חווית סועד היא אף פעם לא רק הטעם של המנות, המבחר או היצירתיות שלהן. פעמים רבות נחזור שוב ושוב אל אותו המקום בדיוק בעקבות האווירה שספגנו, או אפילו התחושה שהיא השרתה בנו והיכולת שלה למקם אותנו, אפילו לשעה אחת בלבד, בטופ הרומנטיקה והעילוי הקולינרי. וכשכל אלו מוגשים אל השולחן שלנו לצד חווית יין אטרקטיבית – נראה שיש לנו שילוב מנצח. 

ה"טייסטינג רום", בר יין מיוחד הממוקם במבנה טמפלרי עתיק במרכז תל אביב, מספק עבור כל לקוח בדיוק את החוויה שתיארתי לעיל. הוא כרטיס הכניסה (תרתי משמע) לעולם הטעם העשיר והיינות המשובחים, המפגיש את כל הבא להתארח, גם אם אינו בעל ניסיון רב בתחום, עם מבחר שמרגיש כאינסופי בין סמטאות משקה הענבים האלכוהולי. 

חווית יין ממערכות המזיגה האוטמטיות של הטייסטינג רום (צילום: חיים יוסף)
חווית יין ממערכות המזיגה האוטמטיות של הטייסטינג רום (צילום: חיים יוסף)

ועל אף שבדרך כלל שמגיעים למסעדה, רצוי להתעכב על המנות, הפעם החלטתי לחזור אליהן מאוחר יותר ולהתמסר לחוויית היין שטרם פגשתי קודם לכן. "בטייסטינג רום" כל אורח מקבל כרטיס מגנטי המאפשר לו בכל רגע נתון מפגש עם לפחות 32 יינות שונים, מתוך מגוון של 400 מכל רחבי העולם.

את הכרטיס המגנטי מכניסים אל קיר היינות, קוטפים גביע מהמתלים המיוחדים ומוזגים ממגוון היינות באופן עצמאי, באמצעות מערכות מזיגה אוטומטיות וחדשניות המונעות מהיין להתחמצן לאחר שנפתח. אם אינכם בטוחים מה הטעם המועדף עליכם, תוכלו להיוועץ בסומלייה המסתובב/ת ומספר הדרכה ראשונית לטעימות היין האפשריות לפי טעמכם. 

גם אם טעמתם את סוג היין שהמליץ הסומלייה, ולבסוף בחרתם ללכת על טעמים אחרים, תוכלו להמשיך ולנסות לטעום מהמבחר המגוון עד שתקלעו לטעם האהוב עליכם. גם אז, תוכלו לבחור אם למזוג כוס מלאה, חצי כוס או טעימה, ובכך לאפשר לחך שלכם לחוות טעמים רבים מבלי לאבד את הראש.

ועכשיו, אחרי שנגענו בחלק האומנותי של המקום בעל האווירה המסתורית, הגיע הזמן לעסוק בתפריט האוכל המעניין, שנבחר ללוות את טעמי היין השונים. 

"הטייסטינג רום" בחר להתמקד במנות קטנות יחסית ובתפריט מצומצם שאינו כולל בשר, אך ניכר היה שכל מנה ומנה נבחרה בקפידה. הכל טרי ועשוי במקום על ידי הצוות המקצועי של בר היין, ובהחלט אפשר להרגיש בזכותו את הפיין דיינינג וטעמי העילית. 

בין המנות שטעמתי הייתה הבריוש סנט מור (42 ₪) המוגש כארבע חתיכות הלבן של הבריוש, עליהן גבינת סנט מור צלויה שעטופה בדבש, טימין ושום. בהחלט מנה ראשונה בעלת טעמים עמוקים שרק פותחת את החך ומתאימה מאוד לצד יין אדום מסוג סירה. לידה הגיע גם כרוב צלוי (48 ₪) שהוגש כרבע ראש שעבר צלייה ארוכה ונעטף במוצרלה מעושנת לצד קרם פרש, עירית, פרמז'ן וסלסת עגבניות רעננה. 

בריוש סנט מור, קרפצ'יו סלק ופואקצ'ה חמה (צילום: חיים יוסף)
בריוש סנט מור, קרפצ'יו סלק ופואקצ'ה חמה (צילום: חיים יוסף)

לאחריהן לא יכולנו לוותר גם על מנת הפסטה רוטולו (68 ₪) שהייתה בעיני גולת הכותרת של הארוחה. דפי פסטה טריים ומגולגלים הממולאים בתרד, כרישה, מנגולד ומיקס גבינות מלוחות, המוגש על רוטב שמנת יין לבן. מנה נפלאה ונימוחה בפה, שאתם ודאי יכולים לתאר לעצמכם לצד איזה סוג יין כדאי להגישה. עוד הגיע לשולחננו מנת סלמון מאודה במעטפה (86 ₪) שהיה דג עסיסי על מצע של ברוקולי, אפונה, אספרגוס, חמאה ובצלצלי שאלוט מקורמלים. 

סלמון מאודה במעטפה (צילום: חיים יוסף)
סלמון מאודה במעטפה (צילום: חיים יוסף)

מלבד מנות אלו, תוכלו ליהנות ב"טייסטינג רום" מפלטת גבינות עשירה, מנות דגים נאים, סלטים עשירים וכמובן פוקאצ'ה היישר מהטאבון. 

מבין מבחר מעניין של קינוחים לא שגרתיים שמציע המקום, החלטתי ללכת על מנת קראק פאי פיסטוק חמימה (48 ₪), שהוגשה לצד גלידת וניל וקאמבל עוגיות חמאה נימוח. מלבד הטעם המדהים, שאינו היה מתוק מדי יש לציין, המנה הייתה פשוט יפיפייה וזה לעניות דעתי חלק בלתי נפרד מהרושם שהיא עשתה עליי. 

קראק פאי פיסטוק (צילום: שי רגב)
קראק פאי פיסטוק (צילום: שי רגב)

אז אם גם אתם נהנים מאוכל טוב, יין משובח ואפשרות מעניינת להפוך את הסעודה גם לחוויה אטרקטיבית פעילה, בר היין בשרונה הוא לגמרי הפתרום עבורכם. בין אם לדייט רומנטי, בין אם פגישה אינטימית עם חברה ואפילו עבור משפחה אנינת טעם. 

כמו כן, ביום שני 5.12.2022 יתקיים בטייסטינג רום ערב שכולו מוקדש ליינות של יקב יפו. הערב יכלול הרצאה מרתקת של הייננים אן ומשה צלינקר, בעלי יקב יפו, לסדנת טעימות אינטימית של יינות נבחרים מיקב יפו. לצד היינות החדשים יוגש תפריט האוכל המקורי של המקום. עלות למשתתף: 220 ₪. 

טייסטינג רום - בר יין, אליעזר קפלן 36, מתחם שרונה תל אביב>>>