צוות השיפוט בתחרות עוגת השוקולד של ישראל כלל את השוקולייטריות ריקי דדיה (45), בעלת בוטיק השוקולד "ריקולטה" בקיבוץ הגושרים, ורונית קציר, המייצרת בביתה פרלינים, טראפלס וחטיפי שוקולד מיוחדים. אליהם הצטרפו עדי מלכה מנכ"ל עיריית נוף הגליל ולאה ספיר, ראש מנהל עירוני בנוף הגליל. לאחר מיון מקדים נבחרו 4 עוגות לשלב הגמר של התחרות, שחתמה את הפסטיבל.

במקום הראשון זכתה עוגת שכבות שוקולד, דובדבנים ואוכמניות שהכינה יוליה סמרודונוב, עולה חדשה שעלתה ארצה לפני שנתיים מרוסיה. במקום השני זכתה הקונדיטורית נעמה קרבט, שהגישה עוגת מוס שוקולד וקפה. במקום השלישי זכתה הקונדיטורית אירה נגורניה, עם עוגת פררו רושה ב-24 שכבות עשירות ומפנקות, ובמקום הרביעי זכתה שירי דרור מחיפה עם עוגת שוקולד הפתעות עם אגוזי לוז, פקאן ותפוזים מסוכרים.

יוליה סמרודונוב והעוגה הזוכה במקום הראשון בפסטיבל השוקולד 2022 (צילום: יחצ)
יוליה סמרודונוב והעוגה הזוכה במקום הראשון בפסטיבל השוקולד 2022 (צילום: יחצ)

פסטיבל השוקולד נערך בנוף הגליל בחול המועד סוכות (11-13.10) והוא החמישי במספרו. במשך שלושה ימים נהנו המבקרים ממגוון פעילויות, דוכנים, הופעות, וסדנאות מתוקות - והכל ללא תשלום. מתחם "נוף פארק" כולו הפך לממלכת שוקולד ענקית עם אינספור מיצגי שוקולד מיוחדים, אוהל שוקולטיירים מרשים, שולחנות פונדו, שעשועון שוקולד נושא פרסים, ולא פחות מ-25 סדנאות שוקולד מתוקות לכל המשפחה.

הילדים נהנו גם מהופעות של כוכבי הילדים דוד חיים, מני ממטרה, יובל המבולבל ומשפחת ספיר. ראש העיר רונן פלוט ציין: ״נוף הגליל עיר השוקולד חגגה את פסטיבל השוקולד עם מספר אדיר של משתתפים - 80,000 מבקרים בשלושה ימים. שמחנו לארח ולאפשר לעם ישראל ליהנות ולחגוג את חג סוכות יחד איתנו באירוע ענק ומתוק במיוחד והכל ללא תשלום, נתראה באירועים הבאים וכמובן בפסטיבל השוקולד 6 בשנה הבאה".

שוקולדים של ריקולטה בפסטיבל השוקולד נוף הגליל 2022 (צילום: שחר פליישמן)
שוקולדים של ריקולטה בפסטיבל השוקולד נוף הגליל 2022 (צילום: שחר פליישמן)

פסטיבל השוקולד של ישראל בנוף הגליל 2022 (צילום: יחצ)
פסטיבל השוקולד של ישראל בנוף הגליל 2022 (צילום: יחצ)

החל מהשנה, שלושה מפעלים של שלוש מחברות הממתקים הגדולות בארץ - שטראוס עלית, כרמית ואפיפית - פועלות במקביל, זו לצד זו, בעיר הצפונית, שמתהדרת בהישג יוצא דופן: העיר שמייצרת הכי הרבה שוקולד במזרח התיכון. במהלך השבועות הקרובים ייצור השוקולד בנוף הגליל יגדל אפילו עוד יותר, עם ההודעה של "שטראוס עלית", שהמפעל שלהם בנוף הגליל חזר לייצר שוב מוצרי שוקולד - בהם טבלאות שוקולד פרה ושוקולד מקופלת - כארבעה חודשים אחרי שנסגר בגלל זיהום סלמונלה. המפעל של "אפיפית" נמצא כבר משנות ה-90 בעיר ובשנה האחרונה גם חברת "כרמית" ראתה שטוב - והחליטה על מעבר מראשון לציון ובכך הפכה נוף הגליל רשמית לבירת השוקולד והממתקים של ישראל.

במקום השלישי: עוגת פררו רושה של אירה נגורניה (צילום: יחצ)
במקום השלישי: עוגת פררו רושה של אירה נגורניה (צילום: יחצ)