אוכלים בחוץ - בבית

בשבוע שעבר הגיעו אלי אורחים לארוחת צהריים ולא בא לי לעמוד שעות במטבח. אז פניתי לאתר יאמי, שמאגד בשלנים ובשלניות ביתיים המוכרים את האוכל שלהם ללקוחות דרך האתר כבר תשע שנים. מתברר שבתקופת הקורונה הביקוש לאוכל הביתי של 'יאמי' גדל מאוד וכיום מציע האתר אוכל של כ-120 בשלנים בפריסה ארצית. באתר קיימים כל סיגנונות האוכל (אסייתי, עיראקי, מרוקאי, הודי, טבעוני ועוד).

אנחנו הזמנו מבשלנית תאילנדית מקסימה בשם צ'ו, שנולדה בעיר טראט במזרח תאילנד ועלתה לישראל לפני שנתיים. צ'ו מבשלת אוכל תאילנדי אמיתי ומשתמשת במוצרי בשר, דגים ופירות ים איכותיים בלבד. רוב מרכיבי האוכל מיובאים מתאילנד, מה שמקנה לאוכל את הטעמים האקזוטיים ממש כמו בתאילנד. (www.yummi.co.il/c/cho). האוכל, אם אתם שואלים, היה נפלא, ארוז נהדר עם הוראות חימום מדוייקות ומנות נדיבות מאוד. גם מה שנשאר וחיממנו למחרת היה מצויין. אז איזה קוייזין מתחשק לכם? עכשיו אפשר לפנק גם חברים. במקום לעמוד ולהכין להם אוכל – שלחו להם גיפט קארד של יאמי. הם יגידו תודה.

https://www.yummi.co.il/orders/gift_coupon_checkout

אוכל תאילנדי- יאמי (צילום: מקס מורון)
אוכל תאילנדי- יאמי (צילום: מקס מורון)

לכבוד יום האישה

הדאנס בר הקולינרי 'מלי מלו' מקבוצת OTH יוצא במהלך של בשיתוף פעולה עם מרכז הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית תל אביב, המוביל את המיזם 'לילה טוב', שמטרתה לצמצם את תופעות ההטרדות המיניות בחיי הלילה. ב-8.3 יציע 'מלי מלו' הדאנס בר הקולינרי של מאיר אדוני שעל גג מלון בובו בתל אביב, תפריט קוקטיילים מיוחד שהכינה המיקסולוגית נועם שרת, בחסות חברת אקרמן, וכל הכנסותיו יעברו למרכז הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית תל אביב.

יבנה 42, על גג מלון בובו 19:00 עד הלקוח האחרון. כל יום למעט יום ראשון

קוקטייל יום האישה של מלי מלו (צילום: ללא)
קוקטייל יום האישה של מלי מלו (צילום: ללא)

גם בצהריים

שלושה חודשים לאחר שנפתחה, מסעדת a של השף יובל בן נריה, שזוכה (ובצדק רב) לשבחים של כל מבקרי המסעדות המקומיים והקהל, ומושכת אליה פודיס רבים על אף מחיריה הגבוהים, החלה להגיש גם ארוחות צהרים. כל מי שיש לו תקציב אירוח בלתי מוגבל יוכל ליהנות בצהרים. גם כל מי שניסה לשווא להשיג שולחן, אולי יזכה להצלחה מרובה יותר בסרוויס של הצהרים. תפריט היין והסאקה, אגב מוגש בצהרים ב-20% הנחה.

שני-חמישי 12:30 – 15:00. להזמנות: 074-7588818, https://ontopo.co.il/arestauranttlv

ספגטי טונה (צילום: אסף קרלה)
ספגטי טונה (צילום: אסף קרלה)

Wine & Dine

הטייסטינג רום מפגיש שפים מובילים עם בקבוקי יין מיוחדים השבוע הוא יארח את השף דוד שושן עם יקב תבור (6-7.3). שושן יגיש לאורחים ארוחת שף בת חמש מנות וקינוח שהותאמו ליינות המובחרים של יקב תבור. בין המנות קרפצ'יו דג ים, קונפי תות שדה ובלסמי מיושן, פסטו ארגולה ושקדים קלויים יוגש עם יין רוזה ברברה - אדמה; ברוסקטה זוקיני סיציליאנים צלויים בתחמיץ יין לבן ואורגנו, מוסר ים מפורק וקרם עגבניות יוגש עם יין ויונייה כרם שיפון; רביולו ממולא עשבי בר וריקוטה ברוטב אגוזים ופקורינו פסטה ממולאת עולש, תרד, עלי מנגולד וריקוטה, מוגשת עם רוטב אגוזים, שמן זית וגבינת פקורינו (כבשים) יוגש עם יין טנאט כרם שיפון 016; ניוקי אלה רומאנה מוגשים על קרם אפונה ובזיליקום ניוקי עשויים מסולת וחלב, מוגשים על קרם עדין של אפונה ובזיליקום ופרמג'אנו קריספי יוגש עם יין ווינמייקר סלקשן 2015 (סירה ומרסלאן); וקינוח קרם מסקרפונה, אגוזי לוז, אגסים וקראמבל קקאו.

עלות למשתתף: 300 ש"ח. רח' אליעזר קפלן 36, שרונה, תל-אביב. להזמנת מקום: 03-5333213 אתר: www.tastingroom.co.il

טייסטינג רום: ''wine and dine'' (צילום: חיים יוסף)
טייסטינג רום: ''wine and dine'' (צילום: חיים יוסף)

פריחת השקד

יקב לה פורה בלאנש יארח היום את פסטיבל פריחת השקד בשת"פ עם תיירות חבל יתיר. דוכנים של יינות של יקב לה פורה בלאנש אשר יציג וישיק את הבצירים חדשים של סדרת תלפיות, בר גבינות ולחמים, עגלת קפה, פרחים לשבת, עוגות, שמני זית, דבש, טחינה ועוד תוצרת מקומית. בנוסף יתקיימו סיורים ביקב בכל שעה עגולה ובכניסה למתחם היקב תתקיים הופעה של חברות הכליזמר הישראלי בעלות סמלית של 15 שקלים לאדם.

היום 09:30 – 14:30. לפרטים- 058-661-9898, https://lfbwinery.com/

שף עזרא קדם (צילום: דניאל לילה)
שף עזרא קדם (צילום: דניאל לילה)

מהחממה לצלחת 

מועצה אזורית הערבה התיכונה, תיירות ערבה, מנהלת החברה לפיתוח הערבה, משרד החקלאות משרד התיירות וקרן מיראז'- מזמינים לאירועי 'מהחממה לצלחת'- חווית קטיף ובישול בחממות חקלאי הערבה התיכונה, ב- 9-12.3.2022. פודיז', משפחות וילדים ייהנו מקטיף עצמי של ירקות טריים בחממות ובישול עם התוצרת שתיקטף, סיורים, סדנאות בישול, ארוחות ועוד, בהדרכת שפים, חקלאים ובשלנים, בלב השטחים החקלאיים בערבה. את האירועים מלווה איש הקולינריה דוד קישקה, יזם המפתח תכנים וחוויות קולינריות. ביום חמישי (10.3) ייערך האירוע המרכזי עם שף עזרא קדם מ'סטודיו ארקדיה' בירושלים-ארוחה בלב חממת הירקות בחוות 'בין השיטין', בחצבה ושף עידו שגב-'הלקט' בזיכרון יעקב. השף הצעיר שגב, עבד אצל שף אלן דיקאס בפריז, ביפן, במסעדת 'רפאל', התמחה אצל שף דן ברבר בניו יורק והיה שף של 'סטודיו ארקדיה' בעין כרם במשך חמש שנים, שם העמיק את התודעה שמנחיל שף קדם בבר קיימות ובישול ישירות מהקטיף לצלחת. שף קדם ושף שגב, ירקחו מנות על טהרת התוצרת הטרייה של חקלאי הערבה, לעיני הסועדים בלב החממה, ויספרו על החיבור לערבה, אנשיה והיבול המשובח. הארוחה תלווה ביינות 'יקב מואה' מהערבה. 

עלות קטיף וסדנת בישול החל מ- 80 ₪ למשתתף. ארוחת בלב חממת בין השיטין - שף עזרא קדם ושף עידו שגב - עלות לסועד כולל יין - 320 שקלים. ארוחת 'בשרים מעושנים עם ירקות הערבה'-שף יריב איתני ושף תומר צוק-עלות לסועד כולל יין- 300 שקלים. עוד ייהנו המבקרים מטיולים, אטרקציות, טיולי שטח רכוב במדבר, מסלולי הליכה ואופניים, גלריות ועוד, לצד לינה וחדרי אירוח.

למידע והזמנות - https://goarava.co.il/farm2table. טלפון - 052-8666114