ממסעדת “חצר גולדמן” ביפו, שחוגגת שני עשורים לקיומה, נשקף אחד ממראות הנוף היפים בישראל. היא ממוקמת במרחק פסיעה מחוף הים הבתולי של יפו - עשרה צעדים, והרגליים משתכשכות בגלים. מיקומה של המסעדה מפתיע: לא בטוח שהיום הייתה יכולה להיפתח מסעדה חדשה באותו המקום. במובן הזה, “גולדמן” זכתה בפיס.

אבל בלילה, אף אחד לא רואה את הים. חושך על פני תהום וחור שחור מול העיניים. בהיעדר נוף, מביטים פנימה. למזלנו, המסעדה יפהפייה גם בלי אופק כחול. ריהוט בעל גוני עץ מסורתיים, לצד נגיעות זהב, משרים אווירה אוריינטלית.

57 שקלים עולים כאן ארבעה מזטים. מתמטית, הסכום לא מסתדר לנו: כמה עולה כל מזט? בפועל, מדובר בקעריות קטנות - אנחנו בחרנו באיקרה לבנה משובחת; בכרובית עם טחינה; בקוסקוס עם ירקות; ובבורגול עם נענע – שתוכנן טרי ומתובל היטב, אם כי לטעמנו מחיר המזטים יכול להיות נמוך יותר. לא משנה כמה עולה מזט, עדיין חומרי הגלם זולים ואפשר גם להיות צנוע במחירם לקהל.

בעצת המלצר, טעמנו שזיפים ממולאים בבשר טלה ופיסטוקים (46 שקלים). זו המנה הכי לא פוטוגנית בעולם, ועם זאת אחת המענגות: מתיקותם העזה של השזיפים משתלטת על הטעמים, טעמו של בשר העגל משני, ועם זאת הוא מצליח לגרום לחך ליהנות מכל ביס. גם המז’וז’ין מאתגרים את בלוטות הטעם, רק בכיוון ההפוך: הסרדינים המטוגנים ממולאים בעשבי תיבול, אריסה ולימון כבוש, והופכים לאופציה חריפה־חמוצה־מלוחה. גם מנה זו לא פוטוגנית בעליל, ספק אם היא הייתה זוכה לסטורי אלמלא הלימון החרוך ושיני השום המפוזרות סביבה (65 שקלים). מזל שהיא טעימה.

שזיפים ממולאים וסרדינים -  חצר גולדמן (צילום: אלון צרפתי)
שזיפים ממולאים וסרדינים - חצר גולדמן (צילום: אלון צרפתי)

גם אסאדו העגל לא מוצא את הזווית הנכונה לצילום, אבל נתח הבשר הכבד מבושל כאן במשך שעות רבות יחד עם ערמונים ומוגש בתוך ציר חורפי - מה שהופך את כל הכבודה למנה כבדה ומנחמת. מחירה סביר למדי בהתאם לנדיבותה (100 שקלים). אם יש לקח מהביקור אצל “גולדמן”, הוא שלא כל מה שפוטוגני באמת טעים, ולא כל מה שלא נראה טוב בהכרח לא טעים.

פילה הדניס (100 שקלים) הוגש כהלכתו – שני נתחים צרובים קלות על פירה רך, מעל תרד ומתחת ציר לימון ועגבנייה לחה, שבניגוד לחמיצותם, הפכו את הארוחה הזו למתוקה. 

“חצר גולדמן", נחום גולדמן 6, יפו, 036822111 (לא כשר)

חדשות האוכל - המשלוח הבא

אם בעבר התבססו משלוחי מנות על מאפים ביתיים, בעיקר עתירי דבש, הרי שהיום כבר אף אחד כמעט לא טורח: קונים סלסילת פלסטיק בסופר, לתוכה מכניסים חטיפים מלוחים ומסוכרים בשקיות, ויאללה, עשינו וי.

סוייט וויט (צילום: יחצ)
סוייט וויט (צילום: יחצ)

למי שרוצה לשדרג, הנה הדור הבא של משלוחי המנות, שיוצע למכירה עד תחילת השבוע הבא: מארז של SWEETWEET לפורים, הכולל בתוכו 25 סוגים של ממתקים ייחודיים שאי אפשר ממש להשיג בסופר, בהם חטיף Breadz פיתה צ'יפס בטעם מלפפון חמוץ, שלישיית כדורי "גיוטו" של פררו, שטיחי טרולי ליצנים באווירה פורימית, מיני טאקיס חריף ועוד.

הקופסאות החגיגיות האלה, שהתקבלו בצהלולי שמחה בקרב ילדים ומבוגרים כאחד, מגיעות בשתי גרסאות: כשרה ולא כשרה (185 שקלים, להשיג באתר סוויטוויט).