לא משנה כמה סוגי עוגות הכנתי לבני משפחתי, אצלי בבית תמיד העדיפו את העוגה הכי פשוטה: העוגה הבחושה. עוגות בחושות הן נהדרות לא רק בגלל טעמן הנפלא, אלא גם משום שהכנתן קצרה, קלה וללא פעולות מורכבות. מערבבים כמה חומרים בסיסיים, מכניסים לתבנית ומשם שולחים לתנור. עד מהרה ניחוח נפלא עוטף את הבית.

העוגות הבחושות הן בדרך כלל עוגות דחוסות, מרקמן יציב, והן אינן מתפוררות מדי. בעת הכנתן חשוב להקפיד לא לבחוש את הבצק יתר על המידה כדי לשמור על מרקמן המיוחד. שינוי קטן במרכיבים ישפיע על מרקם העוגה. כך גם התוספות שמוסיפים לעיסת הבצק כמו תמרים, אגוזים, צימוקים, פירות מיובשים, חמוציות ועוד. את העוגה ניתן לאפות בכל תבנית עגולה או תבנית כיכר (אינגליש קייק).

כאשר נשארות לי במזווה שאריות של קמחים מסוגים שונים ותוספות, אני נוהגת לערבב את כולם ליצירת עוגה בחושה ומחכה בסקרנות ובעניין לראות איזו עוגה תתקבל. לסוג עוגות אלו ניתן השם עוגת מח'לטה (בערבית) שפירושה מעורבבת.

מתכונים נוספים באתר הקולינרי של פסקל

עוגה בחושה

החומרים (לתבנית כיכר גדולה - אינגליש קייק - משומנת ומקומחת):
3 ביצים L או 4 ביצים M
½1 כוסות סוכר או סוכר דמררה. אפשר לערבב עם סוכר חום או לבן
2 שקיות סוכר וניל
½1 כוסות מיץ תפוזים / משקה סויה / משקה שקדים / חלב / שמנת מתוקה / יוגורט. אפשר לשלב חצי מכל דבר לפי מה שנמצא במקרר
1 כוס שמן או 200 גרם חמאה רכה (או מחמאה)
1 כפית רום או כל ליקר אחר. אפשר גם מעט תמצית שקדים, מי ורדים
½1 כוסות קמח כוסמין בהיר מנופה
½ כוס קמח רגיל מנופה
½ כוס קמח שיפון מנופה
½2 כפיות אבקת אפייה
תוספות:
2 כפות פיסטוקים קלויים שלמים או גרוסים
מעט צימוקים או חמוציות
½ כוס נטיפי שוקולד
1־2 כפות שומשום
2 כפות ברס – אגוזים קלויים ומסוכרים
2 כפות שקדים מולבנים פרוסים
לבזיקה:
¼ כוס אבקת סוכר

אופן ההכנה:
1. מקציפים במערבל חשמלי את הביצים השלמות עם הסוכר וסוכר הווניל במהירות גבוהה במשך כ־10 דקות עד לקבלת תערובת בהירה.
2. מנמיכים את מהירות המערבל ומוסיפים שמן (אם משתמשים בחמאה או מחמאה רצוי לערבל אותה תחילה עם הסוכר והביצים) ומיץ תפוזים ורום בזרם דק, תוך כדי ערבול. מוסיפים קמח ואבקת אפייה ומערבלים לתערובת חלקה.
3. מוסיפים לתערובת את הפיסטוקים, הצימוקים, נטיפי השוקולד, השומשום והברס ומערבבים לקבלת עיסה אחידה. בודקים אם המרקם טוב. במידת הצורך מוסיפים נוזלים. מעבירים את עיסת הבצק לתבנית כיכר משומנת היטב ומשטחים. מפזרים על פני העוגה את פרוסות השקדים.
4. בתנור שחומם מראש ל־160 מעלות אופים במשך 50־55 דקות, או עד שקיסם הננעץ במרכז העוגה יוצא 
כמעט יבש. מצננים ומחלצים מהתבנית, בוזקים מעט אבקת סוכר.

טיפסקל 
עוגה שפניה נבקעו, והבלילה שבתוכה גלשה החוצה מבעד לבקע, נאפתה כנראה בחום גבוה מדי. עוגה דחוסה הינה עשירה בתוספות, ולכן היא כבדה. אם מעוניינים בעוגה אוורירית יותר, הקציפו את הביצים עם הסוכר ואז הוסיפו את שאר החומרים. הכנת העוגה הזו היא אנטיתזה של כל מה שאנו מכירים ויודעים על אפייה: דיוק, שקילה והקפדה על חומרי הגלם. כאן מערבבים הכל, ואם מתקבלת עיסה דחוסה מדי, מוסיפים עוד נוזלים בהתאם עד לקבלת מרקם רך.