בית הקפה־מסעדה־בר “שולה בחצר" בכפר אז"ר קרוי כשם השיר של להקת אטרף ומתפרש על פני חצר ענקית ומרשימה. זה מקום נעים, וקל להבין מדוע הוא עמוס בתושבי האזור שמתגודדים בכניסתו ומסיבים סביב שולחנותיו הרבים. הוא רחב ידיים - אנחנו לא זוכרים מקום קולינרי שמתפרש על פני שטח אדמה כה גדול - יש בו מתחמים שונים לישיבה, אינספור מלצרים עם תודעת שירות ואוכל טוב. זו לא מסעדת יוקרה שצריך להגיע אליה במיוחד בגלל האוכל, ועדיין יש בה כל מה שצריך, וברמה ראויה, כדי ליהנות מכל העולמות: למפגש עם חברים, לבילוי משפחתי או למפגש עסקים. לסגור פינה ולהמשיך למשתלה.

אהבנו מאוד את סטייק הכרוב. ובכן, זה לא ממש סטייק – לא כל דבר צלוי הוא סטייק, ועדיין זו מנת פתיחה כיפית מאוד: מתחת לכרוב הצלוי יש יוגורט, מעליו דבש תמרים וקצת שמן עירית (46 שקלים). לא מסובך, נכון? אבל לעזאזל, כל כך טעים. ניסינו גם את הקולרבי, שהגיע שרוף מדי אבל לא עד כדי כך שרוף שצריך להחזירו, לצד לאבנה צהבהבה מתובלת וסומאק ומעט (ממש מעט) פיסטוקים. מנה חביבה אם כי הייתה יכולה להיות חביבה פלוס־פלוס (42 שקלים).

ההמבורגר הגיע וול־וול דאן על סף הברנינג, אבל תושייה מהירה של אחראי המשמרת, שנזעק למראה עוויתות פנינו, גרמה למטבח להכין לנו במהירות סיבוב שני של המבורגר, שהיה טוב בהרבה: 220 גרם בקר עם איולי שום בתחתיתו וכל הכבודה: עגבנייה, חסה ובצל טריים. כתוספת בחרנו פירה מהטובים שאכלנו (76 שקלים).

המבורגר בחצר  (צילום: יעל בונפיס)
המבורגר בחצר (צילום: יעל בונפיס)

אם אתם באזור תל השומר, תנו קפיצה. 

"שולה בחצר", ה' באייר 1, כפר אז"ר, 5550461 - 03

עושים שוק

שוקי אוכל בקניונים מגלגלים סכומים יפים, ומעודדים עוד ועוד אנשים לוותר על הבישולים לשבת לטובת שכיבה על הספה בתנוחת עובר עם מזגן דלוק, נטפליקס פתוח ושמיכת פיקה מעל. באמת, למה לטרוח, אם אחרים יכולים לבשל עבורכם טעים לא פחות ועולה רק מעט יותר?

שוק האוכל בדיזנגוף סנטר, הקניון הוותיק בישראל, הוא מהיפים ומהמשובחים שבהם. יש בו שלל דוכנים, ומאחוריהם עשרות עובדים, מאות מגשי אוכל ואלפי קופסאות פלסטיק. כל המנות כאן טריות, וההקפדה על האסתטיקה והניקיון מרבית. האינטרס הוא הדדי לשני הצדדים: הדוכנים כאן מגיעים באופן קבוע שבוע אחר שבוע. פשלה אחת שתגרור פוסט בפייסבוק השכונתי, והדוכן יישאר יתום במשך שבועות שלאחר מכן. תודעת השירות גבוהה והמחירים לגמרי סבירים. מי שיתלבט אל מול מספר אופציות ולא ידע מה לאכול, יוכל לרכוש כרטיסייה של חמש מנות ב־60 שקלים בלבד (12 שקלים למנה – סכום מגוחך).

לא התאפקנו וטעמנו מנות מכמה דוכנים. אהבנו מאוד את הדוכן המרוקאי – מצאנו שם את מיטב האוכל המזרחי־ים־תיכוני בסגנון הביתי המוכר: קוסקוס, מפרום, מיני קציצות, עופות, בשרים, דגים, ממולאים ועוד. הכל טעים וכיפי, כמיטב המסורת של המאמות, ללא הפתעות לכאן או לכאן; ואת הדוכן הפרסי של איציק פורוסטמיאן (שחרזאד), שמקפיד להציע מנות ללא מרק עוף, ללא גלוטן(!) וללא חומרים משמרים. אפשר למצוא שם בין היתר סוגי אורז שונים (אהבנו את אורז השעועית האדומה עם הגזר והקינמון), מג’דרה עם אורז מלא ושלושה סוגי חמין: צ’ולנט עם בשר ותפוחי אדמה, חמין צמחוני פרסי עם עשבי תיבול וחמין עם חיטה.

שוק אוכל  (צילום: צילום פרטי)
שוק אוכל (צילום: צילום פרטי)

לאחרונה נוספו דוכנים חדשים, שמשלימים לכדי 40 מקומות סך הכל, בהם הצ’ונטייה של סורוצקין, המאפה הבוכרי, המטבח התוניסאי, בר בריאות באווירה טרופית, כנאפה ובקלאווה מעוספיה, דוכן סלטים ועוד. 

שוק האוכל בדיזנגוף סנטר, תל אביב (כל חמישי ושישי)

שוק האוכל  (צילום: צילום פרטי)
שוק האוכל (צילום: צילום פרטי)