מפיצה נפוליטנית אותנטית ועד פאייה ספרדית טיפוסית, כולנו חולמים על האפשרות לטייל ולהתמכר למאכלים מסורתיים וייחודיים ברחבי העולם. אבל כשהקורונה עדיין מגבילה הרבה ישראלים לטייל, המומחים של חברת המשלוחים "תן ביס" התעמקו במספרים כדי לגלות באיזו עיר בישראל יש באופן רשמי את אפשרויות המטבח המגוונות ביותר. 

"תן ביס" ואחיותיה הבינלאומיות ניתחו 4 מיליון מסעדות ברחבי העולם, במטרה למצוא אילו ערים מציעות את המגוון הרב ביותר של מאכלים ברדיוס של 5 ק"מ. לאחר שחשפו ממצאים מעניינים מרחבי הגלובוס, הן ניתחו ערים בישראל המתהדרות במגוון הרחב ביותר של מטבחים מארצות ותרבויות שונות, כך שבכלל לא תצטרכו לעלות על מטוס כדי ליהנות מאוכל אותנטי משובח. 

צפו במפת המסעדות המלאה מרחבי העולם שאספה חברת "תן ביס">>>

שליחי תן ביס בכיכר הבימה (צילום: אורי מגנוס)
שליחי תן ביס בכיכר הבימה (צילום: אורי מגנוס)

בוודאי לא תופתעו לגלות, אך המקום הראשון קטפה המעצמה הקולינרית של ישראל - תל אביב-יפו. על פי הנתונים שנבדקו, בעיר המרכזית יש לא פחות מ-58 סוגי מטבחים שונים, כאשר הנפוץ והפופולרי ביותר מבניהם הוא המטבח הים תיכוני העתיק המטבח מזוהה עם שמן זית, ירקות ולחם כמרכיביו העיקריים, והוא מוגש ב-23% מהמסעדות. המטבח השני השכיח בתל אביב הוא המטבח המזרח תיכוני (17%), השלישי הוא המטבח האיטלקי (13%), והרביעי יפני (13%). 

העיר שקטפה את המקום השני היא חיפה, עם 43 מטבחים ייחודיים מכל העולם המוגשים על ידי 374 מסעדות ברדיוס של 5 ק"מ. מעניין לציין שמלבד מטבח ישראלי, המטבח המזרח תיכוני (מוגש ב-23% מהמסעדות) והמטבח הים תיכוני (21%) הם המטבחים הנפוצים ביותר. המטבח האיטלקי, הידוע בטעמיו הים תיכוניים, מגיע למקום השלישי בעיר עם 16% מהמסעדות המגישות אותו, ואחריו במקום הרביעי המטבח האירופאי (16%).

במקום השלישי עם 41 מטבחים ייחודיים מתוך 647 מסעדות ברדיוס של 5 ק"מ היא עיר הבירה ירושלים. מלבד המטבח הישראלי שהוא גם הפופולרי ביותר עם כמעט מחצית מהמסעדות המתמחות בו (49%), אחריו נמצא המטבח המזרח תיכוני עם כ-25%, הים תיכוני עם 20% והמטבח האיטלקי והאמריקאי במקום השלישי והרביעי עם 13%. 

במקום הרביעי התמקמה נתניה עם 32 מטבחים שונים מרחבי העולם, כאשר הנפוץ ביותר בעיר הוא דווקא המטבח האיטלקי ולאחריו המטבח היהודי הכשר. אל המקום החמישי הגיעו עם מספר שווה של מטבחים מגוונים הערים אשדוד ובת ים, כאשר הנפוץ ביותר באשדוד הוא המטבח הים תיכוני ולעומתו הנפוץ ביותר בבת ים הוא דווקא היפני. 

גם אל המקום השישי הגיעו בתיקו הערים באר שבע וחולון עם 28 מטבחים מתרבויות שונות. בבאר שבע הנפוץ ביותר הוא המטבח הים תיכוני, ואילו בחולון המטבח האיטלקי מככב. במקום השביעי ראשון לציון עם 26 סוגי מטבחים, במקום השמיני פתח תקווה עם 19 ואל המקום התשיעי והאחרון הגיעה בני ברק עם 18 סוגי מטבחים מרחבי העולם.