מועצת הדבש מדווחת על עלייה של 11% בביקושים לדבש לקראת חג הפסח והמימונה לעומת השנה שעברה - והוא מסתכם השנה בכ־900 טון דבש, המהווים כ־15% מהביקוש השנתי.

מנכ"ל מועצת הדבש אופי רייך העריך כי לא צפוי השנה מחסור בדבש או עלייה במחירו, אך ציין כי "הביקוש לדבר עולה בהתמדה בשנים האחרונות, עקב המודעות הבינלאומית לאיכויות הדבש הטבעי, המשמש כתחליף טעים ובריא לסוכר".

החורף האחרון, שהתאפיין בשינויי אקלים קיצוניים, הביא לשינויים בזמני הפריחה במטעים ובשטחי פרחי הבר, המהווים מקור צוף לדבורי הדבש, אשר הופיעו מאוחר והתארכו מזמנם הרגיל. אירועים אלה גם גרמו לפריחה שופעת ואיכותית, המבשרת תקווה לשפע של ימי אגירת דבש לקראת עונת הקיץ.

בתוך כך ממליצה הדיאטנית הראשית של שירותי בריאות כללית ד"ר מריאנה אורבך להוסיף אגוזים לתפריט היומי. "צריכת אגוזים באופן יומיומי עוזרת במניעת מחלות לב", מסבירה ד"ר אורבך. "אגוזי מלך למשל מהווים מקור לחומצת שומן אומגה 3, החשובה לבריאות הלב. אגוזים מפחיתים את רמות הכולסטרול הרע בדם, שומרים על תפקוד תקין של מערכת העצבים ומהווים מקור לרגיעה במצבי מתח ולחץ".

בשירותי בריאות כללית מצטטים מחקרים שלפיהם לחומצות השומן שבאגוזים יש השפעה מיטיבה על ויסות התיאבון, והם מסייעים בשמירה על תפקוד תקין של מערכת העיכול. עם זאת, מבהירים בכללית כי יש לצרוך אגוזים בתבונה לאור רמת הקלוריות הגבוהה שהם מכילים.
משה כהן