פעמים רבות אנו מוצאים את עצמינו כמהים לאיזו מסעדה טובה, כזו שתספק עבורנו חווית טעמים סוחפת. ואילו פעמים אחרות נרצה איזו הופעה טובה, כזו שתגרום לנו להיסחף לתוך ה"שואו" המרשים. ואז חשבנו לעצמנו – למה לא לשלב?

ככה הגענו אל מסעדת "פיטמאסטר", שבעיני לקרוא לה מסעדה זו לגמרי הנמכה של הציפיות שלכם. אבל לפני שנצלול אל תוך מנות הבשר המפוארות שמוגשות במופע הקרניבורי הזה, נספר לכם קצת על חווית האירוח הייחודית, על הקונספט יוצא הדופן ועל המראות המרהיבים שזכינו לצפות בהם, ואנחנו לגמרי ממליצים גם לכם. 

אחרי ההצלחה של הסניף הראשון בפתח תקווה, לפני כשלושה חודשים נפתח סניף נוסף של "פיטמאסטר" במתחם חוצות אלונים שבעמק יזרעאל. האירוע הוא מעין משתה אבירים שיתופי המבוסס על טהרת הבשרים מהמעשנה שעברו טיפול ארוך, או לחילופין כאלה שנצלו על אש גלויה ממש לנגד עינינו. 

נבחרת הפיטמאסטרים של חוצות אלונים (צילום: אפיק גבאי)
נבחרת הפיטמאסטרים של חוצות אלונים (צילום: אפיק גבאי)

הכל החל כשכמה חברים טובים שנפגשו ליד המנגל בחוף הים או בחורשה, חלקו יחד את חדוות הבשר, ובעיקר את הידע והמומחיות שלהם בין האחד לשני. לימים התפתחה לה קהילה ענקית שמונה כ-50 אלף חברים בפייסבוק, הנקראים פיטמאסטרים – שם הם חולקים מתכונים, מייעצים ומשתפים את הידע שלהם בנתחי בשר מיוחדים. אבל לפני שאתם ממהרים להיכנס להדליק את האש וליהנות מהניסיון של המומחים אי שם בקבוצת הפייסבוק, כדאי שלפני כן תנסו את הדבר האמיתי. 

על הארוחה המרשימה בה לקחתי חלק ניצח הפיטמאסטר אורן ראובני, שניצל את הבמה ואת התיאבון שלי כדי להפגין כמה מיכולותיו המדהימות בתחום הבשר. שלא כמו במסעדות אחרות אינטימיות יותר, כאן חלק מהחוויה הוא הביחד. כל האורחים מוזמנים יחד לאותה השעה בדיוק, נכנסים למקום אחרי קבלת פנים שמחה ואנרגטית של הצוות ומתיישבים במקום המיועד בדיוק להם (כן, ממש כתוב שמות על השולחן). 

סינייה בשר צוואר מפורק (צילום: אפיק גבאי)
סינייה בשר צוואר מפורק (צילום: אפיק גבאי)

אחרי הסבר קצר שהופיע על המסכים המקשטים את המקום, הגיע הזמן לדבר האמיתי. אז ככה, ב"פיטמאסטר" אין תפריט. לא תוכלו לבחור מה לאכול, וכך גם לא תדעו למה לצפות, מה שמשאיר את החוויה מסקרנת וסוחפת לאורך כל האירוע. ויתרה מכך, גם אם כבר הייתם שם בעבר לא תוכלו לדעת כיצד תראה הפעם הבאה, שכן התפריט משתנה מפעם לפעם ובהחלט מעורר עניין לגלות מה פספסנו. 

הפיטמאסטר יוצר מופע  להטוטנות של קיצוץ, פירוק, הגשה, הסברים ושיתוף הקהל במלאכת הכנת הבשר שיוצא מהמעשנה, או מהגריל. הסועדים שותפים לאורך כל הארוחה במופע, כשהם יושבים סביב שולחן אבירים גדול, הצופה אל המטבח הפתוח, כאשר שמולו הפיטמאסטר מתפעל את העמדה המפלצתית של המעשנה והגריל שכוללת: שתי מעשנות ריברס, שתי עמדות גריל עם ספינר ומתקני צלייה נוספים שמטרתם לצלות את הנתחים סביב הגחלים הלוחשות.

כל ארוחה כוללת שני סלטי פתיחה משתנים, לחם ומטבלים ושבעה סוגי נתחי בשר מיוחדים המתחלפים מארוחה לארוחה. במקרה שלנו זכינו לטעום בשר אונטריב מפורק שהוגש על אורז אושפלו, סינייה חצילים ובשר טלה, אסאדו נימוח ששכב במעשנה למעלה מ-12 שעות שהוגש לצד תפוח אדמה מדורה, פיקניה ראפ שחור עם סלקים צלויים, שווראמה צוואר טלה ופרגית, סינטה על סטייק בצל מקורמל וחזה אווז מתקתק עם סירופ מייפל פלפל שחור שהוגש לצד רוטב טופי. 

חזה אווז מעושן משוח ברוטב מייפל קנדי  (צילום: אפיק גבאי)
חזה אווז מעושן משוח ברוטב מייפל קנדי (צילום: אפיק גבאי)

כל אחת מהמנות העמידה במרכזה נתח בשר משובח שטופל ועבר תהליכי בישול מורכבים על מנת להגיע לרמת דיוק מושלמת. בסופה של הארוחה הסועדים מתפנקים גם בקינוח משתנה (במקרה שלנו קרם ברולה נפלא), כך שתוכלו ללכת הביתה שבעים ומרוצים עם טעם מתוק בפה. 

ועל אף שהאוכל מדהים מקצה לקצה, מהסוג שלא אכזב באף ביס והפגיש אותנו עם טעמים שטרם הכרנו, חשוב לציין שהחלק המשמעותי בחוויה הוא המופע. כל אחד מהסועדים יכול לקחת חלק בשלבי ההכנה, ליהנות מהמקצועיות של החבר'ה במקום ולהפוך לאחד מחברי קהילת ה"פיטמאסטרים" של ישראל. 

נתח פיקנייה מעושנת (צילום: אפיק גבאי)
נתח פיקנייה מעושנת (צילום: אפיק גבאי)

אז אם גם אתם חובבי בשר, אוהבים להתפנק, ועל הדרך גם רוצים ליהנות ממופע מרהיב – זה לגמרי המקום בשבילכם. אנחנו היינו חוזרים שוב, ושוב, ואולי עוד הפעם.