זהו זה, גבירותיי ורבותיי: החורף הגיע, וכשאנחנו אומרים חורף אנחנו מתכוונים לכמה טיפות גשם ומזג אוויר טיפה קריר, אבל זה מה יש ועם זה ננצח.

אז כן, כשמגיעים הימים האפורים הללו בא לנו לתת אקסטרה פוש ולעשות דברים חורפיים במיוחד כגון לא לצאת מהבית, להתכסות מתחת לפוך ענק, לעשות בינג׳ לאיזו סדרת נטפליקס צפויה ולאכול מרק מהביל, כן כן, הרבה הרבה מרק שיחמם אותנו ככה טוב טוב מבפנים. ולכן במיוחד לחובבי המרקים שביניכם, קיבצנו את חמשת המסעדות הטובות ביותר בוולט שתוכלו להזמין דרכן מרק חורפי עשיר ומלא בטעם. המקומות הללו נבדקו בקפידה פעם אחר פעם, אז תהיו בטוחים שתמיד תתקבלו תוצאה זהה ומעולה.

1. ״בורשט״- באבא יאגה

באבא יאגה היא מסעדה המתמחה באוכל רוסי, ולכן תהיו בטוחים שאם מישהו יודע להכין מרק בורשט מושלם ואותנטי זה הם. מכל הבורשטים שאי פעם נטעמו בת״א הבורשט הזה לוקח מקום ראשון. מדובר במרק עשיר מלא בשר, פלפל שחור וטעמים חזקים של סלק. חד משמעית הבורשט שיעשה לכם את החורף. 

״מרק הבית על בסיס סלק, קוביות בקר, קוביות תפוחי אדמה וצלפים״  46 ש״ח

מרק בורשט - באבא יאגה (צילום: וולט)
מרק בורשט - באבא יאגה (צילום: וולט)

2. ״קארה ראמן״- מנטנטן

עד כמה שאנחנו אוהבים ראמן קלאסי לא מצאנו שום מסעדה שמשתווה לדבר היפני האמיתי. לכן, הסכמנו להתפשר על ״קארה ראמן״, מין וריאציה עשירה של מרק יפני על בסיס קרמי, שהאמת מזכיר יותר מרק הודי מאשר יפני כי בכל זאת מדובר בקארי. בכל מקרה זה מרק מעולה שנורא כיף לאכול בחורף ואנחנו ממליצים עליו מאוד. 

״ציר קארי יפני וירקות מוגש עם אטריות, תפו״א, בצל, גזר וצנון יפני כבוש״, לבישול והרכבה בבית עם המנה נשלחות הוראות לבישול ופירוט שלבי הרכבת המנה. 65 ש״ח

מרק קארה ראמן - מנטנטן (צילום: וולט)
מרק קארה ראמן - מנטנטן (צילום: וולט)

3. ״מרק עוף וקניידלך״- מסעדת שמוליק כהן

 איזה חורף שלם בלי איזה מרק עוף טוב? וכשמדברים על מרק עוף, זה המרק שאתם רוצים. ציר עוף עשיר מלא בטעם עם קניידלך מעולים שאתם לא רוצים לפספס, יש גם אופצייה לקראפעלך או לשניהם ביחד. שמוליק כהן הוא מוסד ובהתאם לכך איכות המרק, מומלץ מאוד.  

״500 מ״ל מרק עוף אמיתי בתוספת 4 יח׳ קניידלך״ 32 ש״ח

מרק עוף של שמוליק כהן (צילום: וולט)
מרק עוף של שמוליק כהן (צילום: וולט)

4. ״קוטייאו גאי״- גברת קוטייאו

גברת קוטייאו היא מסעדה תאילנדית מדהימה שאתם לא רוצים לפספס. את המרק הזה גילינו במקרה ומאז לא הפסקנו להזמין אותו, ציר צלול וארומטי שמקבל מלא טעמים כאשר מצוותים אותו עם התוספות המגוונות שמגיעות ביחד איתו: כדורי עוף ופרגית ועוד שלל מרכיבים תאילנדים שהופכים את המרק למה שהוא, מושלם.

״אטריות אורז, כופתאות פרגית, ציר עוף, נבטים, קאנה, בצל ירוק,צ׳ילי תאילנדי מותסס, ריבת צ׳ילי, לוקצ׳ין גאי (צ׳יקן בולס) קרקר וונטון ושום פריך״ 65 ש״ח

קוטייאו גאי - גברת קוטייאו (צילום: וולט)
קוטייאו גאי - גברת קוטייאו (צילום: וולט)

5. ״טום יאם״ - נאם

עוד מסעדת תאילנדית שהיא מוסד. נאם דיזנגוף ונאם קינג ג׳ורג׳ אף פעם לא מאכזבות במשלוחים ובטעמים. כמו כן המרק התאילנדי שלהם הטום יאם הוא הדבר הכי קרוב לתאילנד שהצלחנו למצוא, עם אופציה לבחור מידת חריפות או תוספת למרק: דג, שרימפס, עוף, טופו ועוד הטום יאם הוא מרק נהדר לימי החורף הקרירים.

פטריות שמפניון, פטריות יער, עגבניות, בצל, צ׳ילי, כפיר ליים,גלנגל, למון גראס,כוסברה, בצל ירוק וחלב קוקוס. מוגש עם אורז מאודה. 75 ש״ח

מרק טום יאם - ''נאם'' (צילום: וולט)
מרק טום יאם - ''נאם'' (צילום: וולט)