אם חשבתם שהישראלי הממוצע מעדיף את הקפה שלו תוצרת חו"ל, טעות בידכם. מסקר של חברת קפה לנדוור שנערך לרגל יום העצמאות נמצא כי – 67% מהישראלים מעדיפים את הקפה שלהם תוצרת כחול לבן. בנוסף, נמצא כי 66%  מהישראלים צורכים 1-3 כוסות קפה בממוצע ביום לעומת 34% שדיווחו כי הם צורכים מעל 4 כוסות קפה בממוצע ביום.

בשאלה המסורתית שאנו מתחבטים בה מדי יום - אספרסו או קפה שחור נמצא כי 41% מהאוכלוסייה מעדיפים אספרסו לעומת 59% אשר נוטים אל עבר הקפה השחור המסורתי. אז לאלו שמעדיפים את הקפה השחור או לחובבי האספרסו, הטיפים הבאים במיוחד בשבילכם:

המסורתית
קפה שחור עם פינגאן: קודם שמים את אבקת הקפה השחור, כאשר הכמות האידיאלית הרצויה היא 7 גרם עבור כל מנת קפה. מחממים את מים בטמפרטורה של בין 95-98 מעלות, שופכים את המים אל כוס הקפה ונהנים מקפה שחור מסורתי בשטח.

טיפים חשובים: אם חשבתם להוסיף סוכר לפי המים הרותחים, טעיתם - הסוכר ברגע שמתחמם בתוך הקפה הופך להיות קרמל וזה משנה את טעמי הקפה. מומלץ להוסיף את הסוכר לאחר המזיגה הסופית. בנוסף, אל תתנו לקפה להגיע לצבע השחור, אלא עצרו בצבע החום. בצבע השחור הקפה שרוף והופך להיות מריר יותר מהרגיל.

המקינטה
מקינטה (מוקה): לתוך מכשיר המקינטה מוסיפים מים פושרים בטמפרטורת החדר, שמים מספר מנות של קפה טחון על פי גודל הכוס (כפית גדושה =  7 גרם מנה), את מכשיר המקינטה שמים על גזיה ומחממים מספר דק'. פותחים את המכסה של המקינטה, ממתינים שהקפה יתחיל למלא את החלק העליון של המקינטה, ברגע שהקפה בחלק העליון מורידים מהאש ויש לנו אספרסו שחור בשטח. טיפ: אם לא אוהבים את הבוץ השחור שנשאר בסוף הקפה מומלץ להשתמש במקינטה.

קפסולות אספרסו
מרתיחים מים על ידי פינגאן (טמפרטורה אידיאלית – 90 מעלות), לוקחים את מכשיר קפסולות ידני לשטח - מיניפרסו. מוסיפים למיניפרסו את המים הרותחים, מכניסים את הקפסולה הרצויה (צריכה להיות תואמת נספרסו) ונהנים מטעם של אספרסו בשטח. אם תרצו להישתדרג ניתן גם להוסיף חלב ולהפוך את האספרסו לקפה הפוך מפנק.