אוכל ירושלמי בברלין: השף, המסעדן ושופט "משחקי השף", אסף גרניט, שמיותר למנות את הצלחיותיו, כולל מסעדה עם כוכב מישל בפריז "Shabour" ועלייה לרשימת המסעדות הכי טובות בעולם במדריכים יוקרתיים שהתפרסמו לאחרונה, פתח מסעדה חדשה בברלין, שתצטרף למסעדותיו בישראל ובצרפת, ולה קרא על שם סבתו, "ברטה", ילידת ברלין. בשיחה עם רז שכניק ב-103FM סיפר גרניט על האוכל הירושלמי שיגיש במסעדה, התקווה לעוד כוכב מישלן והסיפור האישי של המשפחה שמשתלב בקולינריה.

"פתחנו לפני כמה ימים וכל יום המסעדה מלאה, כבר מהימים הראשונים", סיפר. "הסיפור האישי שלי מעניין לא רק את הישראלים, אלא גם את הגרמנים. יש התעניינות מאוד גדולה בתקשורת המקומית, אני מניח שאולי גם בגלל שאני מגיע עם כוכב מישלן, אבל בעיקר הסיפור האישי".

"יש עוד אלמנט נוסף שעומד בפס של המטבח", הוסיף השף, "מולי יש קיר מלא בתמונות של כל הסבתות של כל הצוות, ובתמונה המרכזית - סבתי. אני מסתכל עליה מדי פעם ואני לא יכול שלא לחשוב על העובדה שהיא עזבה את העיר הזאת ב-1935 ובאילו נסיבות, והצבעוניות, השמחה והטעמים שאנו מביאים לפה חזרה, אני לא יודע אם להשתמש במילים כמו ניצחון או סגירת מעגל, אבל לי ולצוות זה מהלך מאוד מרגש. זו לא סתם עוד מסעדה".

מה אומרים במשפחה?
"אמי, שהיא הבת של ברטה, מאוד מתרגשת. היא תבוא לפה עוד מעט, כשנתייצב, והכל יהיה במקום, ואולי שהמעלות קצת יעלו, כי קפוא פה, אבל יש התרגשות גדולה".

איזה קו קולינרי לקחת בתפריט?
"עשינו פה כמו שאנחנו עושים תמיד - שילוב בין העיר המקומית לבין ירושלים ממנה אנחנו מגיעים, מאכלים שמאוד מאפיינים את מחניודה בירושלים פתאום מתנגשים או מתחברים עם מאכלים מקומיים, כל הזמן יש את המשחק בין לבין".

איך יש זמן לכל כך הרבה דברים וזרועות?
"אני, באופן אישי, מטייל בין המדינות. שבוע הבא אהיה עם הילד בפריז יחד, יש לו יום הולדת. הוא ביקש השנה ביום הולדת ללכת לאכול במסעדה עם כוכב מישלן".

View this post on Instagram

A post shared by Baret (@baret.berlin)


מה גורל הכוכב השני?
"נגלה במרץ. זה כל כך סודי, אין שום סיכוי לגלות. אם יזמינו אותנו לטקס זה אומר או ששמרנו על הכוכב או שהוספנו. איפשהו בסוף פברואר אפסיק לישון לגמרי".

עד כמה אתה יכול לבשל באותו דיוק את המנות בתפריט?
"אני כל הזמן במטבח, כל הזמן מבשל, לשמחתי כל פעם שפותחים מקום אני נמצא בשבועות הראשונים בפס לראות שהכל מתקיים כמו שאני רוצה. אני מהבוקר עד הלילה עם הטבחים, האמת שאלו הימים הכי טובים שלי בשנה. אני יודע לבשל הכל".

ראיון עם אסף גרניט, צילום: קיץ ברבנר

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm