האוכל של כל אמא הוא הטעים בעולם - זו אקסיומה כמובן, ועם זאת, האוכל של אמא שלי היה באמת הטעים בעולם. הסוד שלה היה להוסיף מעט סוכר למנות שנתפסות כמלוחות (לפסטה, לסלט החסה, ואפילו למרק העוף). השף ב"טייסטינג רום" הגיע למסקנה דומה: הוספת מתיקות לכל מנה משדרגת, אולי בתת־מודע, את הארוחה.

לבריוש סנט מור הוסיף דבש; לכרוב הצלוי קרם פרש; לגבינת הבוראטה קונפיטורת עגבניות שרי; אפילו למנת הסלמון הוסיף בצלצלי שאלוט מקורמלים. האם התוצאה סכרינית מדי? התשובה שלילית. המתיקות מעודנת, בקושי מורגשת. היא לא שחקן המפתח, אלא שחקנית משנה שעולה מהספסל ומצליחה להבקיע גול. וכשזה לא צפוי, זה מפתיע ומשמח אף יותר.

בריוש טייסטינג רום (צילום: חיים יוסף)
בריוש טייסטינג רום (צילום: חיים יוסף)

גולת הכותרת ב"טייסטינג רום", בר היין במבנה הטמפלרי העתיק במתחם שרונה בתל אביב, היא לא הסוכר, אלא היינות. ליתר דיוק, ברזי היינות. כל לקוח מקבל בכניסה כרטיס מגנטי, שאיתו הוא ניגש לקיר המשופע במכונות מזיגה אלקטרוניות, ומהן הוא טועם יינות כאוות נפשו.

טעימה עולה תשעה שקלים, חצי כוס ממוצעת עולה 32 שקלים, וכוס מלאה עולה בממוצע 44 שקלים. בכל רגע נתון מוצעים 32 יינות שונים מכ־30 יקבים (בהם שילה, פסגות, טפרברג, לוריא, הר אודם, טוליפ, קסטל, יפו, תבור, פלם, דלתון, ירדן ועוד). החוויה הזו מצליחה לסחוט חיוך מתוק גם מהחמוצים שבאנשים.

אי אפשר להישאר אדיש לטעימות היין, ועם זאת אנחנו באנו לדגום את האוכל, והוא לא פחות מרשים. התחלנו בבריוש סנט מור (38 שקלים) – ארבעה מיני־בריושים, בגודל מיניאטורי, עליהם גבינת סנט מור צלויה עם דבש, תימין ושמן שום. קטנטנים אבל ממזריים. הדבש, כאמור, מצליח להסעיר את החך.

בוראטה - טייסטינג רום (צילום: דתילישס)
בוראטה - טייסטינג רום (צילום: דתילישס)

גם הכרוב הצלוי והפחות פוטוגני הוא מנה פשוטה אך כובשת: כרוב בצלייה ארוכה עם מוצרלה מעושנת לצד קרם פרש, עירית ופרמזן. מליחות, מתיקות, לונה פארק של טעמים שאיכשהו מתנפץ בפה בצורה הרמונית. נהנינו מאוד גם מהשילוב של גבינת הבוראטה, שהתמקמה באמצע בריכה של קונפיטורת עגבניות שרי מתוקה המעורבת עם חומץ בלסמי (68 שקלים).

המנה הלא מתוקה היחידה שטעמנו, פסטה רוטולו, היא המנה היפה ביותר: הפסטה מגולגלת בצורת גליל שעומד זקוף, ובתוכו תרד, כרישה, מנגולד וגבינות שונות. אלא שככל שהיא יפה, היא לא מצליחה להגיע לפסגות שאליהן הגיעו המנות האחרות. היא סטורי מוצלח באינסטגרם, אבל נדושה למדי, וגם רוטב השמנת לא ממש מסייע לה (68 שקלים).

למזלנו, זכינו במנה שהצליחה לחפות על המהמורה: סלמון מאודה על מצע של ברוקולי, אפונה, אספרגוס חמאה ובצלצלי שאלוט מקורמלים (84 שקלים). לא מנה שתיזכר לדורות, ועם זאת הסלמון עשוי בעדינות הראויה, והמתיקות, כצפוי, מרומזת וגורמת לנו לסיים את הערב בשמחת לבב אנוש. או שזה היין.

"טייסטינג רום" (מבית וויסקי בר מוזיאון), אליעזר קפלן 36, תל אביב, 03-5333213 (כשר בהשגחת צהר)

חדשות האוכל

פיצה ירוקה
הפיצרייה "פאצו פיצה" ברעננה משיקה, בשיתוף פעולה עם העירייה, תפריט ייחודי שמקדש את התוצרת החקלאית מגינת הירק הסמוכה למקום. התפריט, בהובלתו של השף אריק דרחני (לשעבר "אונזה", "פיצה פופי"), מתבסס על היבול הפורה והעונתי מהגינה כמו קישואים, תרד טורקי, פלפלים חרפרפים ועשבי תיבול כמו בזיליקום, אורגנו ורוזמרין.

"המיזם עולה בקנה אחד עם העשייה הסביבתית הענפה הקיימת בעיר, כעיר ירוקה בת קיימא, ואנו שמחים לקדמו ולסייע במינופו, להעשרת התושבים וחיזוק ערכי הנתינה והקהילתיות", אומר ראש עיריית רעננה חיים ברוידא.

פיצה זוקיני (צילום: לירן מימון)
פיצה זוקיני (צילום: לירן מימון)

בין הפיצות: פיצה ארבע עונות חריפה אש - קרם עגבניות ופלפל שושקה, חלפיניו כבוש, פלפלים קלויים, אורגנו, מוצרלה ופטה (72 שקלים), פיצה פולנטה - קרם תירס, מיקס פטריות, שום קונפי, מוצרלה, פרמזן ושמן כמהין (72 שקלים), פיצה זוקיני (בתמונה) - קרם פרמזן, קישואים צלויים, מוצרלה, ריקוטה, ארוגולה ובלסמי לבן (73 שקלים) ו"רעננה פינת איסטנבול" - רוטב עגבניות, תבשיל תרד טורקי, בצל מדורה, מוצרלה וגבינת פטה (68 שקלים).

"פאצו פיצה", היצירה 5 רעננה, 09-7418833

ד״ש מסיציליה
רגע לפני שבועות, הזמנו את המאפה האיטלקי החלבי סיציליאנו מקונדיטוריית "ביסקוטי", וכצפוי, הוא חוסל עד תום. הוא עשוי מבצק פילו, בשמל, גבינת פרמזן, גבינה בלקנית וחצילים קלויים, ובמרכזו צנצנת טפנד עגבניות ביתיות, וזה בדיוק מה שישדרג לכם את שולחן החג (98 שקלים).

סיצליאנו - ביסקוטי (צילום: בועז לביא)
סיצליאנו - ביסקוטי (צילום: בועז לביא)