מסעדות תיירים הן לרוב שם קוד למקומות שמהם שומר נפשו ירחק. לרוב הן צופות אל הים, ובכניסתן מוצבת מארחת יפהפייה, תפריט בידיה, ותפקידה לשכנע עוברים ושבים להיכנס בשעריה.

מסעדת "Mena" שברחוב הירקון בתל אביב, מרחק פסיעה מחוף הים ומהשגרירות האמריקאית, אומנם עונה על רוב ההגדרות של מסעדת תיירים, אולם מי שייכנס בשעריה יבין שכגודל הציפייה כך גודל ההפתעה. במטבח עומד שף ינון אלעל, ומשם הוא מטיס מנות היישר למחלקה ראשונה.

אלעל, שכיכב בזמנו ב"משחקי השף" (בנבחרת של מושיק רוט), עבד גם ב"מחניודה" של אסף גרניט ובמסעדה בעלת שני כוכבי מישלן במקסיקו סיטי, ומשם הוא מביא את הנועזות שלו. "Mena" היא הכל מלבד קלישאה. כמעט על כל מנה שמוגשת בה תוכלו לומר שלא טעמתם כמותה מעולם.

הפריקפורי, למשל. פאני פורי, המנה ההודית שמתחילה להיות טרנדית בישראל (בייחוד באולמות אירועים), מקבלת כאן פרשנות ים־תיכונית. אלעל ממלא את הכדורים המטוגנים, בגודל פינג־פונג, בפריקסה. עושר של טעמים ממלא את הפה, ומאפיל על כולם איולי הלימון הכבוש. אפילו מחירה בגובה העיניים (36 שקלים לזוג).

טרטר דג ב-Mena (צילום: פרטי)
טרטר דג ב-Mena (צילום: פרטי)

בטטה ברולה ב-Mena (צילום: פרטי)
בטטה ברולה ב-Mena (צילום: פרטי)


הטרטר מוגש כאן על לחם אפריקאי, המבוסס על גזר, מתקתק ועדין. בדג הטרי תמצאו גם כוסברה, מלפפון, בשבש ואגוזי לוז, ויחד עם ויניגרט הדרים ושמנת יש כאן עודף מרכיבים, שלא בטוח שתרגישו את כולם. ואולם, התוצאה אחידה, עדינה ואיכשהו המרכיבים משתלבים בה היטב (72 שקלים).

גם מנת ברולה בטטה היא יצירתית: הבטטה נחרכת במבער, ומעליה לאבנה ושום קונפי. מי שרגיל לשילוב של גבינה עם פלפל או עם אבטיח, מתבקש לטעום את השילוב הזה. אי אפשר לומר שהוא מאפיל על מנות גבינתיות אחרות, ועדיין, בהחלט שווה טעימה (52 שקלים). אהבנו מאוד את שיפוד נתח הקצבים (112 שקלים) - קל להבחין שהבשר טרי ועבר טיפול אישי עד שהגיע עסיסי ומתובל לצלחתנו. השיפוד מגיע עם מח עצם ותפוח אדמה חרוך וממולח, ויחד עם כוס יין טוב, תצאו נשכרים ושיכורים.

פאי דלעת ב-Mena  (צילום: פרטי)
פאי דלעת ב-Mena (צילום: פרטי)

פריקפורי ב-Mena (צילום: פרטי)
פריקפורי ב-Mena (צילום: פרטי)


המלצרית לא ויתרה לנו על הקינוח, אף שהיינו כבר עם רגל וחצי בחוץ. העקשנות השתלמה: פאי דלעת, כשמו כן הוא, הוא יצירה שמסכמת את החוויה כאן: הכי לא מה שציפיתם. 

"MENA", הירקון 88 תל אביב, 03-6736136

 חדשות האוכל

קציצה מבוקשת

אל קפונה, אסקובר, באגסי ודמותו הטלוויזיונית של טוני סופרנו כבר זכו לתהילת עולם בתרבות, ועכשיו גם המבורגרים קרויים על שמם. ברשת “הגראז’” משיקים המבורגרים שתואמים את רוח המאפיונרים הללו – מושחתים, מוגזמים, גדולים מהחיים. לא בטוח אגב שההמבורגרים, כמו הארבעה, הם סגולה לאריכות ימים. המנות החדשות יימכרו במסגרת דיל (85 שקלים) שיכלול, מלבד ההמבורגר, גם צ'יפס או הום פרייז לבחירה ושתייה קלה או שליש בירה מהחבית.

הג'ראז' (צילום: דודי אייזנטל)
הג'ראז' (צילום: דודי אייזנטל)

קציצת סופרנו (בתמונה) מכילה 230 גרם בשר בקר, פופס קראנץ' במילוי תפוח אדמה, רוטב צ'דר ובצל ירוק; אסקובר זוכה ל־230 גרם בשר בקר, שומן כבש ופלפלים מקסיקניים טחונים, עם פורטובלו ביין לבן וחמאה, גבינת רוקפור וטוויל פרמזן; קציצת קפונה כוללת 230 גרם בשר בקר, שומן כבש, גבינה ועשבי תיבול, עם – שימו לב - שעועית פריחולס, איולי צ'יפוטלה, טורטייה מטוגנת במילוי צ'דר ופירורי נאצ'וס; ובאגסי - 230 גרם בשר בקר, שומן כבש ותערובת תבלינים ארומטית, רוטב עגבניות בחמאה מזוקקת, קרעי לחם שרופים, ירקות בגריל ויוגורט. 

"הגראז'", ראול ולנברג 24 תל אביב; הרצל 151 ראשון לציון; 03-6499600