זוהי שעתן היפה של המסעדות: עמוסות, מפוצצות, אי אפשר גם לשבת על הבר. גם למסעדה האיטלקית POMO ברמת החייל בתל אביב לקח לנו לא מעט זמן להשיג מקום. על מקום בשישי־שבת אי אפשר היה לדבר, לבסוף התפשרנו על יום חול בשעת אחר הצהריים.

למרבה ההפתעה, גם אז היא הייתה מלאה כמעט עד אפס מקום. POMO היא מסעדה שכיף לצאת אליה, ואכן, מרבית הסועדים כאן הגיעו בחבורות. חלקן משפחות, חלקן קבוצות חברים.

התקרה כאן גבוהה, הריהוט חום, חם ומזמין, ויצירות על הקירות משוות למקום אווירה של גלריה, אולי של מלון בוטיק. נעים כאן, המוני אך סולידי, עם צוות שמשרה אווירה מקצועית. והאוכל? מתכתב עם הלוק אנד פיל: מוגש בפרזנטציה יפהפייה, כל עלה מונח במקומו. חלק מהמנות טעימות, חלקן טעימות יותר.

התחלנו עם ברוסקטה טונה – ארבע יחידות שהגיעו חרוכות מדי לטעמנו, ועליהן כוסברה, עגבניות שרי וצלפים עם טונה טרייה. האיולי נמרח רק במרכז הפרוסה, כך שכל שולי הברוסקטה היו חשופים (וכאמור, חרוכים), וביס במרכזה היה עונג גדול, אולם אפשר היה לוותר על הסובב אותו. גם המחיר, לטעמנו, יקר מדי (69 שקלים).

הפיצה הסיציליאנית שהוזמנה הגיעה גם היא חרוכה בשוליה, לכו תסבירו לילדים שזה לא נורא. כמו בברוסקטה, מרכז הפיצה הוא כבר ליגה בפני עצמה: עם עגבניות, מוצרלה, אנשובי וצלפים שהתחרו זה בזה בעוצמת הטעמים, ארוגולה ופרמזן. זוהי פיצה עזת טעם, שתלווה אתכם גם ביציאה מהמסעדה.

גם פילה המוסר מצוין: בשרו עדין, סביבו ייהום הסער עם ניוקי רך כענן ואפונה, ברוטב חמצמץ שכולל חמאה, לימון ויין לבן (138 שקלים). לאחרונה הושקו מנות חדשות, שהבטחנו לעצמנו לטעום בביקורנו הבא: קפלטי תירס עם חמאת תימין, קייל, אספרגוס (88 שקלים), ריזוטו בר ים עם תרד, ציר דגים ופרמזן (138 שקלים) ופילה בקר עם טורטליני קונפי בצל, אספרגוס ומרווה (174 שקלים). זאת, כמובן, בהנחה שנצליח להשיג מקום. 

POMO, הברזל 11, רמת החייל, תל אביב, 03־9225320 (לא כשר)

פיצה קפריצוזה (צילום: אנטולי מיכאלו)
פיצה קפריצוזה (צילום: אנטולי מיכאלו)

חדשות האוכל: 10 מוצרי מטבח אדומים

מסננת לתותים, פוקס הום, 26.90 שקלים

מסננת לתותים (צילום: יחצ)
מסננת לתותים (צילום: יחצ)

צלחת, H&M HOME 49.90 שקלים

צלחת (צילום: הנס ומאוריץ)
צלחת (צילום: הנס ומאוריץ)

מגבת מטבח, גולף & קו, 34.90 שקלים

מגבת למטבח (צילום: ערן סלם)
מגבת למטבח (צילום: ערן סלם)

קוצץ מזון, FAKIR 249 שקלים

קוצץ המזון של FAKIR (צילום: יחצ)
קוצץ המזון של FAKIR (צילום: יחצ)

מכונת פסטה, ארקוסטיל, 279 שקלים

מכונת פסטה (צילום: מאגר תמונות מילניום)
מכונת פסטה (צילום: מאגר תמונות מילניום)

צנצנת אחסון, NEXT, 37 שקלים

צנצנת אחסון למטבח (צילום: יחצ)
צנצנת אחסון למטבח (צילום: יחצ)

סיר 20 ס"מ, סולתם, 379 שקלים

סיר (צילום: יחצ)
סיר (צילום: יחצ)

קומקום חשמלי, ראסל הובס, 299 שקלים

קומקום חשמלי (צילום: יחצ)
קומקום חשמלי (צילום: יחצ)

מטחנת תבלינים חשמלית, קוק אנד בייק, 49.90 שקלים

מטחנת תבלינים חשמלית  (צילום: יחצ)
מטחנת תבלינים חשמלית (צילום: יחצ)

קומקום חשמלי של בוגאטי (להשיג בבירמן דיזיין), 1,038 שקלים

שי לי (צילום: יחצ)
שי לי (צילום: יחצ)

שמחה רבה

שי־לי ליפא היא אחת מבלוגריות האוכל האהובות עלינו, בין היתר כי יש לה את האמת שלה, והיא תלך איתה באש ובכיריים. זו הסיבה שהתרגשנו כל כך לראות את מארז הפסח שהיא יצרה במיוחד, ובו ספר עם 50 מתכונים כשרים לחג, כיסוי מצה רקום זהב וכסף, תיק קניות רב־פעמי עם משפטים משעשעים לסידור המטבח, וסדנה דיגיטלית שבה היא מעצבת שולחן חגיגי לליל הסדר ומכינה שני מתכונים לקינוח. זו מתנה לעצמכם, לפני הכל, ואם יתחשק לכם, אז גם למארחים שלכם בליל הסדר.

המארז מגיע במשלוח חינם עד הבית, כשבוע לפני ערב החג. באחד המארזים יוטמן שובר מתנה לארוחת בוקר זוגית בביתה של ליפא.
300 שקלים, לרכישה באינסטגרם shailylipa@