חובבי האוכל התרבותי מרחבי העולם בדרך כלל נהנים לצאת למסעות סביב הגלובוס כדי ליהנות ממטעמים אותנטית שכמעט ואי אפשר למצוא במקומות אחרים. לעומתם, יש גם את אלו שלא היו יכולים להרשות לעצמכם להמריא ממדינה למדינה ונאלצים להסתפק בתרבות אחת בכל פעם. אם גם לכם מדגדג לעלות על מטוס ולגלות טעמים חדשים שטרם הכרתם, חשבנו לשתף אתכם שיש כמה ערים בעולם שמספקות את החוויה התרבותית המלאה. 

חברת המשלוחים "תן ביס" אספה נתונים מהאפליקציה, והצליבה אותם עם אחיותיה בעולם, והצליחה לרכז חמש ערים בהן תוכלו להתפנק על עשרות סוגי מטבחים - והכל במרחק נסיעה קצרה. 

20 הערים הכי קולינריות בעולם (צילום: באדיבות תן ביס)
20 הערים הכי קולינריות בעולם (צילום: באדיבות תן ביס)

ודאי תופתעו אך את המקום הראשון חולקות שני ערים מרכזיות - ניו יורק (ארה"ב) ופריז (צרפת). כל עיר מגישה לא פחות מ-82 סוגי מטבחים ייחודיים מרחבי העולם, למעלה מ-41% יותר מטבחים מאשר תל אביב שמגיעה למקום ה-18 בדירוג הכללי. בשתי הערים המטבח המקומי שלהן הוא הנפוץ ביותר, כאשר 33% מהמסעדות בניו יורק מגישות אוכל אמריקאי ו-51% מסעדות בפריז מציעות מטבח צרפתי. מעניין לציין שבשתי הערים המטבח במקום השני, השלישי, השלישי והרביעי הנפוצים ביותר הם המטבחים האיטלקי, האסייתי, היפני והים תיכוני.

לא רחוק מהמקום הראשון נמצאת העיר ברצלונה (ספרד) עם 81 מטבחים ייחודיים המוגשים על ידי 7,124 מסעדות ברדיוס של 5 ק"מ. האוכל הספרדי הוא הפופולרי ביותר עם 48% מסעדות של מקומיים, ואחריו המטבח הים תיכוני עם 42% מרשימים. במקום השלישי נמצא המטבח האיטלקי עם 13%, לפני המטבח היפני שנמצא במקום הרביעי (10%) והקטלאני במקום החמישי עם 10% מהמסעדות שנבדקו.

במקום השלישי נמצאת העיר לונדון (בריטניה) ובה תוכלו למצוא 79 מטבחים ייחודיים ברדיוס של 5 ק"מ. כמובן, שהמטבח הבריטי הוא הפופולרי ביותר, כאשר 30% מהמסעדות שנבדקו הן כאלה. במקום השני המטבח האיטלקי (17%), שלישי אסיאתי (14%) ובמקום הרביעי והחמישי, כאשר 10% מהמסעדות שנותחו הן מהמטבח היפני והים תיכוני בהתאמה.

באופן לא צפוי את המקום הרביעי כבשה מוסקבה (רוסיה) עם 76 סוגי מטבחים מגוונים. כמובן המטבח השולט בעיר הוא המטבח הרוסי, אך לאחריו הגיעו המטבח האיטלקי, היפני והאירופי. ואילו במקום החמישי התברגה העיר סן פרנסיסקו (ארה"ב) עם 75 סוגי מטבחים, כאשר המוביל מביניהם הוא האמריקאי.