"קילומטרז׳’” - המסעדה שזכתה בעונה הראשונה של "המסעדה הבאה של ישראל" פתחה היום (א') את הדלתות במקום בו פעלה מסעדת "הרברט סמואל" המיתולוגית, והפך אותה למסעדה ישראלית עכשווית עם אוכל המבוסס על חומרי גלם מקומיים ועונתיים.

המטבח ב"קילומטרז׳׳״ הוא ים תיכוני-פירות ים ודגים, טרי, עונתי ובגובה העיניים. תפריט המקום משתנה בהתאם לעונות השנה, החגים והמועדים, ומושפע בין השאר ממיקום המסעדה, שהים מלפניה, שוק הכרמל מאחוריה ולצדה הימני מסגד "חסאן בק" ושמאלה יפו.

את האוכל של קילומטרז׳' ילוו קוקטיילים מקומיים אשר נבנו על ידי המיקסולוגית נעם שרת בהשראת שוק הכרמל ויפו. בנוסף לקוקטיילים מציעה המסעדה מבחר רחב של יינות ישראלים בכוסות. אחת התפיסות שמובילות את פומפי כשף היא "Nose to tail", לפיה נעשה שימוש בכל חלקי חומר הגלם מתוך גישה בת קיימה שנועדה למנוע בזבוז.  

מתוך התפריט של מסעדת קילומטראז' (צילום: אסף קרלה)
מתוך התפריט של מסעדת קילומטראז' (צילום: אסף קרלה)

מסעדת "קילומטרז׳״ השמחה מייצרת תחושה של "בלאגן מסודר". בלב המסעדה הוצב טאבון גדול המייצר אווירה חמימה וממלא את המקום בריח של אוכל ובמרכזה בר רחב ידיים. אפשר לנשום בה את אוויר הים ולחלוק יחד מנות כמו קולורבי צרוב על גחלים עם צנוברים וטיבון טלה עם דלעת על פחמים, לצד יין ישראלי או קוקטייל בהשראת חומרי הגלם של שוק הכרמל, כשברקע שמחה.

עידן בושארי ("פומפי") מביא איתו ל"קילומטרז׳׳״ שהינה מסעדת הביכורים שלו בבעלות קבוצת OTH מתוך קולקציית מלונות בראון, ניסיון רב שנים כשף בקבוצת מחניודה ובמסעדות הקבוצה בעולם, שבראשן עומד השף אסף גרניט. פומפי עבר גם סטאז' בניו יורק ומלמד את מקצועות המטבח בבתי ספר המיועדים לנוער בסיכון. בעקבות עברו של פומפי נולד אצלו את החזון להפוך את "קילומטרז׳״ בהמשך למקום עבודה המשלב גם נוער בסיכון. 

מתוך התפריט של מסעדת קילומטראז' (צילום: אסף קרלה)
מתוך התפריט של מסעדת קילומטראז' (צילום: אסף קרלה)

בין המנות:
משמש צלוי בטאבון - עם קרם ברינזה לימונים קצוצים אורגנו ושמן ירוק - 48 ש״ח
כרוב בבת - כרובית צלויה בטאבון, טחינה חמוצה, שקדים פרוסים וחוויאג׳ בצעד תימני - 44 ש״ח
קרפצ׳יו טונה - טונה אדומה עם אבקת פורצ'יני שחורה, ויניגרט פונזו קשיו קלוי וכוסברה - 70 ש״ח
טיבון טלה - דלעת מהטאבון, קרם פרש ושטרויזל מהזרעים של הדלעת - 115 ש״ח
טורטלינאז׳ - פילה מוסר ים, טורטליני בצורת פטאייר, קרם גבינות וטחינה גולמית עם חציל קלוי קלוף - 125 ש״ח

כתובת המסעדה: יחזקאל קויפמן 6, תל אביב - יפו. מלון ברוט מקולקציית מלונות בראון, קומת הכניסה.
טלפון: 0577-230-2363