החופש הגדול בעיצומו, וזה הזמן להיכנס עם הילדים לבילוי קולינרי במטבח. כשילדיי היו קטנים, נהגתי לעבוד איתם במטבח בתקופה הזאת במעין חוג בישול ביתי. מחופשה לחופשה הילדים הפכו לעצמאים יותר. הם עבדו נכון, העזו יותר והכינו מנות מורכבות. התוצאות הדהימו את כולנו, ואת הארוחות שהם הכינו בעצמם - הילדים לא ישכחו לעולם.

למתכונים נוספים באתר הקולינרי של פסקל

באחת הפעמים הללו הכנו יחד עוגיות אבטיח בלתי נשכחות, שאת המתכון שלהן התבקשתי על ידי אחת הקוראות לשוב ולפרסם. בעוגיות אלו עשיתי שימוש בבצק פריך: בצק קל להכנה ונוח לעבודה. הבצק מורכב מקמח ונוזלים (ביצים, מים, חלב ותחליפיו, חמאה/ מחמאה ושמן). סוג השומן והנוזל שבהם משתמשים קובעים את מרקם הבצק, מידת פריכותו ואיכותו. זהו בצק גמיש ורך, שממנו אפשר להכין סוגים שונים של עוגיות. בעיקר אפשר להתייחס אליו כאל בצק פלסטלינה, שממנו קורצים הילדים צורות ודמויות. הבצק סופג לתוכו צבעי מאכל - רצוי להשתמש בצבעים טבעיים.

עוגיות אבטיח

החומרים (לכ־50 עוגיות):

1 חבילת חמאה/מחמאה (200 גרם)
1/2 כוס סוכר
1 שקית סוכר וניל
1/2 כפית אבקת אפייה
1/2 כפית רום או ליקר (לא הכרחי)
1 ביצה L
3 כוסות קמח מנופה
צבעי מאכל: אדום, ירוק
1 כוס נטיפי שוקולד קטנים (אפשר גם להשתמש בגרגירי פרג)

אופן ההכנה:

1. מניחים בקערה רחבה מחמאה/חמאה, סוכר, סוכר וניל, אבקת אפייה, רום, ביצה וקמח. לשים בידיים עד לקבלת בצק אחיד. מחלקים את הבצק לשלושה חלקים שווים. עוטפים חלק אחד של בצק ביריעת פלסטיק נצמד. מניחים בשתי קערות את שני חלקי הבצק האחרים ומוסיפים 1־2 טיפות של צבע אדום לקערה אחת ו־1־2 טיפות של צבע ירוק בקערה השנייה. לשים כל בצק בנפרד ובמידת הצורך מוסיפים עוד טיפה־שתיים מצבע המאכל. עוטפים כל חלק בצק ביריעת פלסטיק נצמד ומכניסים את חלקי הבצק למקרר לשעתיים.

2. מקמחים משטח עבודה ומרדדים את הבצק הירוק לעלה בעובי 1/2 ס"מ מלבני. מרדדים את הבצק הלבן ללא צבע המאכל ומניחים אותו על העלה הירוק. מהדקים ומעצבים לאותו הגודל. מגלגלים את הבצק האדום לגליל ומניחים אותו על עלה הבצק הירוק־לבן בצד הקרוב אליכם ומגלגלים יחד כגלילה. מעצבים יפה לגליל אחיד. פורסים לפרוסות את גליל הבצק המשולב וחותכים כל פרוסה לשניים. מקבלים צורה של פלח אבטיח. מסדרים את עוגיות פלחי האבטיח ברווחים על תבנית תנור מרופדת בנייר אפייה.

3. נוטלים את נטיפי השוקולד ודוחסים במרכז כל פלח אבטיח מספר נטיפים ליצירת מראה של גרעינים. אופים בתנור שחומם מראש ל־180 מעלות במשך כ־15 עד 20 דקות. מוציאים מהתנור ומצננים. שומרים בקופסה בעלת סגירה הרמטית.

טיפסקל לבצק פריך

יש ללוש את הבצק עד שכל החומרים מתאחדים ולהניח במקרר כדי שהשומן ייצב את הבצק. רצוי לא ללוש יתר על המידה, היות שחום הידיים ממס את השומן ומקנה תחושה של רטיבות ושיש להוסיף קמח. אם מוסיפים עוד קמח הבצק הופך לנוקשה מדי.