אוכל טעים יש כיום בהרבה מקומות בתל אביב, כך גם מסעדות שמעוצבות בקלאס או מביאות איתן אווירה טובה. במקרה הזה, מסעדת "הולה הולה" של שף שקד פחימה הצליחה לרכז את כל הפלוסים שאמורים להיות בכל מסעדה, והוסיפה לה את הערך המוסף שרבים מאיתנו חיפשו, מבלי לדעת אפילו. 

בתוך כל הבלאגן של שוק הכרמל, בין דוכני פירות וירקות טריים, עומדת המסעדה הכשרה והים תיכונית כמעין פנינה בים. התגובה הראשונה למראה מסעדת "הולה הולה" היא פליאה, שכן המוח שלנו מעט מתקשה לקבל את המקום המהוקצע שמתיישב בדיסוננס מושלם בתוך התפאורה הפשוטה. כך, עוד לפני שתיישבו לטעום, תרגישו את הייחודיות הבולטת של המקום. 

הצצה פנימה אל מסעדת ''הולה הולה'' (צילום: דור כחלון)
הצצה פנימה אל מסעדת ''הולה הולה'' (צילום: דור כחלון)

כשתכנסו פנימה תוכלו מיד להרגיש שנזרקתם אל מרחק של כשעה וחצי טיסה מכאן אל הסמטאות הציוריות של מיקונוס. העיצוב של החלל מוקפד ועשוי עם מחשבה רבה, נותן תחושה של יוקרה מבלי להתאמץ מדי ואפילו התקרה החלונית שמעוטרת בקורות עץ עבים יוצרת תחושה של בחוץ-בפנים. 

לפני שנקפוץ קדימה ונסקור כמה מנות מהתפריט העשיר שבנה שף שקד פחימה, כדאי שנדבר גם על החומר האנושי. מוזר לשים לב לכך, אך האנשים במסעדה הם חלק בלתי נפרד מהרוח והאמירה שהיא רוצה לקדם. מהטבחים, דרך המלצרים ועד פחימה עצמו, כשיש תחושה של בית וחופש גם אחרון הלקוחות יכול להרגיש זאת בתוך הצלחת. 

ראשונות
בין המבחר הדו-ספרתי של המנות הראשונות שמציע פחימה, בחרתי לטעום את הארבע שקרצו לי בעין. הראשונה שהתייצבה, ובעיני גם הטובה ביותר לאורך כל הארוחה, הייתה "ברוסקטת הולה הולה" (68 ₪) המוגשת עם קוביות טונה אדומה, סלסת עגבניות ואיולי שום. אמנם מדובר במעט מאוד מרכיבים, אך נדמה שכל אחד מהם נבחר בקפידה והורגש שבביס החמוץ-מלוח הייתה לא מעט מחשבה. הדג היה נעים בפה, הסלסה עטפה אותו בעדינות והאיולי נתן את בוסט הטעם הנוסף שחיפשתי.

ברוסקטת ''הולה הולה'' וטרטר מוסר ים (צילום: דניאל מלכה)
ברוסקטת ''הולה הולה'' וטרטר מוסר ים (צילום: דניאל מלכה)

לצידה הגיע הטרטר מוסר ים (57 ₪) שהוגש בתוך סלטון של נענע ועירית והונח בתוך בריכת גבינה לבנה ושמן ירוק. הסלט היה טעים ומרענן, אך הביס המדויק למנה זו כלל את מקל פוקאצ'ת הזעתר שהוגש יחד איתו. עוד טעמתי את מנת השווארמה דג (63 ₪) המוגש על מצע של יוגורט עמבה. הטעם החרפרף של הרוטב מחמיא מאוד לתיבול האגרסיבי של הדג, ובדיסוננס עם הרכות של כל נתח מדובר בדרך הטובה ביותר להגיש שווארמה. 

המנה הנוספת שבחרתי לטעום הייתה הכרובית פונדו (55 ₪) שמוגשת כפרח כרובית צלוי במרכז הצלחת ועטוף בשמן ירוק ומעל זילוף של רוטב גבינות המורכב מפרמז'ן, בלו בוואריה וגבינת ברי. הכרובית הייתה טעימה והרוטב עשיר, אך ההתנגדות של השמן הקשתה על הספיגה של הרוטב בחתיכות הכרובית. בתור חובבת רטבים שאני, הייתי רוצה אותו מעט סמיך יותר כך שהטעם שלו יורגש טוב יותר בכל ביס. 

כרובית פונדו (צילום: דניאל מלכה)
כרובית פונדו (צילום: דניאל מלכה)

עיקריות
המנות העיקריות בתפריט של "הולה הולה" סוטות מעט מהקו הים התיכוני ופוגשות את המטבחים האיטלקיים והצרפתיים. הראשונה שקרצה לי במיוחד הייתה מנת הריזוטו (68 ₪) שהגיעה עם המון רוטב, כמעין מרק ריזוטו שהכיל חמישה סוגי פטריות וגבינת פרמז'ן. על פניו נשמע כמו ריזוטו רגיל לגמרי, אך המרקם המדויק וכמות הרוטב הגדולה החמיאו מאוד לאורז, שלא הפך עיסתי מדי בבישול והתגלגל נעים על הלשון. 

ריזוטו חמישה סוגי פטריות ופרמז'ן (צילום: דניאל מלכה)
ריזוטו חמישה סוגי פטריות ופרמז'ן (צילום: דניאל מלכה)

לצידה טעמתי גם את מנת הטורטליני גבינות (70 ₪) שהגיע ברוטב שמנת כמהין, חמאה צהובה ופרמז'ן, עם חתיכות פטריות ושום קונפי. הטעם של הרוטב היה עמוק ועשיר מאוד, והתכתב יפה עם הפסטה עצמה שהייתה עשויה דק וטוב. 

וכיוון שלא יכולתי לסיים את הארוחת בלי מנת דג, שף שקד פחימה המליץ לנו על מנת המוסר ים (160 ₪) שמגיעה מוגשת על מצע פירה כמהין וברוקולי חלוט. מלבד קצת מלח שהיה חסר לי במנה, מדובר בדג שצלוי היטב, פירה נימוח וברוקולי שנועד להוסיף טעם ירוק ולהיות החלק במנה שממש נוגסים בו. 

חגיגת עיקריות (צילום: דניאל מלכה)
חגיגת עיקריות (צילום: דניאל מלכה)

לקינוח
הקינוחים בתפריט של "הולה הולה" מתכתבים אחד עם השני ושומרים על קו אחיד שכולל בצק וקרם בקומבינציות שונות. מבין האופציות המגרות בחרתי לטעום את מנת המילפיי (59 ₪) שמגיע כשברים של בצק עלים מקורמל המוגשים על קרם מסקרפונה עשיר, רוטב קרמל ופרי העונה. 

לא תאמינו, וגם אני בקושי האמנתי, אבל ביס אחד ונשלחתי מיד בחזרה אל הילדות, לטעם של קורנפלקס מצופה סוכר עם חלב. זה אמנם נשמע פשוט למדי, אך זה ממש לא הסיפור. מדובר בקינוח שמסכם באופן מושלם את הארוחה, עם טעם מתוק אך לא מדי, ומכיל בתוכו סוגים שונים של מרקמים שיוצרים יחד ביס נכון. 

מילפיי בטעם קורנפלקס (צילום: דניאל מלכה)
מילפיי בטעם קורנפלקס (צילום: דניאל מלכה)

אז לסיכום, המקום החדש שנחת לו באמצע השוק הוא בדיוק מה שהיה בו חסר. מקום מפונפן שמתבלט בין הדוכנים, אך לא מתיימר להביא אופי אחר. מקום שמספר את שמחת החיים שמקיפה אותו, באמצעות עליית מדרגה ברמה החווייתית והקולינרית. וכשכל חומרי הגלם נמצאים ממש מעבר לפינה, גם הטריות של כל מנה משתכללת, וגם נוצרת חוויה של מהמדף לצלחת. בקיצור, לכו תנסו את מסעדת "הולה הולה" – מקסימום תתאהבו. 

יחיא קאפח 3, תל אביב, 050-9322445, ראשון-חמישי 12:00 עד אחרון הלקוחות, שישי 12:00-16:00