ארוחת החג של רונן ורה

השף הפרטי רונן ורה מציע לתושבי חיפה והקריות את מיטב מאכליו גם בקונספט של אוכל מוכן לשולחן החג. השף מתמחר ארוחה לארבעה סועדים ב־1,000 שקלים. בין המנות הראשונות: חצילים צרובים על האש בתוספת טחינה וצ’ימיצ’ורי לזילוף בעת ההגשה, קרפצ’יו המוגש על צנימים צרובים בתוספת בלסמי מצומצם, צ’ימיצ’ורי וקונפי שום לזילוף, סלט עלים עם אגוזי מלך, חמוציות ופקאן ברוטב ויניגרט הדרים.
בין מנות הביניים והעיקריות אפשר למצוא עראייס מבשר טלה בזילוף טחינה ביתית וצ’ימיצ’ורי, אנטרקוט ברוטב פטריות וערמונים, פיקניה צלויה עם רימונים, סינטה בתנור עם ירקות שורש ותבשיל צלעות כבש עם פירות יבשים.

הזמנות: 2859394 -052 (כשר).

קייטרינג רונן ורה (צילום: יחצ)
קייטרינג רונן ורה (צילום: יחצ)


ארוחת החג לטבעונים

מסעדת J17 הטבעונית מציעים מגוון רחב של אוכל מוכן טבעוני לקחת הביתה לרגל חגי תשרי. מי שמחפש אופציה טעימה וקצת אחרת, מחומרי גלם מוקפדים, יוכל למצוא תפריט מגוון: המסעדה מתמחה באוכל טבעוני ביתי בשפע של טעמים ממטבחים שונים ברחבי הגלובוס, בהם בוכרי, הודי, פרסי, אסייתי, מרוקאי ועוד.

בין המנות המסקרנות: גפילטע טופו ים עם סויה ואצות (14 שקלים ליחידה), טאג’ין של צלי סויה חגיגי עם פטריות, משמשים, שזיפים, בטטות ובצלי שאלוט בראס אל חנות (15 שקלים ל־100 גרם), קבב עדשים ברוטב של רימונים וסילאן עם טחינה גולמית (15 שקלים ליחידה), שניצל או קבב רידיפיין יווני עם צזיקי (15 שקלים ליחידה), מיני מרקים וכמובן קינוחים טבעוניים.

הזמנות: 9442773 - 03 (כשר).

אוכל מוכן הבייתה (צילום: דרור ורשבסקי)
אוכל מוכן הבייתה (צילום: דרור ורשבסקי)


ארוחת החג של מרינדו
מי שמתבייש להודות שרכש אוכל מוכן ועדיין מעדיף קיצורי דרך, יכול למצוא פתרון אלגנטי ברשת קצביות הבוטיק מרינדו, שאיגדה ארבעה מתכונאים, ואלו יצרו מנות בשרים מוכנות, שכל שנותר הוא לבשלן. הבשרים, באריזת הוואקום, יוצאים מהמקפיא כשהם מתובלים בשלל מרינדות ותבלינים, וניתן לבשלם בהתאם להוראות הכתובות.

בין המוצרים: כתף טלה/שוק טלה בעשבי תיבול של הבלוגר עז תלם, רוסטביף של סינטה במייפל וסויה של רותם ליברזון, צלעות עגלה מתובלות לראגו של שזיפים ובצל מקורמל של לימור לניאדו תירוש ובריסקט של עדינה זוסמן בסגנון אמריקאי. המחירים משתנים בהתאם למנה, אבל הם סופר־הוגנים. להשיג ברשת הקצביות ברחבי הארץ ובאתר. משלוחים לכל חלקי הארץ.

קולקציית מרכז שולחן החג - מרינדו ראש השנה (צילום: גל בן זאב)
קולקציית מרכז שולחן החג - מרינדו ראש השנה (צילום: גל בן זאב)


ארוחת החג של אביב משה

אלמלא האוכל של שף אביב משה, סביר להניח שלא הייתם תופסים אותנו ב”מסה”, המסעדה הגרנדיוזית שכדורגלנים וקבלנים אוהבים במיוחד. מאז עברו לא מעט מים בעיר ימים, משה חצה את הירקון לשניים, והוא כבר לא ב”מסה”. היום יש לו שלל עסקים אחרים, כשהבייבי האחרון שלו הוא “האפיסרי” – מעדניית גורמה בנתניה. האוכל, כפי שהשף מורגל לעשות, חייב להיות יוצא דופן, יצירתי ונועז. גם מה שנשמע כמו מנה סטנדרטית מקבל פרשנות של משה, לא תמיד היא מובנת לקהל הרחב. כך, למשל, קיימות מנות בשם “חציל אבא עוזי” ו”אורז אסתי”, ועדיין, מי שיטעם – יתאהב במנות וירצה להכיר את עוזי ואסתי, ביחד או בנפרד.

תפריט ראש השנה כולל מגוון מנות ממטבחים שונים, בהם חזרת לצד מטבוחה, סלט בורגול לצד גפילטע פיש וקרפלעך לצד קציצות דגים ברוטב חריימה. אם כבר הגעתם עד הלום, אל תפספסו את קציצות החג עם הרימונים, תבשיל המוח (למיטיבי לכת), ארטישוק ממולא בקר ותבשיל בשר ראש וחומוס - ככל הנראה מנות שמשה גדל עליהן בילדותו.

הזמנות באתר, בטלפון 9708888 - 09 וכן במעדנייה בעיר ימים (כשר).

ארוחת החג של אביב משה  (צילום: אסף קרלה)
ארוחת החג של אביב משה (צילום: אסף קרלה)


ארוחת החג של שאול בן אדרת

בין השפים־סלבים, שאול בן אדרת הוא אולי החרוץ מכולם. הוא מתזז בין מסעדותיו בתל אביב ובצפון, דוהר עם מנחם הורוביץ כדי לבשל לחיילי צה”ל באשר הם ומארח סלבס באופן יומיומי ב”תרנגול הכחול”. גם מארז החג שלו מופתי, ואפשר לסמוך בעיניים עצומות על כך שתקבלו ארוחת גורמה לעילא.

בן אדרת בנה תפריט לארבעה סועדים במחיר של 1,250 שקלים – מחיר סביר ביחס לארוחת שף מלאה - הכולל פתיחים, ראשונות, עיקריות, תוספות וקינוחים, ויש גם בונוס: אקסטרות. שבעה סוגי פתיחים מגיעים בחבילה, בהם פטה כבדי עוף בקלוודוס ודבש, ריבת גזר בסילאן וטחינה ירוקה עם אגוזי מלך. במנות הראשונות אפשר למצוא תבשיל זיתי קלמטה עם עגבניות מיובשות, קציצות כרובית וברוקולי, גרגירי חומוס רכים בכמון וסלמון עם עגבניות, צלפים וצימוקי זיתים. שלוש מנות עיקריות מוגשות בחבילה של השף: צלי בקר עם ירקות שורש ופירות יבשים, ספריבס טלה צלוי בבצלים ופרגיות צלויות ברוטב לימון עם ארטישוק, ולצדן אורז בר שחור ולבן עם שקדים ונענע ופירה תפוחי אדמה עם חרדל דיז’ון. לקינוח מוגשת עוגת דבש, קינמון ואגוזים.

לצד החבילה המושלמת והלא יקרה הזו, יש גם תפריט אקסטרות המתומחר בנפרד, והוא כולל מנות כמו שני ק”ג אסאדו על העצם (450 שקלים), סיר קובה סלק (160 שקלים), גפילטע פיש (ארבע יחידות ב־100 שקלים, כולל חזרת) ועוד, וכן מנות ילדים.

להזמנות: 9551000 - 054

שאול בן אדרת, התרנגול הכחול (צילום: ירון ברנר)
שאול בן אדרת, התרנגול הכחול (צילום: ירון ברנר)


ארוחת החג של קורין גדעון וחילי סורוצקין
קורין גדעון אומנם הצליחה למנף את עצמה לאושיית אינסטגרם מהבולטות והמשפיעות בישראל, אבל הסיבה האמיתית לרכוש במעדניית “סורוצקין” היא האוכל עצמו.

“סורוצקין”, מעדנייה ללא מיקום פיזי שאליו ניתן להגיע, קרויה כך בעקבות שם המשפחה של בעלה של גדעון, חילי. כמי שגדל בבית חרדי, הוא הביא איתו למעדנייה את מיטב המנות המזרח־אירופיות, או כפי שגדעון אומרת – “על כל הגפילטע פיש והרגל הקרושה שלו”. היא עצמה הביאה את האוכל המושפע מהמטבחים הספרדי־צפתי, הארצישראלי, עם החריף והמטבוחה. התוצאה: מעדנייה כל־ישראלית המגישה את הטוב שבושל פה בסיר ההיתוך במשך יותר מ־70 שנה – ותכלס, זה טעים, טעים מאוד.

בתפריט הספיישל לראש השנה ניתן למצוא מנות מסקרנות כמו פרגית במילוי פיסטוק (!) במחיר של 89 שקלים (לארבע יחידות), צלי בקר ברוטב ערמונים (99 שקלים) ובלינצ’ס פיסטוק (59 שקלים), ולצדם שלל מנות ראשונות ועיקריות, כמו קוגל תפוח אדמה (49 שקלים לתבנית אינגליש קייק), לשון בקר בירקות שורש (89 שקלים), סופריטו קציצות (95 שקלים), קניידלעך, גזר צימס ומגוון קוקטיילים מתוקים, שטובים לכל השנה. לצדם מוצעת קולקציית כלי הגשה לחג.

הזמנות באתר ובטלפון 2809766- 054 (כשר).

קורין גדעון (צילום: יחצ)
קורין גדעון (צילום: יחצ)

גזרת הקינוחים

גלידת קראמבל תפוחים וריקוטה – זה הטעם החדש ברשת הגלידריות “וניליה”, וזה טעים בדיוק כפי שזה נשמע: גלידה עשויה מריקוטה איטלקית מעולה בשילוב קונפיטורת תפוחי גרנד סמית’, קינמון וקראמבל פריך, בזיגוג דבש. 102 שקלים לקילו. להשיג בסניפי הרשת (כשר).

גלידת קראמבל תפוחים וריקוטה (צילום: בועז לביא)
גלידת קראמבל תפוחים וריקוטה (צילום: בועז לביא)


בשלו לכם חג

אם בכל זאת החלטתם לבשל בחג, קבלו את מתכנן הארוחות החדש של אתר “פודי”: עונים בקלות על שלוש שאלות מהירות - בדבר זהות האורחים (האם יש טבעונים, צמחונים, נטולי גלוטן או ילדים?), סגנון הארוחה (אלגנטי, קלאסי או ביתי?) ורמת קושי – ונפתחים בפניכם עשרות מתכונים המותאמים להעדפות שלכם.

מבדיקה של המתכונים עולה שכולם מגרים וכיפיים להכנה, ולכל אחד מתווספות רשימת קניות והמלצה ללוח זמנים.

בקיצור, בישלו לכם חג שמח וקליל. פרטים באתר.


טיפ של מקצוען

ניב גלבוע, מבקר המסעדות המושחז שהחל את הקריירה הקולינרית בערוץ 10, משיק ספר חובה לכל מי שמבקר במסעדות פעמיים בחודש: “50 המסעדות הטובות בישראל (וכל הסודות מאחורי הקלעים)”. “ישראל הפכה בשנים האחרונות למעצמת אוכל”, אומר גלבוע. “בכל שנה נפתחים מאות מסעדות, ברי יין, פופ־אפים ופוד טראקס, אבל כמה הם באמת שווים?”, הוא שואל, ומצליח לענות באמצעות כתיבה אינטליגנטית אך לא מתנשאת, יסודית אך לא מעיקה, רצינית, אבל צחקתי לא מעט מהבדיחות הדקות שלו.

לגלבוע, משפיען רציני בתחום האוכל, יש ערוץ יוטיוב שוקק, דפי פייסבוק ואינסטגרם גדולים ואף קבוצות וואטסאפ. הספר עולה 99 שקלים ויכול להיות מתנה מתאימה לחג. בדבר אחד תהיו בטוחים: הספר יהיה שיחת הסלון הכי טובה בעיר. להשיג באתר Nivgilboa.net

ניב גלבוע (צילום: צילום מסך)
ניב גלבוע (צילום: צילום מסך)