אנשים רבים באוכלוסייה סובלים מבעיות לחץ דם, ומנסים למצוא פתרונות שונים להתמודדות עימן בכל הקשור לתזונה שלהם. התזונאית ד"ר מאיה רוזמן ייעצה היום בתוכניתה ב-103FM לאחד המאזינים בנושא.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

היא נשאלה על ידו למען חברו הסובל מבעיות לחץ דם, האם ניתן להפריד בתהליך כזה או אחר מלח ושמן מהמוצר הגולמי שלו. "העניין של ההפרדה של מלח ממוצריו לא כל כך אפשרית, אפשר פשוט לבחור במוצרים עם פחות מלחץ", ענתה לו רוזמן.

אז מה כדאי לעשות במצב שכזה? רוזמן הסבירה כי האופציה המועדפת היא להימנע מראש ממוצרים עתירי נתרן ושומן ולבחור במוצרים אחרים: "עזוב, שיוריד את הדברים האלה, אלו דברים שהוא צריך להימנע מהם לגמרי. חמוצים, זיתים, גבינות בולגריות, רוטב סויה, דבר ראשון אלה, אחר כך רטבים קנויים. שימורים אני לא יכולה להתייחס לכולם כמקשה אחת. אין לעשות זיתים בלי מלח, זה לא עובד. זה תהליך של כבישה שמבוצע רק בגלל המלח, בגלל החיידקים". 

המאזין ניסה לבדוק האם בכל זאת ניתן להפריד בדרך כלשהי מלח מהמוצר הגולמי, ורוזמן נשארה בדעתה והסבירה: " אתה יכול להפחית, אבל זה עדיין ייצא הרבה מדי ואני לא יודעת כמה טוב זה ייצא", מעדיפה שהוא ימנע מזה". 

איזה גבינות מופחתות נתרן ניתן לאכול? רוזמן הסבירה גם כן: יש גבינות שיש בהן 30 מיליגרם, אלו עדיפות אם רוצים לאכול מוצרי חלב".