מסעדת Miss & Mr - באחד מהמקומות הכי ייחודיים ומבטיחים בבירת מדינתנו, ירושלים, גיליתי תפריט הרמוני מרשים המורכב ממנות מעולות המשלבות מגוון מטבחים מרחבי העולם - מסעדה בשרית כשרה באווירה צעירה וססגונית ומתאימה לאוהבי דגים. בכיכר המוזיקה, אחת הכיכרות הכי אותנטיות בירושלים, תמצאו את הפנינה הזו.

מבין מגוון המנות שבתפריט, נתתי למלצר להחליט בשבילי מאחר והכל היה נשמע לי מעולה. המנה הראשונה שהוגשה הייתה "המוציא קובנה מן הארץ" - קובנה תימנית (32 ש"ח) רכה וחמה שהגיעה מלווה בארבעה מטבלים נהדרים. לצידה, הוגשה מנה ששמה "בין ירושלים לסין" (76 ש"ח) המורכבת מגלילות מלפפון ממולאות בטונה פיקנטית ורוטב מושלם שנמזג על ידי המלצר - מנה פוטוגנית בכל קנה מידה - ועל זה נאמר: "תוציאו את הטלפונים, תפתחו ת'סטורי".

לא לפספס את הקובנה התימנית (צילום: חברת פיוז'ן)
לא לפספס את הקובנה התימנית (צילום: חברת פיוז'ן)

בין ירושלים לסין - לא לפספס את המנה הייחודית והפוטוגנית (צילום: חברת פיוז'ן)
בין ירושלים לסין - לא לפספס את המנה הייחודית והפוטוגנית (צילום: חברת פיוז'ן)

בינתיים, הקוקטייל שבחרתי בעצמי מתפריט הקוקטיילים העשיר היה מדויק, בדיוק כמו שדמיינתי אותו. לימוני, חמצמץ ובזילי. וכשעוד לא סיימתי להתלהב מהטעמים, הוגש הקרפצ'יו, או בשמו התפריטי "למי קראת קרפצ'יו" (69 ש"ח) שהגיע על קרוסטיני מלווה בבלסמי מצומצם. כחובבת קרפצ'יו מושבעת - זה היה אחד מהטובים שאכלתי. לאחר מכן טעמתי את "פדרונס" ( 67 ש"ח) - מנה המורכבת מפלפלים מסוג טינקרבל, ממולאים בקוביות דג קצוץ בצ'ילי וכוסברה, קרם קוקוס ומבחוץ טמפורה. יש לציין שהמנה הייתה גדולה מעט ומומלצת לשלושה סועדים ומעלה.

למנת הביניים הוגש לשולחני "הקיסר של רומא" (75 ש"ח) - ערימה מכובדת של חסה רומית ברוטב קיסר, ביצה שלמה שהחלבון שלה נשפך, מלפפון חמוץ צרפתי וקוביות סביצ'ה מוסר - מה שהפך את המנה למדהימה עד לרמה שלא נשאר כלום בצלחת. לעיקריות, בחרתי את "איך אפשר שלא להתאהב בך" (69 ש"ח ל-100 גרם) - המורכבת מאנטריקוט מיושן המגיע לצד צ'ימיצ'ורי אסייאתי ותפוחי אדמה קטנטנים. אני מוכנה להישבע שהייתה ארומה של שמן כמהין במנה הזו, אבל אולי זו רק אני. בכל אופן - מידת העשייה המועדפת עליי היא מדיום, והסטייק הגיע מדויק, עשוי מבחוץ וורדרד מבפנים.

מידת עשייה מדויקת, איך אפשר שלא להתאהב (צילום: חברת פיוז'ן)
מידת עשייה מדויקת, איך אפשר שלא להתאהב (צילום: חברת פיוז'ן)

בנוסף, הצעתי למלצר לבחור עבורי עיקרית נוספת שמוצלחת לטעמו, ומה אגיד לכם - הוא קלע בול. "מרוקו זה לא פה" (83 ש"ח) - היא מנת קסם המורכבת מסיגר אסאדו ארוך במיוחד, לצד אריסה וקציפת חציל, צנון כבוש ושמן צ'ילי. כשחתכתי את הסיגר לשניים ונתתי ביס, זה היכה בי. האסאדו היה מטובל בצורה מושלמת ולמרות שהייתי שבעה מכל המנות שטעמתי, לא יכולתי להפסיק לאכול אותו. המנה יכולה להתאים לסועד או שניים - לא גדולה במיוחד אך בהחלט עשויה בטוב טעם.

לסיכום, תפריט המסעדה מורכב ממנות בשר ודגים. האווירה צעירה ומקפיצה, המקום עוצב ברמה גבוהה וייחודית על ידי מעצב הפנים אדיר אזרד, והשירות בהחלט מהשורה הראשונה. המסעדה נפתחת בשעה 19:00 בערב ומהשעה 00:00 המקום הופך לדאנס בר באווירה תל אביבית - מה שמשאיר לכם מקום להעביר שם את הערב עד השעות הקטנות של הלילה.

''מרוקו זה לא פה'' - יותר מסתם סיגר (צילום: חברת פיוז'ן)
''מרוקו זה לא פה'' - יותר מסתם סיגר (צילום: חברת פיוז'ן)

שימו לב! המסעדה עובדת בימים שני, שלישי, רביעי, חמישי ומוצ"ש. למה? שאלתי את מאור סוויסה, אחד מבעלי Miss & Mr שהצטרף אליי לשולחן כדי לענות לי על מספר שאלות. הוא הסביר שהמקום מתמקד בלהגיש מנות מחומרי גלם טריים ואיכותיים - מה שלא קורה בימי ראשון. הסחורה הטרייה מגיעה בשאר ימות השבוע ומשם מתגלגלת לצלחת שלכם.

אם אתם מעשנים, לא תצטרכו להצטייד במעיל כדי לצאת החוצה ולקפוא מקור - כי המסעדה חצויה לשניים - אזור עישון ואזור ללא עישון. תפריט האלכוהול עשיר ומגוון אך אם אתם בקטע של קוקטיילים, אני ממליצה לכם שלא לפספס אותם - צוות הברמנים עושה שם עבודה נהדרת. המסעדה מחזיקה בתעודת כשרות של הרבנות ירושלים.

מהשעה 00:00 המקום הופך לדאנס בר באווירה תל אביבית (צילום: חברת פיוז'ן)
מהשעה 00:00 המקום הופך לדאנס בר באווירה תל אביבית (צילום: חברת פיוז'ן)

אז תרשמו ואל תשכחו לקפוץ כשאתם באזור:  Miss & Mr, יואל משה סולומון 12, כיכר המוזיקה, ירושלים.