להפתעה מרעישה כזו לא ציפינו: במנת תפוחי האדמה המטוגנים מונחת גבעה קטנה של שמנת חמוצה ומעליה – שומו שמיים - חגב. חגב, חרגול, צרצר - יו ניים איט - שעיניו בוקעות מתוך גופו המטוגן כאומרות: “נראה אותך לוקח ביס”.

ובכן, יש דברים שאי אפשר להכריח גם מבקרי מסעדות לעשות, בהם אכילת זברות, עיניים של פרות או חגבים. יש מבקרים, אגב, שעושים זאת בחדווה. לא אנחנו ב”מעריב”, לא בגלל מגבלת בריאות (בצרצרים יש חלבון בכמות גבוהה). אלא סתם כי לא בא לי.

אכילת צרצרים, מתברר, היא טרנד עולמי. על פי הדיווח של ה“סיאטל טיימס”, רבבות עובדי הייטק טוענים שמדובר בתחליף טעים יותר מעוף או בקר, ואכן - מוצרים חדשים בכיכובם של צרצרים נמכרים גם על המדפים ובחדרי הישיבות בסיליקון ואלי, בהם עוגיות, צ’יפס צרצרים וחטיפי אנרגיה מצורצרים. ברשת "קואופ" משווקים חטיפים מחמאת בוטנים, ריבה וצרצרים, וגם צ’ירפס, שהוא צ’יפס עם צרצרים.

למיטיבי לכת יש על המדפים גם קמח מצרצרים, שנוצר על ידי הקפאתם, ייבושם וגריסתם לקמח דק ועתיר חלבונים, ושמרוב פופולריות אזל מהמלאי. עיתונאית ישראלית אף הסבירה, “הרצון של עובדי חברות אלה לאכול בריא מצד אחד, ולהיות מזוהים עם טרנדים חדשים מצד שני, העביר רבים מהם משגעת הקייל העולמית לצרצרים”.

והנה עוד טוויסט בעלילה: באחד מהקוקטיילים שנמכרים בבר־המסעדה Fed and Bev מעורבבים מי מלפפונים חמוצים. למי יש אומץ? מתברר שלא חייבים להיות על אי בודד במשימת “הישרדות” כדי להעז – יש קהל לא קטן שאוהב להתנסות, לצאת מהקופסה ולהשתגע. אנחנו, כאמור, יותר סחים.

מאחורי השיגעון של בר־המסעדה בנחלת בנימין בתל אביב עומד שף שחר לוי, שרובכם מכירים מגמר התוכנית “מאסטר שף”, שם הגיע למקום השני. לוי, רב מעללים, לא יכין לכם מנות שבלוניות שכמותן מגישים במסעדות אחרות, אלא נועזות – לטוב ולרע. אומנם לא טעמנו את הצרצר ולא את קוקטייל המלפפונים החמוצים, אבל גם המנות האחרות מוכיחות: הבחור מג’נון – במובן החיובי של המילה.

מאחורי השם הנהדר “אננס ומלך סיאם” מסתתר דג לבן בטמפורה של בירה שוחה ברוטב קארי אדום, וסביבו אננס מקורמל וכרובית. זו מנה יפהפייה, ויותר מכך – כיפית, מזכירה את תאילנד ולוקחת אותה צעד אחד נוסף לעבר השיגעון (69 שקלים). אהבנו גם את המנה “חצי תאילנדי, חצי מרוקאי” – סיגר ממולא בפרגית טחונה עם קרם דלעת וצ’ילי חריף: צריך לשמוע את הנגיסה בעלה הפילו ואז לראות את החיוך מתמרח (63 שקלים).

במובן מסוים, האווירה סביב - שמזכירה בר של צעירים אחרי צבא, שייהנו גם אם יביאו להם טוסט עם גבנ”צ - עושה עוול לשף המוכשר הזה. את לוי צריך למקם במטבח של מסעדת פאר מדושנת עונג, שיכניס בה קצת פלפל, קצת תעוזה, קצת מחשבה מחוץ לצלחת וינער את האלפיון העליון. נדמה שכאן, ב”FEB”, הוא מתבזבז. שם, במסעדות הגורמה, מקומו האמיתי. את הצרצר, לעומת זאת, הוא יכול להשאיר בבר. ד

Fed and Bev, נחלת בנימין 25, תל אביב, 0524646879

תל אביב

1. במסעדת הטרקלין תיערך “ארוחה מהסרטים” סביב סיפורי אהבה קולנועיים בלתי נשכחים: ארוחה בשרית בת 11 מנות, שמוגשות בהשראת הסרטים והסצינות שיוקרנו בין המנות שיוגשו: מרק כתום, סלט שורשים בתיבול מרענן, קרפצ’יו סינטה בשמן זית איכותי על עלי רוקט; חצילים קלויים בטחינה גולמית וסלסת עגבניות, פטה כבדי עוף לצד ריבת בצל ביין אדום ותבלינים, נתחי שייטל צלויים המוגשים על סלט רוקט, תפוח אדמה ובצל צרוב, סטייק קצוץ מסינטה ואנטרקוט מבשר טרי ומיושן במקום ברוטב בורדולז, וכמובן קינוחים. הארוחה מלווה ביין בוטיק אדום ולבן איכותי מיקב "שאטו דה גליליי", יקב בוטיק איכותי מהגליל, שתייה קלה ושתייה חמה. 300 שקלים לאדם (035660013).

2. ב”טייסטינג רום”, מרתף היין המעוצב בשרונה, מציעים חוויה זוגית ורומנטית, שכוללת כרטיס כניסה לעולם היין (בשווי 200 שקלים) ופלטת גבינות המיוצרות במחלבת בוטיק מקומית. המחיר הכולל עבור הבילוי הרומנטי הוא 250 שקלים לזוג. בנוסף יוצע קינוח שרקחה במיוחד לט”ו באב השפית־קונדיטורית נעה עינת: קנולי סיציליאני - זוג רולים במילוי קרם שוקולד לבן עם פירות יער (035333213).

טייסטינג רום  (צילום: שחף הבר)
טייסטינג רום (צילום: שחף הבר)

יקנעם

המסעדן אלברט אברמוב, הבעלים של הבר־מסעדה “מגנוליה מיוזיק בר”, יקיים ערב מיוחד שיכלול 1+1 על מגוון צ’ייסרים נבחרים, בירות ויין לצד תפריט מיוחד, שגולת הכותרת שלו תהיה מנות מארץ הקווקז שכולן נעשו בעבודת יד על ידי מאמא אליזבטה: דושפרא בשר מטוגן ומבושל - ממולאים בבשר צלעות, צ׳ודו - מאפה קווקזי מסורתי מבצק שמרים במילוי בשר צלעות ועוד, לצד מנות מערביות כמו המבורגר אנגוס 250 גרם, סלופי ג׳ו ופיצה בייטס פסטו (048620575).

מגנוליה יקנעם  (צילום: שאדי מקלאדה)
מגנוליה יקנעם (צילום: שאדי מקלאדה)

רחובות

ב”טרי בראסרי”, השוכן בחצר ירוקה שבמרכזה עץ תות בן 130 שנים, חוגגים את ט”ו באב עם תפריט ספיישלים מיוחד ליום האהבה, הכולל מנות רומנטיות ומלאות אפרודיזיאק. בתפריט: סשימי דג ים על מצע קרפצ’יו תאנים, סלט עשבים טריים ומסקרפונה; ברוסקטת כבד אווז, ריבת ענבים, פיסטוקים קלויים ומייפל קנדי; טרטר דג, גספצ’יו אבטיח וחלה של שבת; ניוקי ברוטב דמי גלאס, אספרגוס וסינטה אנגוס. לצד המנות יוגשו קוקטיילים נהדרים ויינות מצוינים מתפריט היין העשיר (089473850).

ירושלים

במסעדת “בלאק איירון” בשוק מחנה יהודה מציעים ספיישל יום האהבה עם לונדון ברויל ואגיו, נתח משויש מהאזור האחורי, שעבר בישול מקדים עם מרינדה בסו־ויד וצלייה בתנור פחמים ספרדי, ומוגש עם קרם תפוחי אדמה ברוטב דמי גלאס. לצד המנות יוצעו קוקטיילים ספיישל לחג האהבה. 162 שקלים לסועד. כשר (025465650).

“בלאק איירון”  (צילום: אסף קרלה)
“בלאק איירון” (צילום: אסף קרלה)