מלון "לאונרדו פלאזה" הוותיק בחיפה עונה בצורה יפה על ארבעת הפרמטרים שחשובים לאורחים הישראלים – מיקום, מחיר, אטרקציות ובעיקר האוכל. הנוף הנשקף מהמלון - ים רחב ידיים, ללא בניינים שמסתירים את הנוף - מקבל את פני האורחים. הלב - וזו לא קלישאה - מתרחב. עם בריכה מקורה, בינונית בגודלה, בתוך המלון (הים במרחק של קפיצת ראש מהמרפסת), ועם מחירים שהם בסך הכל נוחים יחסית, כל מה שחסר היה לדגום את האוכל כדי לעשות וי ולהמליץ.

ארוחת הבוקר בלאונרדו חיפה (צילום: פרטי)
ארוחת הבוקר בלאונרדו חיפה (צילום: פרטי)

ארוחת הבוקר במלון עומדת בסטנדרטים של בתי מלון גדולים ומכובדים: בופה עשיר, מגוון אינסופי, ועדיין יש תור ארוך לפני עמדת האומלטים, כאילו ארוחת בוקר ללא חביתה ממולאת בפטריות תיחשב כישלון.

דילגנו בקלילות מעל האומלטים, וכיוונו לעבר מנות שאותן אנחנו פחות אוכלים בארוחות בוקר. המגוון כה עשיר, שהוא מבלבל: מעל ל־60 קערות סביב שולחן אדיר ממדים, ובהן היצע של גבינות מסוגים שונים, דגים (בסופרמרקט אנחנו מדלגים על הדגים המלוחים, אבל פה צריכים לטעום מכל חמש האופציות), מאפים מלוחים, מאפים מתוקים (בראשם הוופל הבלגי), פשטידות, מיני ביצים, סלטים מסוגים שונים, לחמים ולחמניות וכמובן גם עוגות.

ארוחת הבוקר בלאונרדו חיפה (צילום: פרטי)
ארוחת הבוקר בלאונרדו חיפה (צילום: פרטי)

הישיבה במקום מרווחת דייה, ויש גם אופציה לשבת במרפסת חיצונית. השירות יעיל וידידותי, ובסך הכל זו חוויה נהדרת למשפחה מבלי לרושש את הארנק. זה לא מלון חמישה כוכבים, והריהוט והעיצוב שבו עדיין תקועים אי שם בניינטיז, ועדיין, התמורה למחיר נאותה. אגב, להורים שחפצים בפעילות מחוץ למלון, נפרגן לטברנה היוונית המושקעת שיש בחדר הבריחה "הג'וב היווני", שרובו מוקדש לאוכל, והוא מבוסס על טכנולוגיה מהפכנית שלא פגשנו כמותה בחדרי בריחה אחרים. 

“לאונרדו פלאזה", דוד אלעזר 10, חיפה, 04-8508888 (כשר) 

ארוחת הבוקר בלאונרדו חיפה (צילום: פרטי)
ארוחת הבוקר בלאונרדו חיפה (צילום: פרטי)

קולעים בול

אוכל ביתי מנחם, טרי וטעים, ומבחר בשרים משביע רצון, הופכים את מסעדת “שושנה וראובן" באזור התעשייה בבני ברק למקום שכדאי להכיר. שושנה וראובן בוסי ז”ל הקימו מסעדת בשרים תימנית בשכונת התקווה בתל אביב. הנכד עמית נחום, שעבד איתם מגיל 14, המשיך את המסורת, ולפני שש שנים הקים את “שושנה וראובן” – מסעדת בשרים ואוכל ביתי בלב אזור התעשייה בבני ברק פינת רמת גן. מחמם את הלב לראות את הדיוקנאות של הסבתא והסב, שנפטרו זה מכבר, מתנוססים שם. לו היו בחיים, לבטח היו מתרגשים.

שושנה וראובן חציל בטחינה (צילום: עידן גרוס)
שושנה וראובן חציל בטחינה (צילום: עידן גרוס)

עיצוב המסעדה פשוט אך מושקע: הריהוט מדויק, יש בו אלמנטים חדשניים, ועדיין מדובר במסעדת פועלים משודרגת. בתפריט: אוכל ביתי ומנחם כמו קציצות, ממולאים וסלטים ביתיים, לצד מבחר בשרים טריים הנצלים על גריל פחמים. בתפריט הספיישל מככבות "פיתה של שושנה" – שמכילה קבב טרי עם כמות נכבדת של פטרוזיליה, בצל שרוף, טחינה ירוקה וחריף, ו"פיתה של ראובן" שכוללת כבדי עוף מהמנגל עם סלט עגבניות, בצל שרוף ועמבה מעל.

שושנה וראובן שיפודים (צילום: עידן גרוס)
שושנה וראובן שיפודים (צילום: עידן גרוס)

מבחר הבשרים משביע רצון: לצד שניצל ופלאפל, ניתן למצוא לבבות עוף, חזה עוף, רצועות אנטרקוט, פרגיות, פילה בקר ועוד מיני – בצלחת, בלאפה או בפיתה, עם צ’יפס או אורז, שעליו שעועית לבנה של סבתא שושנה. הכל נראה טרי וטעים, לפעמים זה בהחלט בול מה שצריך. 

“שושנה וראובן", ברוך הירש 14, בני ברק, 054-3548080