בשנים האחרונות העולם הולך יותר ויותר לכיוון של שמירה על איכות הסביבה, תחליפים בריאותיים או טבעונות. תעשיית "הפוד-טק" הישראלית, ההייטק של המזון, היא מהמפותחות והמתקדמות ביותר בעולם, כאשר חברות, רשתות שיווק ומסעדות רבות החלו לקדם מוצרים כמו בשר או חלב מתורבת. בימים האחרונים עלה על המדפים הרעיון החדש בתחום מזון העתיד, שצפוי לשנות את חוקי המשחק.

מעדניית הבוטיק "המזווה", המתחזקת ארבעה סניפים מצליחים ברחבי הארץ, היא הראשונה להביא את הבשורה החדשה – חגבים. זה אמנם נשמע לכם ביזארי ומשונה, אך תתפלאו לגלות שלחרק הקטן יש הרבה יותר יתרונות משחשבתם. בסניף פרדס חנה-כרכור כבר החלו למכור את המאכל החדש, אך זה לא נגמר כאן. מלבד החגב כשלעצמו, ב"מזווה" מתכוונים להשתמש בחומר הגלם בעל הסגולות הבריאותיות והסביבתיות להפקת עוד קולקציה שלמה של מוצרים. 

דור כהן, אחד משני השותפים שהקימו את מעדניית הבוטיק, סיפר בשיחה עם מעריב כיצד עלה הרעיון ומה צופן העתיד. "היינו בכנס פוד-טק ונתקלנו באדם שמגדל חגבים. כשהבנו מה שהיתרונות של החגבים החלטנו לקחת את זה צעד קדימה", סיפר כהן. לדבריו, החגב מכיל 72 חלבון, הוא עשיר בסיבים תזונתיים (פי 10 מאורז מלא לצורך ההשוואה) וטוב למערכת העיכול. אם כל אלו מספיקים, כדאי שתדעו שהחגבים של "המזווה" אפילו כשרים בהשגחת הרב משה טל לנדאו. 

בנוסף, השימוש בחגבים תורם גם לסביבה כיוון שלא מצריך מים או חממה, כמו גם שיפחית את כמות החגבים בדרום המפריעים לגידולים חקלאיים אחרים להתקיים. החגב אמנם לא טבעוני, אך מתאים לכל מי שמעוניין להעשיר את גופו בערכים תזונתיים מין הטבע החי. דוגמה שנתן כהן במהלך הריאיון הייתה על נקניקיות: "המטרה שלנו היא להוריד את רמת הבשר בנקניקייה, כך שהיא תכיל 85% בשר וכ-15% חגבים כך שהחלבון מהחרק יהיה בריא, שלא כמו חלבון צמחי העשוי מסויה". 

כמו כן, כיום על המדפים של "המזווה" מוצע למכירה החגב המיובש בטעמו הטבעי (על אף שנכון לזמן כתיבת שורות אלו גם המוצר הזה סולד אאוט). עם מבט קדימה היזמים הנלהבים מתכננים להתרחב ולייצר עוד שני טעמים – חריף ואוממי, קמח חגבים, שייק חגבים עשיר בחלבון ואפילו סוכריות גומי עם 20% מהחרק. "העתיד הוא מטורף, מרגיש כמו מדע בדיוני", אמר כהן בהתרגשות. 

אם אמנם "המזווה" נמצא רק בתחילת הדרך בכל הקשור בתעשיית הפוד-טק, אך נראה שמכאן רק ילכו ויעלו את המודעות בתחום המזון הבריא והאקולוגי. ואתם? כדאי לא תמהרו להיות שיפוטיים. בכל העולם כבר אוכלים את היצור החי על כל צורותיו, והגיע הזמן שגם מדינה מפותחת כמו שלנו תצטרף.