בין האוכל האסייתי שהפך לטרנד של השנים האחרונות, לבין האיטלקי שמככב בראש הרשימה כבר שנים, עומד האוכל האמריקאי. כן, זה המושחת והמגרה שאתם בוודאי מסתכלים עליו ברשתות החברתיות ומזילים ריר. למראית עין, הוא בפער גדול מעל כולם, אך משום מה במבחן הביקוש הוא לא מצליח להחזיק מעמד. ובכן, אם תרשו לי (כמובן כאילו), תנו לי להביא אל קדמת הבמה את האוכל הכי טעים ומושחת, שאין סיכוי שאתם לא אוהבים. 

קפיצה אל בירת האוכל בישראל
סצנת הוולט המטורפת בתל אביב העלתה לכותרות כמה המבורגרים משובחים, שבאמת – כבודם במקומם מונח. אך במקרה שכזה, ישנם כמה מקומות שמתפספסים לחך הישראלי, שאפילו לא יודע מה הוא מפסיד. המקום הזה, שלשמו התכנסנו, הוא המקום הכי צהוב ובולט שיש בעיר – אז איך זה שלא שמעתם עליו? הו, טוב ששאלתם. 

החלקה הצהובה ברחוב אבן גבירול בעיר, המכונה גם "מלט רום", היא אימפריה צנועה של אוכל טעים, מושחת ומלכלך. זה שיגרום לכם להתעלם מהגבינה שנוזלת בצד השפתיים כמו טחינה על שווארמה טובה, או סתם יזיז לכם את הגוף במעין ריקוד "טעים לי" קטן שמבשר על חגיגה בפה. 

מסעדת "מלט רום" של שף לירוי קפוזה, היא ממש לא מה שאתם מדמיינים, אבל בדיוק מה שהייתם רוצים לדמיין ולא העזתם. התפריט בה בנוי מגבינה סקסית שנוזלת מכל עבר, בשר ישראלי איכותי ושתי לחמניות שעוטפות ברכות את כל הטוב הזה. ואפשר גם יותר. 

אז אחרי ההקדמה הלא מאוד קצרה, שפשוט נשפכה מתוכי כמחווה לאוכל הטעים שעדיין מרפד לי את הבטן, בואו ניגש ישר ולעניין. 

המנה הראשונה שטעמתי הייתה הטובה ביותר, טוב אולי לא, אבל זה רק כי ממש קשה להחליט. אני עומדת לתאר פה משהו מוגזם, אז תתכוננו. לחמניות עננים רכות מבפנים ופריכות מבחוץ, המשוחות בתערובת רוזמרין ונאפות לפני הגשה. רגע, חשבתם שאני מתארת מנה של לחם? תחשבו שוב. בין שתי הלחמניות נח לו אסאדו מפורק מבושל ברוטב שירד מגן עדן, על איולי הבית עם תערובת של לא פחות משלושה סוגי גבינות נמסות ומותכות. קחו תמונה להמחשה: 

לחמניות עננים עם אסאדו מפורק ושלושה סוגי גבינות (צילום: גיל אבירם)
לחמניות עננים עם אסאדו מפורק ושלושה סוגי גבינות (צילום: גיל אבירם)

עכשיו כשבלוטות הטעם שלכם כבר החלו לעבוד, תנו לי לספר לכם שמדובר במנה שהיא לא פחות ממדויקת. זה אמנם נשמע לגמרי יותר מדי אך השילוב המוגזם גרם לביס להיות כל כך טעים, עד כדי כך שלא באמת הצלחתי להפסיק, אפילו שממש רציתי – פשוט כי עוד מנות שוות מחכות להזדחל לי לקיבה. 

לפני שנעבור להמבורגר, שהוא גולת הכותרת שלנו, בואו נתעכב רגע על מנה שבכל מקום אחר לא הייתה מקבלת התייחסות – הצ'יפס. חתיכות תפוחי האדמה הטעימות והמטוגנות הן בדרך כלל תוספת נחמדה לכל ארוחה, במיוחד כזו שבמרכזה עומד בשר. אך זה לא המקרה.

הצ'יפס של ה"מלט רום" הוא מנה מיוחדת בפני עצמה, שמגיע אקסטרה קריספי ומעליו מק אנד צ'יז עם תערובת נתחי בקר וקורנביף צרובים. לא הספיק לכם? קחו גם פרמז'ן מלמעלה. מצד אחד, יש מי שינסה לבאס ויספר לנו ש"מדובר באוכל משמין ומוגזם שמאבד מהטעם", אבל בואו חבר'ה, אתם באמת יכולים לתאר לעצמכם שזה לא טעים? תעשו לי טובה. איך אפשר לטעות בשילוש הקדוש של צ'יפס-מק אנד צ'יז-בשר? אני אענה, אי אפשר. 

השילוש הקדוש (צילום: גיל אבירם)
השילוש הקדוש (צילום: גיל אבירם)

ואז הגיע ההמבורגר
על פניו, לא שונה מאוד מכל המבורגר אחר שראיתם או טעמתם קודם לכן, במיוחד אם כבר חלשתם על שדרת הלחמניות של אבן גבירול. אז באמת כמו שאתם מתארים לעצמכם, ההמבורגר הוא 200 גרם של בשר בקר מובחר שמגיע היישר מעמק יזרעאל, מעליו שלושה סוגי גבינות מותכות אותן עוטף איולי הבית – וזהו, ככה, בלי ירקות. כאילו, אלא אם תעדיפו שכן. 

הרעיון של לירוי שעמד מאחורי ההמבורגר הזה הוא זיקוק הטעמים הקיצוניים של הגבינה והבשר בין שתי לחמניות חלה, כך ששום דבר אחר לא יהרוס את הטעם. אווירה של "כל המוסיף גורע". הבשר היה באמת אחת העסיסיים שאכלתי בחיי והגבינה רק ליטפה אותו בעדינות. (אני המושחתת זילפתי גם עוד גבינה מלמעלה, אבל זה לבחירתכם). 

ככה בדיוק, לא ימינה לא שמאלה (צילום: גיל אבירם)
ככה בדיוק, לא ימינה לא שמאלה (צילום: גיל אבירם)

הגרסה המתוקה
אז אפילו שכבר הכנסתי לבטן לא מעט אוכל עד שלב זה, לקינוחים יש קיבה נפרדת, וכאן בדיוק הגיע המלטד נוטלה. בין שתי לחמניות (כן, עוד לחם) שכבו להם ממרח נוטלה, פירורי חלבה ומלא, אבל מלא מרשמלו אפויים בתנור. אתם יודעים, כדי להמשיך את קו הגבינה הנמתחת רק עם מתוק. דמיינו סמורס של ל"ג בעומר שקפץ כיתה. 

אמנם מדובר בקינוח פשוט למדי, אך שלא יהיה לכם ספק שמדובר בסיום מושלם לארוחה. בכל יום או מקום אחר בוודאי הייתי מעדיפה קינוח פירותי וקליל שירגיע את הבטן, אבל בווייב השחיתות של המקום, אין ספק שזו הבחירה הנכונה. 

עכשיו תראו, אם הצלחתי לדגדג לכם אפילו קצת את בלוטות הטעם, תעזבו כל מה שאתם עושים ורוצו לנסות את המקום הכי מושחת שהיינו בו. זה שעל אף כל הצהוב נבלע בין מבחר ההמבורגריות המוצלחות בעיר, וממש לא בצדק. מכירים שאתם רוצים לצעוק "תראו הכרתי משהו חדש וטוב"? אז כזה. רק אל תלכו לשם לדייט ראשון, אלא אם כן אתם סבבה שהדייט שלכם יראה אתכם מלוכלכים מרוב גבינה ופותחים כפתור בסוף הארוחה. 

מלט רום, אבן גבירול 24, א'-ה' 12:00-22:00, פרטים נוספים באתר