שנה ב-18.2 על מנת לטעום את היינות שיוצרו בהרבה אהבה וטיפוח של זני הענבים והטרואר. מסורת היין היא בת אלפי שנים ומאז טכנולוגיות הייצור לא הפסיקו להתפתח ולהשתדרג לצד מגדלים הדבקים בגישות המסורתיות עד היום. כרמי היין בישראל משתרעים על שטח של כ-55 אלף דונם, מרמת הגולן ועד דרום הנגב, ומדי שנה נרשמת עלייה מתמדת של ייצור המשקה בישראל.

לכבוד יום היין הבינלאומי, שיתקיים ביום שישי הקרוב, חקלאים ובעלי כרמים מרחבי הארץ החליטו להזמין אתכם להגיע להתנדב בתהליך הייצור – מעבודה בכרם ועד טעימות יין וסיורים ביקב. 

התנדבות אצל בבי ותמי – החווה של עפרי 

אצל בבי ותמי תוכלו לזמור את הגפנים שמהם עושים יין ביקב עין נשוט. ההתנדבות כוללת הסבר קצר על עבודת הגיזום של כל סוגי הענבים ומעבר לגיזום הזנים השונים. 

בווייז: קדמת צבי 56 רמת הגולן.

זמני התנדבות: 07:00-13:00 בימים א'-ש' – זמין להתנדבות עד ה-30.04.22.

התנדבות אצל עצמון משק חיטים 

משק חקלאי שבו מגדלים כרם לענבי יין , ירקות אורגניים בעלי חיים ונוף עוצר נשימה. הסיפור של המשפחה החל בעקבות טיול קרוואנים משפחתי בדרום אפריקה. הזוג התארח ביקב עם אריות לבנים ומשם התגלגלו לרכישת המשק, נטיעת כרם לימוד יינות ובהמשך החלו לעסוק בגידולים של ירקות אורגניים. אצל משפחת עצמון, תוכלו ליהנות מחוויית שתילה, עישוב ונוף פסטורלי. 

בווייז: נווה מבטח

זמני ההתנדבות : 06:00-07:00, ימים א', ב', ה', ו' ושבת – זמין להתנדבות עד ה-18.02.22.

התנדבות אצל אופיר רביב 

מדובר על גיזום חלקי של הכרם ועל עבודת אריזה ביקב מתאימה גם לאנשים לא מקצועיים (עבודה זאת מותרת גם בשנת שמיטה). מדובר על 2-3 אנשים לכל היותר בעבודה.

בווייז: דרך הכרמים, נס הרים ירושלים מרכז.

זמני התנדבות : 09:00 -16:00, ימים א'-ו' – זמין להתנדבות עד ה-05.03.33

משק רמתא -ריכוז גזם בכרמים 

לקראת הצמיחה החדשה, העבודה תכלול גיזום גפנים וריכוז הענפים למרכז שורה. העבודה אינה מצריכה כוח פיזי כלל, דורשת רק חיוך, אהבה וכיף. 

בוויז: מפעל עיט, רמת הגולן.

זמני התנדבות: ימים א'-ו' – זמין להתנדבות עד ה-25.02.22.

התנדבות אצל בועז 

זמירות גפן, יין לכרם עם היתר מכירה ופינוי גזם הן מהכרם והן מגינת התבלינים. יש להגיע עם חיוך, בגדי עבודה, נעליים סגורות, כובע וחיוך גדול. במשק תמצאו משק ענבי יין ותבלינים, צורת גידול חדשנית ונוף מרהיב. 

בווייז: באר מילכה

זמני התנדבות: 08:00-14:00 ימים א'-ה' – זמין להתנדבות עד ה-14.03.22.